Αν πριν μια δεκαετία κάποιος έλεγε ότι θα ερχόταν μια εποχή που οι τηλεοπτικές σειρές θα ήταν ισάξιες των περισσότερων ποιοτικών κινηματογραφικών παραγωγών θα θεωρούσαμε αυτόν τον … προφήτη ως λίγο-πολύ άσχετο ή κάπως υπεραισιόδοξο -οι πιο ευγενικοί από εμάς.

image01 (1)Κάποιοι άλλοι έχοντας στο μυαλό σειρές -φωτεινές εξαιρέσεις, όπως The X-Files ή Twin Peaks, μπορεί και να συμμερίζονταν αυτήν την εικασία.

Αυτό όμως που κανείς δε θα μπορούσε να προβλέψει είναι ότι η μικρή οθόνη όχι μόνο θα λέπταινε σε πάχος και θα πλάταινε σε ίντσες σε σημείο που να συναγωνίζεται σε μέγεθος και ποιότητα την κινηματογραφική της αντίζηλο.

Θα ερχόταν η στιγμή που και ποιοτικά θα έφερνε την ανατροπή στον τρόπο που μέχρι τώρα καταναλώναμε τον τηλεοπτικό μας χρόνο.

Lost, Boardwalk Empire, Game of Thrones, Downton Abbey, Breaking Bad, Mad Men, 24, Fringe, Sons of Anarchy, The Walking Dead και μια λίστα to be continued, από σειρές πέρα από κάθε προσδοκία.

Νεόκοποι τηλεοπτικοί δημιουργοί όπως οι του Lost, Abrams και Lindelof, μεταπηδούν με ευκολία στο στίβο των κινηματογραφικών blockbuster και κάποιοι θρύλοι του σινεμά -Scorsese και Darabont- δημιουργούν χωρίς καμιά ντροπή τηλεοπτικά προϊόντα … ανώτερης προέλευσης.

Κι όλος αυτός ο πρόλογος καταλήγει στο εξής: Στην κορυφή αυτών των σειρών τελευταίας εσοδείας, βρίσκεται το Homeland.

Το Homeland βασίζεται στην ισραηλινή δραματική σειρά Hatufim (Prisoners of War) του παραγωγού, σκηνοθέτη και σεναριογράφου Gideon Raff, η οποία έκανε πρεμιέρα στην ισραηλινή τηλεόραση το Μάιο του 2010 και γνώρισε πρωτοφανή επιτυχία.

Η σειρά εξιστορούσε την επιστροφή, μετά από τη συνήθη για τους ισραηλινούς διαδικασία ανταλλαγής αιχμαλώτων, εδώ 2 ισραηλινών στρατιωτών, που κρατούνταν για 17 χρόνια σε στρατόπεδο στο Λίβανο και τη δύσκολη προσπάθειά τους να ενσωματωθούν από την αρχή, σε μια κοινωνία που τους θεωρεί ήρωες και στις οικογένειές τους, που τους θεωρούσαν νεκρούς.

Πολύ γρήγορα η Fox21, αγόρασε τα δικαιώματα για το τηλεοπτικό δίκτυο Showtime και με τους δημιουργούς του 24 στο τιμόνι, οι οποίοι πήραν μια καλή ιστορία και την έκαναν καλύτερη, δημιούργησαν μια σειρά που πέτυχε να συνεπάρει το κοινό και να κερδίσει την απόλυτη καταξίωση των ειδικών της βιομηχανίας του θεάματος και μαζί αναρίθμητους επαίνους και βραβεία.

Η ιστορία με 2 λόγια: Σε μια μυστική αποστολή της στο Ιράκ, η αφοσιωμένη και χαρισματική πράκτορας της CIA, Carrie Mathison, στην προσπάθειά της να βρει τον Abu Nazir, έναν από τους πιο επικινδύνους αρχηγούς της Αλ Κάιντα, πληροφορείται ότι ένας αιχμάλωτος αμερικανός στρατιώτης, έχει αλλάξει στρατόπεδο και θα χρησιμοποιηθεί σε μια μεγάλη επίθεση εναντίον της Αμερικής.

