Την 8η φετινή του νίκη και τρίτη συνεχόμενη σημείωσε ο Lewis Hamilton στον δραματικό αγώνα τής Ιαπωνίας. Οι καιρικές προβλέψεις για βροχή επιβεβαιώθηκαν, ειδικά στο ξεκίνημα τού αγώνα, και ο Nico Rosberg περιορίστηκε στην δεύτερη θέση, μπροστά από τον Sebastian Vettel, ο οποίος συμπληρώνει το βάθρο.

Κάτω από αυτό, ακολούθησαν οι Ricciardo, Button, Bottas, Massa, Hulkenberg, Vergne και ο 10ος Perez, ενώ η Ferrari δεν πήρε ούτε έναν βαθμό, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά φέτος. Η κόκκινη σημαία προκάλεσε δύο φορές τη διακοπή τού αγώνα, με τη δεύτερη φορά να σημαίνει και την ολοκλήρωση τού Grand Prix.

Αρχικά, ο αγώνας διακόπηκε εξαιτίας τού νερού που υπήρχε στην πίστα, ενώ οι 6 τελευταίοι γύροι δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, καθώς η ετεροχρονισμένη έξοδος των Sutil και Bianchi στη στροφή 7 είχε σαν αποτέλεσμα να χτυπήσει ο δεύτερος πάνω στον γερανό, κάτι που ανάγκασε το Ιατρικό Αυτοκίνητο, αλλά και το ασθενοφόρο να φτάσουν στο σημείο, ενώ είχε συμπληρωθεί και το 2ωρο. Για να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Όπως αναμενόταν, η δυνατή βροχή έκανε για τα καλά την εμφάνισή της πριν από τον αγώνα, και οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν οι Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Ricciardo, Magnussen, Button, Vettel και Raikkonen. Η εκκίνηση δόθηκε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και φυσικά όλοι οι οδηγοί είχαν τοποθετήσει τα βρόχινα ελαστικά, καθώς η πίστα είχε πολύ μεγάλες ποσότητες νερού.

Η ολισθηρότητα της πίστας ήταν τόσο μεγάλη που ο Ericsson έχασε τον έλεγχο της CT05 στην τελευταία στροφή, παρόλο που το Αυτοκίνητο Ασφαλείας οριοθετούσε τον ρυθμό των οδηγών. Ο Σουηδός, ωστόσο, δεν είχε κάποια επαφή κι επέστρεψε σχεδόν αμέσως στην πίστα, έπειτα από τη βοήθεια των και των ανθρώπων της πίστας.

Δευτερόλεπτα αργότερα, κι ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος -πάντα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας-, ο αλυτάρχης του αγώνα, Charlie Whiting, αποφάσισε να βγάλει κόκκινη σημαία, κάτι που σήμαινε πως όλα τα μονοθέσια μπήκαν στα pits και πάρκαραν στο pit lane, δίχως φυσικά να μπουν στα γκαράζ των ομάδων τους.

Η διακοπή κράτησε περίπου 20 λεπτά, και οι οδηγοί βγήκαν για δεύτερη φορά στην πίστα στις 15:25 τοπική ώρα (09:25 για εμάς), και πάλι πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, εννοείται όλοι με τα βρόχινα ελαστικά. Αν και ακόμα δεν είχαμε καθαρό αγώνα, τα πάντα τελείωσαν για τον Alonso, όταν πάρκαρε και βγήκε από την F14 T στη στροφή 5 μετά από κάποιο πρόβλημα στο ιταλικό μονοθέσιο, το οποίο ξαφνικά δεν είχε καθόλου δύναμη από τον 059/3.

Οι λοιποί 21 οδηγοί συνέχιζαν να παίρνουν δεδομένα για την πίστα, με τον Hamilton να λέει, στον 4ο γύρο, ότι το νερό είχε μειωθεί αρκετά, σημάδι που ίσως έλεγε ότι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας θα έπρεπε να μην συνεχίσει να γυρνά για πολλή ώρα ακόμα στην Suzuka. Η ενδοεπικοινωνία είχε κυρίαρχο χαρακτήρα, με τη Williams να λέει στον Bottas ότι θα έχουμε τουλάχιστον 40 γύρους καθαρού αγώνα και τους Hamilton και Vergne να ισχυρίζονται, στον 6ο γύρο, ότι οι συνθήκες είναι βελτιωμένες και κατάλληλες για να φύγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Ο… γνωστός γκρινιάρης σε τέτοιες συνθήκες είναι ο Hamilton, ο οποίος παρακαλούσε τον Whiting να ξεκινήσει τον αγώνα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως σε λίγο θα χρειαστούν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Οι υπεύθυνοι τελικώς αποφάσισαν πως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας θα μπει στα pits στο τέλος τού 9ου γύρου, αν και θα μπορούσε να το είχε κάνει πιο νωρίς.

