Μπορεί το facebook να είναι ένα από τα sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο internet, όμως ταυτόχρονα είναι ένα από τα πιο μισητά, σύμφωνα με έρευνα του *American Customer Satisfaction Index (ASCI). Ο παράγοντας της δυσαρέσκειας του κόσμου είναι τόσο υψηλός που συγκρίνεται με τη δυσαρέσκεια που “απολαμβάνουν” οι αεροπορικές εταιρείες, τα MME και οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης.

Η έρευνα του ASCI έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ανάλυσης της καταναλωτικής εμπειρίας ForeSee Results και μέτρησε την ικανοποίηση των πελατών όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, την αναζήτηση στο Internet, και τις ειδησεογραφικές εταιρείες. Να σημειωθεί πως η έρευνα έγινε πριν βγει στον αέρα, έστω και δοκιμαστικά, το Google+.

 

Το Facebook είχε σκορ μόλις 64 στους 100 πόντους, που το κατατάσσει στο κατώτερο 5% των ιδιωτικών εταιρειών, στην ίδια κατηγορία με τις αεροπορικές και τις εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης, δύο βιομηχανίες διαβόητες για τη δυσαρέσκεια που προκαλούν στους πελάτες τους (με σκορ 66 στους 100 για την καθεμία τους).

Ο λόγος που το facebook είναι τόσο μισητό? Το ότι ουσιαστικά αποτελεί μονοπώλιο. Όντας μακράν το μεγαλύτερο, δεν νιώθει την ανάγκη να ικανοποιήσει τους χρήστες του. Θέματα με τα προσωπικά δεδομένα, συχνές αλλαγές στην εμφάνιση και οι ολοένα και περισσότερες διαφημίσεις έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην χαμηλή ικανοποίηση.

Οι χρήστες, από την άλλη μεριά, ανέχονται την φτωχή εμπειρία του facebook προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει (σ.σ. να παίζουν κάτι-ville). Άλλα κοινωνικά δίκτυα πήγαν σχετικά καλά. Κορυφαίο σκορ είχε η Wikipedia, με 77 στα 100, προξενώντας μεγαλύτερη ικανοποίηση από τα περισσότερα ειδησεογραφικά websites που εξέτασε το ASCI. Το Youtube ήταν στο 73, ενώ το MySpace, με 63 στα 100, βρέθηκε ένα πόντο πίσω από το Facebook.

Το Google κατέκτησε την κορυφή στις ιστοσελίδες με 80 στους 100 (αν και έπεσε από το περσινό 86), ενώ παραδόξως καλά πήγε και το Bing, με σκορ 77. Ακολουθούν το Yahoo (76), η AOL (74), και το Ask.com (73).

Πηγή: secnews.gr