Είναι χειμώνας, και όλοι όταν έξω έχει αρκετό κρύο και πάμε να βάλουμε μπροστά το αυτοκίνητο μας, το αφήνουμε κάποια λεπτά στο ρελαντί ώστε να “ζεσταθεί”. Είναι όμως σωστός ο τρόπος αυτός ή τελικά δεν προσφέρει τίποτα και μας καταστρέφει τον κινητήρα;

Στην πραγματικότητα χρειάζονται μόλις 30 δευτερόλεπτα ώστε να αρχίσει να ρέει το καύσιμο λάδι με άνεση μέσα στον κινητήρα. Οι περισσότεροι από εμάς αφήνουμε την μηχανή να ζεσταθεί για περίπου 5 λεπτά και μετά ξεκινάμε. Δεν είναι μόνο το χαμένο καύσιμο αλλά σε βάθος χρόνου προκαλούμε ζημιά και στον κινητήρα. Τι ζημιά; Στο ρελαντί το αυτοκίνητο έχει πολύ πλούσιο μείγμα καυσίμου και με την πάροδο του χρόνου οι ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να μειώσει την απόδοση του κινητήρα.

Από την άλλη, άμα το αυτοκίνητο κινείται, έρχεται γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας σε σχέση με τον χρόνο που ήθελε στο ρελαντί. Και επειδή η βενζίνη έχει φτάσει κοντά στα €1.70 το ξέρεις ότι μέσα σε ένα χρόνο περίπου αν καθημερινά “ζεσταίνεις” το κινητήρα του θα σου κοστίσει κοντά στα €50 ενώ θα έχεις παράγει κοντά στα 200 κιλά (!!!) CO2;

Επίσης ξέρεις ότι το ρελαντί μπορεί να σε σκοτώσει; Σίγουρα έχεις ακούσει/διαβάσει διάφορες ιστορίες ότι κάποιος πέθανε μέσα στο αυτοκίνητο του το οποίο το είχε παρκάρει μέσα σε ένα κλειστό πάρκινγκ αλλά είχε αφήσει την μηχανή στο ρελαντί. Γιατί γίνεται αυτό; Ο κινητήρας παράγει μονοξείδιο του άνθρακα και άλλα βλαβερά αέρια τα οποία μπορούν να σε σκοτώσουν χωρίς να το καταλάβεις.

Εν κατακλείδι αν κρυώνεις όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο και περιμένεις να ζεσταθείς από το καλοριφέρ του, τότε ή φόρα περισσότερα ρούχα ή πάρε αυτοκίνητο με θερμαινόμενα καθίσματα. Μην αφήνεις το αυτοκίνητο στο ρελαντί να ζεσταθεί, δεν χρειάζεται!

Πηγή: autoblog.gr