Ο καθαρός αγώνας ήρθε επιτέλους στον 10ο γύρο, με τους Button και Maldonado να μπαίνουν στα pits για τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Rosberg κατάφερε να παραμείνει με σχετική άνεση μπροστά από τον Hamilton και σχεδόν κανένας οδηγός δεν ρίσκαρε κάποια επικίνδυνη κίνηση. Ο Rosberg, έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του, κατάφερε να κινηθεί κατά 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα από όλους τους υπόλοιπους, στον πρώτο καθαρό γύρο.

Ο Button, που είχε βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, είχε παραπλήσιο ρυθμό με των Mercedes, κάτι που οδήγησε τους Bottas, Ricciardo, Magnussen, Raikkonen, Perez, Kvyat, Gutierrez, Grosjean, Kobayashi, Vergne, Ericsson και Chilton στο να βάλουν και αυτοί τα ενδιάμεσα ελαστικά. Στον επόμενο γύρο, τον 12ο, έκαναν το ίδιο και οι Massa, Vettel, Hulkenberg και Sutil, εν αντιθέσει με τις δύο Mercedes που είχαν τη δική τους μάχη, αλλά ήταν θέμα χρόνου να δούμε τα ενδιάμεσα ελαστικά στα “Ασημί Βέλη”.

Ο Rosberg ήταν ο πρώτος που μπήκε, στο τέλος τού 13ου γύρο (όπως και ο Bianchi), και ο Hamilton πήγαινε όσο πιο γρήγορα μπορούσε με τα βρόχινα ελαστικά, τα οποία αντικατέστησε με τα ενδιάμεσα στον επόμενο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τον team-mate του.

Στον 16ο γύρο, λοιπόν, και μετά από την ολοκλήρωση των pit stops, η κατάταξη ήταν: (1)Rosberg, (2)Hamilton, (3)Button, (4)Bottas, (5)Vettel, (6)Ricciardo, (7)Massa (8)Hulkenberg, (9)Raikkonen, (10)Kvyat, (11)Perez, (12)Sutil, (13)Grosjean, (14)Gutierrez, (15)Vergne, (16)Maldonado, (17)Bianchi, (18)Kobayashi, (19)Chilton, (20)Ericsson και (21)Magnussen, που μπήκε τελευταίος στα pits.

Ο Felipe Massa, είχε χάσει δύο θέσει μέσα σε δύο γύρους, από τους Vettel και Ricciardo, ενώ ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά από τον Rosberg στο 1 δευτερόλεπτο, στον 18ο γύρο. Πιο πίσω, ο Vettel είχε προσπεράσει και τον Bottas, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, όμως ο Button ήταν στα 14 δευτερόλεπτα μπροστά του. Ο Ricciardo μιμήθηκε και πάλι τον Vettel, περνώντας και αυτός τον Bottas, με την RB10 να δείχνει εξαιρετικά δυνατή, και πλέον στόχος ήταν το βάθρο, στο οποίο βρισκόταν ο Button.

Όσον αφορά τη Mercedes, ο Rosberg άνοιξε λίγο τη διαφορά, στα 1.2 δευτερόλεπτα στον 20ο γύρο, αλλά ο Βρετανός τη μείωσε ξανά στο δευτερόλεπτο, έναν γύρο μετά, ωστόσο οι αγωνοδίκες δεν είχαν δώσει ακόμα την έγκρισή τους για να μπορεί να ενεργοποιηθεί το DRS όταν ο οδηγός είχε το δικαίωμα να το κάνει.

Ο Grosjean μπήκε στον 22ο γύρο για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών (έβαλε και πάλι τα ενδιάμεσα), όπως έκαναν οι Maldonado, Sutil, Raikkonen και Kvyat στους επόμενους 3 γύρους. Ωστόσο, όλο το ενδιαφέρον βρισκόταν στη μάχη των δύο πρώτων, με τον Hamilton να μπαίνει στο δευτερόλεπτο του Rosberg και μάλιστα το DRS ενεργοποιήθηκε στον 25ο γύρο, κάτι που αποτελούσε πλέον ένα σημαντικό όπλο για τον Βρετανό.

