Όχι στο αυτοκίνητο, ναι στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Οι νέοι οδηγούν σχεδόν κατά ένα τέταρτο λιγότερα χιλιόμετρα σε σύγκριση με μια δεκαετία πριν, σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού κέντρου έρευνας για το δημόσιο συμφέρον (U.S. Public Interest Research). H έρευνα λέει πως στο διάστημα 2001-2009, η ετήσια απόσταση που διένυσαν οι νέοι οδηγώντας έπεσε από 16.600 χιλιόμετρα σε 12.700 χιλιόμετρα ανά κάτοικο.

”Όχι

Κατά την ίδια περίοδο, η οδήγηση μειώθηκε συνολικά 6%.

Οι νέοι άνθρωποι οδηγούν λιγότερο για διάφορους λόγους, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία ορίζει νέους όσους είναι μεταξύ 16-34 ετών. Οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης, οι νέοι νόμοι χορήγησης αδειών, οι βελτιώσεις στην τεχνολογία εναλλακτικών μεταφορικών μέσων, καθώς και αλλαγές στις προτιμήσεις και τις αξίες της λεγόμενης Γενιάς Y, έχουν όλα αντίκτυπο στις οδηγικές συνήθειες που θα επικρατήσουν και τα επόμενα χρόνια.

Τα στοιχεία επίσης έδειξαν ότι:

  • ο αριθμός των χιλιομέτρων που ταξίδεψαν με μέσα μαζικής μεταφοράς αυξήθηκε 40%
  • περπάτησαν 16% πιο συχνά
  • πήραν το ποδήλατο τους 24% περισσότερες φορές.
  • οι νέοι χωρίς άδεια οδήγησης αυξήθηκαν από 21% σε 26%

Η έκθεση αποδίδει την πτώση της οδήγησης σε τεχνολογίες επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες μπορούν να αντικαταστήσουν κάποια ταξίδια με αυτοκίνητο. Εφαρμογές σε smartphones έχουν διευκολύνει την κοινή χρήση ποδηλάτων και αυτοκινήτων (bike-sharing, car-sharing) και ιστοσελίδες που προσφέρουν πληροφορίες μέσων μαζικής μεταφοράς σε πραγματικό χρόνο έχουν προάγει τη χρήση μετρό και λεωφορείων.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η ύφεση έχει παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς η ανεργία και οι υψηλές τιμές της βενζίνης έχουν καταστήσει ασύμφορη την αγορά και συντήρηση ενός αυτοκινήτου.

Τα στοιχεία αυτά ισχύουν σε όλες τις οικονομικές τάξεις, εργαζόμενους και ανέργους.

Πηγή : skai.gr