Συνεχίζονται τα σενάρια σχετικά με την αλλαγή που σχεδιάζει το Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Το Υπουργείο προσανατολίζεται στο να υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με την εμπορική αξία του κάθε αυτοκινήτου (λιανική τιμή) και όχι βάση των κυβικών και των ρύπων, κάτι που θα οδηγήσει στην καταβολή τελών και επιπλέον φόρων και στα αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους. Στην πράξη ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.

Οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα). Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη αν και υπάρχει η σκέψη να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων. Κάτι τέτοιο ασφαλώς θα μπορούσε να επιφέρει μειώσεις στα τέλη των συγκεκριμένων αυτοκινήτων γιατί π.χ. ένα αυτοκίνητο 10ετίας μπορεί να έχει χάσει ακόμη και το 70% της αξίας του και τα τέλη να υπολογιστούν με βάση αυτή την αξία που ασφαλίζει και η εταιρεία.

Επίσης για τα αυτοκίνητα -καινούρια ή μεταχειρισμένα- που εισάγονται θα υπολογίζεται και το τέλος ταξινόμησης, αλλά και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο καθώς οι φόροι αυξάνονται και τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.