Δύο νέα συστήματα επίλυσης διαφορών μεταξύ αγοραστών και εμπόρων συμφωνήθηκαν στις Βρυξέλλες , για τα αγαθά και υπηρεσίες που πωλούνται online εντός της ΕΕ.

Image hacker_pc.jpgΤο Κοινοβούλιο ελπίζει να «προστατεύσει καλύτερα τους αγοραστές και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη στους εμπόρους», καθώς η ΕΕ έχει κάνει προσπάθειες να πατάξει τη δολιοφθορά των πωλητών που εκμεταλλεύονται τις διαφορές μεταξύ των εθνικών ρυθμίσεων.

Η συμφωνία, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των υπουργών της ΕΕ και των ευρωβουλευτών την Τρίτη (11 Δεκεμβρίου), θα δημιουργήσει ένα αμερόληπτο μηχανισμό διαμεσολάβησης για την επίλυση διαφορών έξω από αίθουσες δικαστηρίων, γράφει μια δήλωση της ΕΕ.

«Ένας αποτελεσματικός χαμηλού κόστους μηχανισμός ταχείας αποκατάστασης που θα προστατεύει τους πολίτες είναι θεμελιώδους σημασίας για την ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την ανάπτυξη της ενιαίας αγοράς της Ευρώπης», δήλωσε ο υπεύθυνος για τη σύνταξη μέρους της νομοθεσίας ευρωβουλευτής Louis Grech, από τη Μάλτα (Σοσιαλδημοκράτης).

Απλότητα

Η συμφωνία αφορά δύο νομοσχέδια – Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών και Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών- που εξακολουθούν να απαιτούν επίσημη έγκριση από τα δύο νομοθετικά όργανα της ΕΕ.

Πολλές χώρες της ΕΕ έχουν ήδη συστήματα για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών, αλλά η έλλειψη ενημέρωσης ή η αποσπασματική κάλυψη κάνουν δύσκολη τη χρήση τους από τους αγοραστές, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.

Οι νέοι νόμοι θα ισχύουν σε απευθείας σύνδεση και στα καταστήματα, και η επίλυση διαφορών θα είναι δωρεάν ή θα προβλέπει μόνο μια «ονομαστική αμοιβή». Βάσει της συμφωνίας, μια διευθέτηση γενικά δε θα γίνεται σε περισσότερο από 90 μέρες.

Μια ξεχωριστή ρύθμιση θα ασχολείται με τα δικαιώματα των καταναλωτών σε απευθείας σύνδεση, με τη δημιουργία μιας web πλατφόρμας για βοήθεια προς τους δυσαρεστημένους αγοραστές να προσδιορίσουν την καλύτερη πορεία δράσης των διαφορών τους. Η Κομισιόν θα διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω της διαδικτυακής πύλης «Your Europe».

Το Κοινοβούλιο ελπίζει ότι οι νόμοι θα παράσχουν στους online αγοραστές το πολύ απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας.

«Οι καταναλωτές και οι έμποροι, κυρίως οι μικρότεροι, αισθάνονται ανασφαλείς κατά τη διενέργεια διασυνοριακών συναλλαγών σε απευθείας σύνδεση», δήλωσε η Róża Thun, πολωνή ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, η οποία ηγείται της πρότασης για την επίλυση των διαφορών σε απευθείας σύνδεση.

«Τους λείπει το δυναμικό της ενιαίας αγοράς, επειδή δεν ξέρουν που να στραφούν για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα», πρόσθεσε.

Το Νοέμβριο, το Κοινοβούλιο εξέφρασε την υποστήριξη του για παρόμοια ρύθμιση για τις διαφορές των συνόρων της ΕΕ που καταλήγουν στα δικαστήρια.

Πηγή: euractiv.gr