Το μέλλον αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά: η Porsche 918 Spyder βρίσκεται σταθερά στο δρόμο της εξέλιξης της ως το σούπερ σπορ αυτοκίνητο του αύριο, καθώς έχει ήδη διανυθεί περισσότερο από το μισό απαιτούμενο χρονικό διάστημα για την κατασκευή της. Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα υβριδικό όχημα με ηλεκτροκίνηση, είναι αναμενόμενο να συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης υψηλών επιδόσεων με τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρες, προκειμένου να προσφέρει επιδόσεις που ξεπερνούν κάθε φαντασία.

Τα καλύτερα χαρακτηριστικά και των δύο τεχνολογιών εξασφαλίζουν στην 918 τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου με ιπποδύναμη που ξεπερνά τους 770 ίππους. Η ιπποδύναμη αυτή συνδυάζεται με μια κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμαίνεται περίπου στα τρία λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κατανάλωση χαμηλότερη από εκείνη των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων τύπου κόμπακτ. Επιπλέον, η Porsche καινοτομεί για άλλη μία φορά, με εντυπωσιακές τεχνολογικές λύσεις όπως το αμάξωμα από ανθρακονήματα (CFRP), τα πλήρως προσαρμοζόμενα αεροδυναμικά στοιχεία, το προσαρμοζόμενο σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα και το σύστημα εξαγωγής με τις απολήξεις της εξάτμισης τοποθετημένες ψηλά. Στο πλαίσιο των καινοτομιών αυτών, η 918 Spyder μάς δίνει έμπρακτα μια πρώτη ιδέα για τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στο μέλλον η τεχνολογία Porsche Intelligent Performance (Έξυπνες Επιδόσεις Porsche).

H 918 σχεδιάστηκε ως ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο, αποτελώντας το “άξιο” διάδοχο της Carrera GT. Έτσι, ο πρώτος στόχος ήταν προφανής: βελτίωση, για ακόμα μία φορά, των επιδόσεων της Carrera GT. Με βάση τα όσα γνωρίζουμε έως σήμερα, η 918 Spyder θα είναι σημαντικά ταχύτερη, από πλευράς τόσο επιτάχυνσης όσο και επιδόσεων στην πίστα, με τιμές που δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες: λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα (Carrera GT: 3,9 δευτερόλεπτα) και λιγότερα από 7:22 λεπτά στο Nordschleife του Nurburgring (Carrera GT: 7:32 λεπτά).

Η μοναδικότητα, πάντως, της 918 Spyder αναδεικνύεται καλύτερα από το συνδυασμό εξαιρετικών επιδόσεων και ενός επιπέδου αποδοτικότητας που ποτέ δεν έχει υπάρξει σε σούπερ σπορ αυτοκίνητο. Οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου, με τρία λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, και η αυτονομία της ηλεκτροκίνησης που υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα είναι κυριολεκτικά πρωτοφανείς.

Η κύρια πηγή πρόωσης είναι ο οκτακύλινδρος κινητήρας των 4,6 λίτρων που αποδίδει περισσότερους από 570 ίππους και προέρχεται απευθείας από τη μονάδα ισχύος της επιτυχημένης RS Spyder. Αυτός είναι και ο λόγος που αναπτύσσει μέχρι και 9.000 σ.α.λ. Όπως και ο αγωνιστικός κινητήρας της RS Spyder, διαθέτει σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ με ξεχωριστό κάρτερ και απαγωγή λαδιού. Για λόγους εξοικονόμησης βάρους, οι τέσσερις αντλίες απαγωγής είναι κατασκευασμένες από πλαστικό.

Άλλες παρεμβάσεις που επέβαλε ο σχεδιασμός εκτεταμένης μείωσης του βάρους είναι, για παράδειγμα, οι μπιέλες από τιτάνιο, το λεπτό τοίχωμα χαμηλής πίεσης του στροφαλοθαλάμου και των κυλινδροκεφαλών, ο υψηλής αντοχής και μειωμένου βάρους χαλύβδινος στρόφαλος και το σύστημα εξαγωγής από κράμα χάλυβα με τα ιδιαίτερα λεπτά τοιχώματα. Ως αποτέλεσμα αυτών των λύσεων βελτιστοποίησης του βάρους και των επιδόσεων, η ισχύς ανά λίτρο αγγίζει τους 125 ίππους, είναι δηλαδή σημαντικά μεγαλύτερη από αυτήν της Carrera GT (106 ίπποι/λίτρο) και πραγματικά εξαιρετική για ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Η 918 Spyder συνεχίζει τη σειρά των σούπερ σπορ αυτοκινήτων στην ιστορία της Porsche, αυτών που είχαν να επιδείξουν τεχνολογικά επιτεύγματα, προκάλεσαν συναισθήματα αλλά και εξέλιξη, έχοντας χαρακτηριστεί τα απόλυτα σπορ αυτοκίνητα της δεκαετίας τους: είναι η Carrera GTS, η πρώτη Porsche Turbo, η 959, η 911 GT1, η Carrera GT. Περισσότερο από κάθε άλλον προκάτοχό της, η 918 Spyder δίνει μια κρίσιμη ώθηση στην ανάπτυξη τεχνολογιών για τα οχήματα του μέλλοντος.

Πηγή: skai.gr