Μετά από την πρώτη σημερινή παρουσίαση της Williams FW38, ακολούθησε η Ferrari, η οποία αποκάλυψε πριν από λίγο το δικό της «όπλο» για το 2016, την SF16-H. Η ιταλική εταιρεία ευελπιστεί με το νέο της μονοθέσιο να βρεθεί πιο κοντά στην κορυφή και να αποτελέσει έναν πιο σκληρό αντίπαλο για τη Mercedes, η οποία ξεκινά με ένα μεγάλο θεωρητικό πλεονέκτημα.
Για να περάσουμε στην SF16-H, το πρώτο που βλέπουμε είναι ότι το λευκό χρώμα καταλαμβάνει σημαντικά μεγαλύτερο μέρος σε σχέση με την SF15-F, στην περιοχή γύρω από το κεφάλι του οδηγού και στο κάλυμμα του κινητήρα, αλλά και στα endplates της εμπρός αεροτομής. Αυτό, όμως, που ενδιαφέρει περισσότερο είναι οι αλλαγές στο σχεδιαστικό κομμάτι.
Εκ πρώτης όψεως, η SF16-H δεν είναι σημαντικά αλλαγμένη σε σχέση με τον προκάτοχό της. Με μια πιο προσεκτική ματιά, όμως, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες αλλαγές: Το πρώτο που βλέπουμε είναι ότι το ρύγχος είναι πολύ πιο κοντό, φέρνοντας αρκετά στον σχεδιασμό της Williams. Τα στοιχεία της εμπρός αεροτομής δεν έχουν αλλάξει πολύ σε σχέση με αυτό που βλέπαμε στους τελευταίους αγώνες, ενώ και οι κάμερες διατηρούν τον σχεδιασμό τους.
Αλλαγμένα είναι τα εμπρός brake ducts, ωστόσο αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η push-rod εμπρός ανάρτηση, καθώς μέχρι πέρυσι η ομάδα του Maranello είχε επιλέξει διάταξη pull-rod και για τον εμπρός άξονα. Όσον αφορά τα sidepods, οι εισαγωγές αέρα είναι πιο μικρές σε σχέση με πέρυσι, μαζί με κάποιες τροποποιήσεις στις αεροδυναμικές λεπτομέρειες γύρω από την περιοχή.
Εκτός από την αεροδυναμική, καλή δουλειά φαίνεται πως έχει γίνει και στο πακετάρισμα του power unit και γενικότερα στο μηχανολογικό κομμάτι, καθώς τα sidepods είναι εμφανώς πιο μικρά από αυτά της SF15-F, ενώ το νέο μονοθέσιο διαθέτει πιο λεπτό πίσω μέρος, πράγμα που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση σ’ εκείνη την περιοχή.
Η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού απέκτησε πιο καμπυλωτό σχεδιασμό, εν αντιθέσει με το τριγωνικό σχέδιο της SF15-T, τη στιγμή που η δεύτερη οπή κάτω από την κύρια παραμένει στη θέση της χωρίς να έχει δεχθεί αλλαγές. Μηδενικές οι αλλαγές που εντοπίζονται και στην πίσω πτέρυγα, καθώς αυτή είναι πανομοιότυπη με ό,τι βλέπαμε στο τέλος της περσινής σεζόν.
Όπως συνηθίζει, η Scuderia δεν έδωσε λεπτομέρειες για το power unit, ωστόσο έχει ειπωθεί πως βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Mercedes, κάτι που δεν μπορούμε να πιστέψουμε εύκολα. Τέλος, μερικά στοιχεία του μονοθεσίου αναμένεται να αλλάξουν μέχρι την έναρξη της σεζόν στις 20 Μαρτίου, καθώς οι μηχανικοί θα αξιολογήσουν το μονοθέσιο και θα δοκιμάσουν νέες λύσεις στις 8 ημέρες των δοκιμών στη Βαρκελώνη.