Tα πρώτα φορτία από τη συμφωνία Cosco – HP άρχισαν να καταπλέουν στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά και να προωθούνται από την πύλη του στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

934676Σύμφωνα με στελέχη του κινεζικού ομίλου τα πρώτα αυτά φορτία αποτελούν στην ουσία ένα πιλοτικό στάδιο της συμφωνίας που φιλοδοξούν να αποτελέσει τον «οδηγό» για την προσέλκυση περισσότερων εταιρειών από τις αγορές της Ασίας στον Πειραιά. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα, όπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη, είναι πολύ ικανοποιητικά και αυτό παρά το γεγονός ότι το ΣΕΜΠΟ δεν έχει συνδεθεί ακόμα με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τα πιλοτικά αυτά φορτία προωθούνται στην Κεντρική Ευρώπη με διάφορους συνδυασμούς χωρίς να επηρεάζεται ούτε το κόστος της μεταφοράς τους ούτε ο συμφωνημένος χρόνος παράδοσης μεταξύ Cosco – HP. Η πλήρης εφαρμογή της συμφωνίας που θα αναβαθμίσει τον Πειραιά σε βασική πύλη εισόδου της Cosco στην Ευρώπη υπολογίζεται να ξεκινήσει μέσα στον Μάρτιο καθώς περί το τέλος Φεβρουαρίου θα έχει παραδοθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει το ΣΕΜΠΟ με το εθνικό δίκτυο.

Στόχοι
Το 2012 μέσω του εμπορευματικού σταθμού της Cosco στον Πειραιά διακινήθηκαν προς τις ευρωπαϊκές αγορές 2,108 εκατ. κοντέινερ και καταγράφηκε μία αύξηση της τάξεως του 77% σε σχέση με το 2011, η μεγαλύτερη μεταξύ όλων των υπερπόντιων σταθμών κοντέινερ του κινεζικού ομίλου. Για το 2013 στόχος είναι, σύμφωνα με τα στελέχη της στον Πειραιά, τα φορτία της να φθάσουν στα 2,5 εκατ. κοντέινερ, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Cosco από το Πεκίνο ο τελικός στόχος είναι πολύ σύντομα μέσω της Ελλάδας να διακινούνται προς την Ευρώπη περί τα 4 εκατ. κοντέινερ. Σε αυτό το πλαίσιο οι Κινέζοι από την 1η Ιουνίου ετοιμάζονται να θέσουν σε λειτουργία ένα κομμάτι της νέας προβλήτας ΙΙΙ που αποτελεί και τη μεγαλύτερη επένδυση τους στις υποδομές του εμπορευματικού σταθμού τους στο λιμάνι του Πειραιά.

Πλοηγοί
Η εργασιακή ειρήνη είναι μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους για τη μετατροπή του Πειραιά σε βασική πύλη της Ασία προς την Ευρώπη. Και αυτή η παράμετρος κινδύνευσε σοβαρά να «τιναχθεί στον αέρα» όταν οι πλοηγοί ανακοίνωσαν πριν από λίγες μέρες 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες με αίτημα το υπουργείο Ναυτιλίας να αποσύρει από νομοσχέδιο του διατάξεις που μετατρέπουν την Πλοηγική Υπηρεσία σε Ανώνυμη Εταιρεία. Ο κ. Μουσουρούλης έσπευσε να συναντηθεί αυτές τις μέρες δύο φορές με τους πλοηγούς προκειμένου να βρεθεί μία λύση.

Νέα συνάντηση θα πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης εβδομάδας προκειμένου οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία ώστε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας να πάρει το δρόμο προς τη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας θα προχωρήσει σε σημαντικές διορθώσεις στις διατάξεις για τη λειτουργία της Πλοηγικής. Οι πλοηγοί έχουν ζητήσει να αναλάβουν οι ίδιοι τη διαχείριση της μέσω της δημιουργίας μία πολυμετοχικής εταιρείας που θα καταβάλει μέρισμα στο Δημόσιο από τα έσοδά της.

Πηγή: zougla.gr