Ο Rosberg δεχόταν πολύ μεγάλη πίεση από τον team-mate του και στην αρχή τού 26ου γύρου βρέθηκαν σχεδόν δίπλα. Ο Γερμανός έκανε παράπονα για υπερστροφή στην W05, κάτι που σίγουρα δε βοηθούσε, διότι δεν είχε όσο καλή έξοδο θα ήθελε από τις στροφές, ειδικά τις πιο αργές. Στην προσπάθειά του να φρενάρει δυνατά για την πρώτη στροφή τού 27ου γύρο, ο Hamilton έχασε για λίγο τον έλεγχο της W05, βγαίνοντας λίγο εκτός, μα κατάφερε σχεδόν αμέσως να μαζέψει τη διαφορά, φτάνοντάς τη στα συνήθη επίπεδα των 5 ή 6 δεκάτων του δευτερολέπτου.

Στην αρχή τού 29ου γύρου, ο Hamilton έχοντας τη βοήθεια του DRS, “βούτηξε” από την εξωτερική στα φρένα για την πρώτη στροφή και κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία τού αγώνα, ενώ πλέον ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Rosberg, καθώς η διαφορά τους ήδη έφτασε τα 2 δευτερόλεπτα στο τέλος τού 29ου γύρου!

Εκείνη τη στιγμή, ο Vettel έκανε τη δεύτερη αλλαγή στα ελαστικά του, με τα ενδιάμεσα ελαστικά να είναι προφανώς τα κατάλληλα για το νερό που υπήρχε στην ιαπωνική πίστα. Ο Button, που είχε βάλει πρώτος τα ενδιάμεσα ελαστικά, μπήκε στον 32ο γύρο για να βάλει ένα ολοκαίνουριο σετ, σ’ ένα pit stop που διήρκησε 6.9 δευτερόλεπτα, βγαίνοντας πίσω από τις Red Bull, όμως το κακό για τον Πρωταθλητή τού 2009 ήταν πως ο Vettel είχε ήδη αλλάξει ελαστικά.

Πιο πίσω, ο Raikkonen βγήκε για λίγο εκτός στη Spoon, τη στιγμή που ο Maldonado περνά τον Sutil για την 16η θέση. Η Mercedes, βλέποντας τον Rosberg να χάνει πολύ χρόνο από τον Hamilton, αποφάσισε να τον καλέσει για φρέσκα ελαστικά στον 33ο γύρο, με την αλλαγή να διαρκεί 3.8 δευτερόλεπτα. Ο Button σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, μειώνοντας τη διαφορά από τον 4ο Vettel στα 3.1 δευτερόλεπτα, με τον Magnussen να κάνει τετ-α-κε στην πρώτη στροφή, όμως ήταν τυχερός, καθώς η MP4-29 σταμάτησε εκεί ακριβώς που ήθελε ο Δανός.

Αν και ο Hamilton είπε στον ασύρματο ότι τα ελαστικά του ήταν εντάξει, τα ξεφορτώθηκε στον 35ο γύρο, σε 3.0 δευτερόλεπτα. Ο Ricciardo έγινε έτσι ο πρωτοπόρος τού αγώνα, αλλά φυσικά ο Αυστραλός δεν είχε χρησιμοποιήσει το δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, κάτι που τελικά έκανε στον επόμενο γύρο, και θα πρέπει να σημειωθεί ότι νωρίτερα ο 14ος Magnussen είχε… ξεντουμπλαριστεί από τον Ricciardo, καθώς τον προσπέρασε!

Για τη δική του αλλαγή μπήκε στον 37ο γύρο ο Massa, όταν ο Hamilton έγραφε τον ταχύτερο γύρο και πήγαινε τη διαφορά από τον Rosberg στα 8.5 δευτερόλεπτα. Προσωρινά εκτός πίστας βρέθηκε ο Vettel στο πρώτο κομμάτι και ο 4ος Button μείωσε τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα. Λίγο αργότερα, ελαστικά άλλαξε και ο Bottas, και ο Hamilton σημείωσε ακόμα έναν ταχύτερο γύρο, παρόλο που έκανε λόγο για πιο δυνατή βροχή σ’ εκείνο το σημείο.

Μαινόμενος ταύρος ήταν ο Ricciardo πίσω από τον Button, τον οποίο προσπέρασε για λίγο στον 40ο γύρο, όμως ο οδηγός τής McLaren κατάφερε να περάσει και πάλι στην 4η θέση, αλλά ήταν σαφές ότι η μάχη δεν είχε τελειώσει, παρόλο που η βροχή δυνάμωνε και οι αγωνοδίκες απενεργοποίησαν την επιλογή τού DRS από τους οδηγούς.

