Αν κάποιοι είχαν απορία σχετικά με το τι σημαίνει Ακρόπολις, σήμερα κατάλαβαν! Ο σκληρότερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ έδειξε από νωρίς τα δόντια του στους συμμετέχοντες.

Με το σήμα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και το παραδοσιακό «πέσιμο» της ελληνικής σημαίας εμπρός από το Citroen DS3 WRC του Khalid Al Qassimi ξεκίνησε στις 17:00 το απόγευμα το Ράλλυ Ακρόπολις, εμπρός από το Ζάππειο Μέγαρο. Σε δηλώσεις του στον Τύπο ο Έλληνας Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι «το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί ένα πολύ σημαντικό γεγονός για τη χώρα μας και η πολιτεία θα πρέπει να το στηρίζει πάντα», κάτι που άλλωστε έχει αποδείξει έμπρακτα με την κρατική υποστήριξη της φετινής διοργάνωσης.

ALBA0738-700x466

Πλήθος θεατών καθώς και εκπροσώπων της πολιτείας παρευρέθη στην Τελετή, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από τον τριήμερο αγώνα που διεξάγεται αυτήν τη στιγμή στα βουνά της Κορινθίας. Ανάμεσά τους ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, η γενική γραμματέας αθλητισμού, Κυριακή Γιαννακίδου, ο πρέσβης του κράτους του Κατάρ στην Ελλάδα, ο ομόλογός του της Ινδονησίας και άλλοι, οι οποίοι διαδοχικά έδωσαν εκκίνηση στα 46 πληρώματα που θα αναμετρήσουν τις δυνάμεις τους σε όλη την τριήμερη δοκιμασία του Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και στα 26 ελληνικά πληρώματα που θα αγωνιστούν στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου και της Κυριακής.

4T__7562-700x466

Από εκεί και πέρα, τον πρώτο λόγο πήρε η αγωνιστική δράση καθώς τα πληρώματα έφυγαν για τα βουνά της Κορινθίας, και συγκεκριμένα για τη”θηριώδη” ειδική διαδρομή Κινέτα-Πίσσια των 47,70 χιλιομέτρων.

Με το «καλημέρα», το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο Γάλλος οδηγός της Volkswagen Motorsport, Sebastien Ogier, έμελλε να γίνει ο πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις. Αρχικά ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Όμως, δεν ήταν μόνο αυτός που έχασε πολύτιμο έδαφος από την 1η κιόλας ειδική. Ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Mikko Hirvonen, αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6 λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Σαν να μην έφταναν μόνο αυτοί, ακόμα ένας οδηγός που τέθηκε εκτός μάχης ήταν ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του να χάνεται, χωρίς -περιέργως- περαιτέρω ζημιές, αλλά χάνοντας χρόνο της τάξης των 2 λεπτών.

IMG_0009-700x466

Κάπως έτσι, άνθρωπος της ημέρας έμελλε να είναι ο Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα, κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Jari-Matti Latvala, ο οποίος στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου, έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.

Η δράση συνεχίζεται αύριο, στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου, με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Δηλώσεις των πρωταγωνιστών στο τέλος της ημέρας μπορείς να διαβάσεις παρακάτω.

Κάπως έτσι, άνθρωπος της ημέρας έμελλε να είναι ο Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα, κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Jari-Matti Latvala, ο οποίος στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου, έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.

Η δράση συνεχίζεται αύριο, στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου, με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Δηλώσεις των πρωταγωνιστών στο τέλος της ημέρας μπορείς να διαβάσεις παρακάτω.

2 HIRVONEN Mikko – LEHTINEN Jarmo
«Είχαμε μία στιγμή, αλλά κανένα μεγάλο πρόβλημα. Είμαστε τυχεροί, δε βρήκαμε σκόνη. Το αυτοκίνητο λειτουργεί καλά, είμαι ευχαριστημένος, καμία αλλαγή για αύριο».