Η αποστολή καταλήγει σε φιάσκο, η Carrie τιμωρείται για τη μη εξουσιοδοτημένη δράση της και μετατίθεται στα κεντρικά γραφεία της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας στο Langley.

Μερικούς μήνες μετά, οι ειδικές δυνάμεις της ομάδας Δέλτα -του Chuck Norris απόντος, εισβάλλουν σ’ ένα από τα καταφύγια του Abu Nazir στο Αφγανιστάν, όπου ανακαλύπτουν και διασώζουν τον εδώ και 8 χρόνια αγνοούμενο και θεωρούμενο νεκρό, λοχία των πεζοναυτών Nicholas Brody.

Η Carrie είναι σίγουρη ότι ο λοχίας Brody, δουλεύει για τον Abu Nazir όμως οι προσπάθειές της να πείσει τους ανωτέρους της, που αντιμετωπίζουν τον Brody ως ήρωα πολέμου, πέφτουν στο κενό.

Με τη βοήθεια του μέντορά της και βετεράνου πράκτορα Saul Berenson, θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο αλλά και παράνομο μέσο για να αποδείξει την ενοχή του Brody και να αποτρέψει μια μεγάλη τρομοκρατική επίθεση.

Πριν δεις το Homeland, περιμένεις μια δραματική περιπέτεια με κατασκόπους, κυνηγητά, ανατροπές, δράση που κλιμακώνεται στο τέλος κάθε επεισοδίου και θεωρίες συνομωσίας στα πρότυπα του 24 ή και ταινιών όπως ο “Άνθρωπος από τη Μαντζουρία”.

Αυτό που τελικά θα δεις, όλων των παραπάνω συμπεριλαμβανομένων, είναι κυρίως και πάνω από όλα ένα δράμα χαρακτήρων με καταπληκτικές, μοναδικές ερμηνείες, ίσως τις καλύτερες ποτέ σε τηλεοπτική σειρά.

Οπότε την παράσταση εδώ δεν κλέβει η στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία ή οι σκηνές δράσεις. Μην με παρεξηγήσετε, υπάρχουν και είναι πολλές.

Την παράσταση πάνω απ’ όλα κλέβουν οι 2 κύριοι πρωταγωνιστές: η Claire Danes στο ρόλο της Carrie και ο βρετανός Damian Lewis στο ρόλο του Brody, μην ξεχνώντας και τον μοναδικό Mandy Patinkin στο ρόλο του μοναδικού συμμάχου της Carrie, Saul Berenson .

Ειδικά η Danes, η οποία αναμένεται κάθε χρόνο και μέχρι να τελειώσει η σειρά, να παίρνει κάθε τηλεοπτικό βραβείο ή χρυσή σφαίρα για την ερμηνεία της, είναι μια πραγματική αποκάλυψη.

Τη φετινή χρονιά βραβεύθηκε για δεύτερη συνεχόμενη φορά με χρυσή σφαίρα, για τη ερμηνεία της στο Homeland, ενώ το 2011 είχε κερδίσει ξανά για το ρόλο της αυτιστικής -με σύνδρομο Άσπεργκερ- συγγραφέα και επιστήμονα, Temple Grandin, στην ομώνυμη τηλεταινία.

Τη Danes, που είναι επαγγελματίας ηθοποιός από την ηλικία των 10 χρόνων, μπορεί να τη θυμάστε το 1996, σε ηλικία 16 χρόνων, στο ρόλο της Ιουλιέτας στο πλευρό του Ρωμαίου -Leonardo DiCaprio , στην κατά Buz Luhrmann ροκ έκδοση του θεατρικού έργου του Σαίξπηρ.