Maldonado και Magnussen ήταν οι δύο πρώτοι που έβαλαν και πάλι τα βρόχινα ελαστικά, αλλά το περισσότερο νερό στην πίστα δεν εμπόδισε τον Ricciardo να κερδίσει την 4η θέση από τον Button, ο οποίος μπήκε αμέσως μετά στα pits για τα βρόχινα ελαστικά. Η έξοδος και η σύγκρουση του Sutil στη στροφή 7 προκάλεσε την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, αλλά και του Ιατρικού Αυτοκινήτου, καθώς ο Bianchi βγήκε και αυτός στο ίδιο σημείο, ενώ και το ασθενοφόρο έφτασε εκεί για τον οδηγό τής Marussia, που μεταφέρθηκε αναίσθητος στο νοσοκομείο με αυτό, αφού το ελικόπτερο ήταν ανίκανο να κινηθεί σε τέτοιες συνθήκες.

Με 10 γύρους ν’ απομένουν και με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, οι οδηγοί δεν έχασαν την ευκαιρία να μπουν στα pits για τα βρόχινα ελαστικά, κάτι που επέλεξε να μην κάνει η Mercedes, ίσως πιστεύοντας ότι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας θα παραμείνει για πολλή ώρα στην πίστα.

Βλέποντας την κατάσταση, ο Whiting έβγαλε για δεύτερη φορά την κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια παρατάχθηκαν για δεύτερη φορά στο pit lane, αν και ο Hulkenberg είχε σταματήσει πιο νωρίς λίγα μέτρα μπροστά από το pit lane, προφανώς έχοντας πρόβλημα με την VJM07.

Έχοντας συμπληρωθεί το 2ωρο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην συνεχιστεί ο αγώνας. Έτσι, ο Lewis Hamilton κέρδισε για ακόμα μία φορά, με τον Rosberg να βρίσκεται πλέον 10 βαθμούς πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο. Μαζί τους στο βάθρο, ο Vettel, που θ’ αποτελέσει παρελθόν από το Milton Keynes στο τέλος τής σεζόν.

Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Hamilton έχει συγκεντρώσει 266 βαθμούς, 10 περισσότερους από τον Rosberg. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Ricciardo με 193 βαθμούς, ενώ ο Vettel πέρασε στην 4η θέση με 139 βαθμούς, μιας και ο Alonso δε βαθμολογήθηκε σήμερα.

Όσο για τους κατασκευαστές, η Mercedes έφτασε τους 522 βαθμούς, έχοντας 190 περισσότερους από τη δεύτερη Red Bull. Η Williams ξεπέρασε σήμερα τους 200 βαθμούς και η Ferrari βρίσκεται τώρα 23 βαθμούς πίσω από την ομάδα τού Grove.

Επόμενος αγώνας, στη νέα πίστα τής Ρωσίας, στις 12 Οκτωβρίου, κι ενώ μένουν μόνο 4 αγώνες για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον σημερινό αγώνα, μαζί με τις βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκευαστές.

Η τελική κατάταξη:

1. Χάμιλτον, Mercedes
2. Ρόσμπεργκ, Mercedes
3. Φέτελ, Red Bull
4. Ρικιάρντο, Red Bull
5. Μπάτον, McLaren
6. Μπότας, Williams
7. Μάσα, Williams
8. Χούλκενμπεργκ, Force India
9. Βερνιέ, Toro Rosso
10. Πέρες, Force India
11. Κβίατ, Toro Rosso
12. Ραϊκόνεν, Ferrari
13. Γκουτιέρες, Sauber
14. Μάγκνουσεν, McLaren
15. Γκροσάν, Lotus
16. Μαλδονάδο, Lotus
17. Έρικσον, Caterham
18. Τσίλτον, Marussia
19. Κομπαγιάσι, Caterham
20. Μπιανκί, Marussia (αποσύρθηκε)
21. Σούτιλ, Sauber (αποσύρθηκε)
22. Αλόνσο, Ferrari (αποσύρθηκε)

Η βαθμολογία των οδηγών

1. Χάμιλτον 266
2. Ρόσμπεργκ 256
3. Ρικιάρντο 193
4. Φέτελ 139
5. Αλόνσο 133
6. Μπότας 130

Πηγή: autoblog.gr