3 SORDO Daniel – DEL BARRIO Carlos
«Δεν έκανα λάθη, ήταν μια καλή μέρα. Αύριο θα ψηλώσω το αυτοκίνητο για τις σκληρότερες ειδικές. Δε θέλω να κάνω λάθη και θέλω να τερματίσω στο πόντιουμ».

4 OSTBERG Mads – ANDERSSON Jonas 
«Ήταν μια πονηρή μέρα. Είχαμε κλατάρισμα στην 1η ειδική. Είμαι πολύ απογοητευμένος. Ήταν δύσκολο να διορθώσουμε τα πράγματα στη 2η ειδική. Δεν είχα αυτοπεποίθηση. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω την ψυχολογία μου σήμερα και θα οδηγήσω καλύτερα αύριο».

5 NOVIKOV Evgeny – MINOR Ilka
«Ήταν αρκετά καλή μέρα. Οι ειδικές ήταν ωραίες, όλα ήταν καλά. Έκανα κάποια μικρά λάθη. Αύριο θα προσπαθήσω να διατηρήσω την ίδια ταχύτητα και ρυθμό. Θα είμαι συγκεντρωμένος στις ειδικές και στο ράλλυ».

6 AL ATTIYAH Nasser – BERNACCHINI Giovanni
«Χρησιμοποιήσαμε μαλακά λάστιχα και δεν ήταν καλή επιλογή – καταστράφηκαν. Το αυτοκίνητο δουλεύει πολύ καλά. Ελπίζω πως η αυριανή μέρα θα είναι καλύτερη».

7 LATVALA Jari-Matti – ANTTILA Miikka
«Αλλάξαμε πίσω διαφορικό, τις αντιστρεπτικές και τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, και το αυτοκίνητο δούλεψε. Ήταν δικό μου λάθος που δεν είχα καταλάβει απ’ την αρχή ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ σκληρό. Θέλω να βελτιώσω λίγο το εμπρός διαφορικό, γιατί μπορεί να βοηθήσει στο στήσιμο. Είναι ένα δύσκολο ράλλυ και πρέπει να οδηγήσεις γρήγορα, αλλά πρέπει να γνωρίζεις πού πρέπει να πιέσεις. Οι οδικές συνθήκες δεν ήταν καλές».

9 MIKKELSEN Andreas – MARKKULA Mikko
«Είναι διαφορετικό απ’ ό,τι στις δοκιμές. Η υποστροφή βελτιώθηκε, αλλά δεν εξαλείφθηκε. Είχαμε δυσκολία τη νύχτα, γιατί είχαμε διαφορετικές γραμμές σε σχέση με τους Prokop και Al Qassimi. Για αύριο θα κάνουμε μικρές αλλαγές για να βελτιώσουμε το στήσιμο».

10 AL QASSIMI Khalid – MARTIN Scott
«Στην 1η ειδική έχασα την αυτοπεποίθησή μου, το αυτοκίνητο γλιστρούσε. Κάναμε κάποιες αλλαγές στο στήσιμο και στη 2η ειδική ακολούθησα καθαρές γραμμές. Το πρώτο κομμάτι ήταν καλό, μου έδωσε αυτοπεποίθηση. Οι σημειώσεις μας στο σκοτάδι ήταν πολύ καλές».

11 NEUVILLE Thierry – GILSOUL Nicolas
«Οι ειδικές ήταν καλές. Δεν ήμουν πολύ γρήγορος. Μερικές φορές χρειάζεσαι τύχη για να αποφύγεις κλαταρίσματα. Αύριο οι ειδικές είναι σκληρές, γι’ αυτό ίσως να χρησιμοποιήσω σκληρότερα ελατήρια».

21 PROKOP Martin – ERNST Michal
«Καλές ειδικές, κανένα πρόβλημα. Είμαι ευχαριστημένος με την αυριανή μας θέση εκκίνησης. Είναι πολύ καλή».

Τελετή Έναρξης

SS1 Κινέτα-Πίσια

SS2 Κινέτα

Πηγή: autoblog.gr