Επειδή είναι αδύνατο να γράψω για τους χαρακτήρες, χωρίς να αποκαλύψω στοιχεία της πλοκής από τα πρώτα επεισόδια του 1ου κύκλου, όσοι δε θέλετε να ξέρετε, σταματήστε την ανάγνωση εδώ και συνεχίστε τη μετά το τέλος του

spoiler alert

O ρόλος της πράκτορα της CIA Carrie Mathison, θα ήταν σίγουρα η υπέρτατη πρόκληση για οποιαδήποτε γυναίκα ηθοποιό.

Βλέπετε η Carrie, εκτός από τους εξωτερικούς εχθρούς της εκτός και εντός υπηρεσίας, έχει να αντιμετωπίσει και τους εσωτερικούς της δαίμονες, αφού πάσχει από διπολική διαταραχή (μανιοκατάθλιψη), η οποία ευτυχώς αντιμετωπίζεται με τη χορήγηση φαρμάκων.

Αν τώρα σε αυτά προσθέσετε την σχεδόν παράλογη εμμονή της για τη σύλληψη του Abu Nazir, τη βάσιμη διαίσθησή της για τον πραγματικό χαρακτήρα του Brody και την αμφισβήτηση που θα αντιμετωπίσει εξαιτίας του, το μετά-τραυματικό στρες που βιώνει μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, μαζί με μπόλικα παιδικά τραύματα και το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά θα … ερωτευθεί, καταλαβαίνετε ότι για αυτό το ρόλο θα έπρεπε να παίρνει επίδομα για βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

Από την άλλη πλευρά ο σακατεμένος και πολύ μπερδεμένος ήρωας πολέμου Nicholas Brody, επιστρέφει σε μια πατρίδα που άφησε 8 χρόνια νωρίτερα και σε μια οικογένεια που έχει συνηθίσει να ζει με την απουσία του, με σκοπό να εκδικηθεί για λογαριασμό του Νο 1 κινδύνου κατά της Αμερικής.

Όλη η ουσία της σειράς είναι στην αλληλεπίδραση των δύο αυτών χαρακτήρων: η αντιπαλότητά τους, το παιχνίδι γάτας και ποντικού, η εκμετάλλευση του ενός από τον άλλο, η κατανόηση του ενός από τον άλλο, η έλξη, η εκδίκηση και η τελική αποδοχή.

Οι καλύτερες σκηνές της σειράς είναι οι δικές τους.

Υποκριτική για σεμινάριο, ξεχείλισμα συναισθημάτων, επικά πράγματα:

Meryl Streep και Daniel Day Lewis μαζί, στον έρωτα ενός προδότη και μιας τρελής.

τέλος spoiler alert

Σε μια Αμερική που μετά της 11η Σεπτεμβρίου έχασε για πάντα την αθωότητά της, μια χώρα σε πόλεμο με έναν εχθρό που δεν μπορεί καλά-καλά να δει , πόσο δε να καταλάβει και έναν έγχρωμο Πρόεδρο με μουσουλμανικό όνομα, το Homeland δίνει περισσότερο από κάθε άλλη σειρά ή ταινία την εικόνα μιας πραγματικότητας σουρεαλιστικής και εφιαλτικής και ενός συλλογικού φόβου που τελικά έχει ριζωθεί στο υποσυνείδητο του μέσου Αμερικανού.

Ο εχθρός βρίσκεται ανάμεσά μας, και μπορεί να μην είναι ο προφανής σκουρόχρωμος άραβας μετανάστης αλλά μπορεί να έρθει με τη μορφή ενός σαλεμένου εθνικού ήρωα, είτε με τις εγκληματικές αποφάσεις ενός πολεμοχαρή αντιπροέδρου.

Ανακαλύψτε τους 2 πρώτους κύκλους του Homeland. Ο τρίτος, θα αρχίσει να μεταδίδεται από το Φθινόπωρο .

Από την Λίνα Μπάκου για το Κάθε Μέρα

http://www.youtube.com/watch?v=W18ZHrU3XYQ