Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ήταν ο μεγάλος νικητής του Ράλι Ακρόπολις. Ο Γάλλος οδηγός με Citroen όχι απλώς υπερασπίστηκε το προβάδισμα των 10,5 δευτερολέπτων που είχε έναντι του Σεμπαστιάν Λεμπ από την 17η ειδική διαδρομή, αλλά στη σούπερ ειδική που έγινε παρουσία πολλών φίλων του WRC στο Λουτράκι είχε καλύτερο χρόνο κατά 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Γάλλο παγκόσμιο πρωταθλητή (2:22,7).

Την τρίτη θέση στη σούπερ ειδική (2:23,1), αλλά και στη γενική κατάταξη κατέλαβε ο Μίκο Χιρβόνεν με Ford σε απόσταση 13,4 δευτερολέπτων από τον Οζιέ και 2,9 δευτερολέπτων από τον Λεμπ. O Λάμπρος Αθανασούλας με Ford ήταν ο πρώτος Έλληνας στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας τη 19η θέση.

Ο Λεμπ οδηγεί την κούρσα στη βαθμολογία των οδηγών με 146, ακολουθεί ο Μίκο Χιρβόνεν με 129, ενώ πλησίασε σε απόσταση τεσσάρων βαθμών ο Σεμπαστιάν Οζιέ (124).

Ο Οζιέ πήρε την μήκους 4 χλμ. “Νέο Λουτράκι”, αφήνοντας δεύτερο τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή για μόλις εννιά χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ετσι έκανε δικούς του τους τρεις έξτρα βαθμούς που δίνει η επικράτηση στην power stage, πέρα από τους 25 της νίκης στο ράλι, την οποία εξασφάλισε με διαφορά 10,5″ μπροστά από τον Λοέμπ.

Ηταν μια δικαίωση για την τακτική του Οζιέ να κόψει ρυθμό στο τέλος της 2ης μέρας και να παραδώσει την πρωτοπορία του αγώνα στον Λοέμπ, ώστε να μην έχει εκείνος το μειονέκτημα να ξεκινάει στις πέντε τελευταίες ειδικές, αλλά ο team mate του.

Τρίτος στην power stage, αλλά και στην τελική κατάταξη του ράλι, ήταν ο Μίκο Χίρβονεν της Ford, ενώ ο Πέτερ Σόλμπεργκ αρκέστηκε στην τέταρτη θέση.

Ο νορβηγός προηγούταν με διαφορά σχεδόν ενός λεπτού στο τέλος της 1ης μέρας, αλλά η μειονεκτική θέση στο δρόμο που είχε στη συνέχεια, δεν του επέτρεψε να διατηρηθεί ψηλά.

Τον Hollywood ακολούθησαν στην τελική κατάταξη οι Χένινγκ Σόλμπεργκ και Μάθιου Γουίλσον της Stobart Ford, ενώ ο ίσως πιο αγαπημένος ξένος οδηγός του ελληνικού κοινού, Κίμι Ράικονεν, τερμάτισε στην πολύ αξιοπρεπή έβδομη θέση.

Ογδοος ήταν ο Γιούχο Χάνινεν, ο οποίος κέρδισε παράλληλα την κατηγορία S2000. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα της Ford είχε πέσει πολύ πίσω μετά τα μηχανικά προβλήματα που τον ταλαιπώρησαν το απόγευμα της Παρασκευής (17/6) και το πρωί του Σαββάτου (18/6), αλλά στη συνέχεια ήταν πολύ γρήγορος και κατάφερε να επιστρέψει στους βαθμούς, παίρνοντας την ένατη θέση μπροστά από τον Ντένις Κάιπερς, ο οποίος συμπλήρωσε την κορυφαία 10άδα.

Το πρώτο ελληνικό πλήρωμα στην τελική κατάταξη ήταν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος, οι οποίοι μπήκαν με υψηλές βλέψεις στον αγώνα, αλλά μόλις στην 2η ειδική αναγκάστηκαν να σταματήσουν λόγω σπασμένης ανάρτησης.

Επανήλθαν το Σάββατο με το Superally και από εκεί και μετά ήταν σχεδόν σταθερά μέσα στην πρώτη 10άδα των ειδικών, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους στην 19η θέση γενικής, έχοντας γράψει τον 11ο ταχύτερο χρόνο στην power stage.

Το επόμενο Ράλι θα είναι στη Φινλανδία από τις 28 μέχρι τις 30 Ιουλίου.

 

Η τελική κατάταξη

 

1. Σεμπαστιάν Οζιέ,Citroen, 4:04:44.3

2. Σεμπαστιάν Λεμπ, Citroen, +10.5

3. Μίκο Χιρβόνεν, Ford, +13.4

4. Πέτερ Σόλμπεργκ, Citroen, +38.7

5. Χένινγκ Σόλμπεργκ, Ford, +5:24.7

6. Μάθιου Γουίλσον, Ford, +6:54.6

7. Κίμι Ραϊκόνεν, Citroen, +8:29.3

8. Γιούχο Χάνινεν, Ford, +11:34.6

9. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, Ford, +13:08.8

10. Ντένις Κιούπερς, Ford, +15:10.0

11. Μπερνάρντο Σόουζα, Ford, +16:29.2

12. Μαντς Όστμπεργκ, Ford, +17:17.3

13. Φρίγκιες Τουράν, Ford, +17:51.9

14. Χέρμαν Γκάσνερ, Skoda Fabia, +18:43.3

15. Μάρτιν Πρόκοπ, Ford, +20:33.0

16. Νάσερ Αλ Ατίγια, Ford, +21:39.5

17. Ρενέ Κούιπερς, Ford, +31:12.3

18. Έιβιντ Μπρίνιλντσεν, Skoda Fabia, +32:57.2

19. Λάμπρος Αθανασούλας, Ford, +35:24.4

20. Εβγκένι Νόβικοφ, Ford, +41:47.4

21. Νικίτα Κοντράχιν, Mitsubishi Lancer, +42:02.2

22. Δημήτρης Ψύλλος, Mitsubishi Lancer, +42:53.3

23. Καρλ Κρούουντα, Skoda Fabia, +14:18:56.4

24. Άλμπερτ Γιοβέρα, Fiat Abarth, +1:06:06.2

25. Πάνος Κωνσταντάκος, Mitsubishi Lancer, +1:07:54.3

26. Πάουλο Νόμπρε, Mitsubishi Lancer, +1:08:48.7

27. Χάρης Καλτσούνης, Opel Corsa, +1:10:57.8

28. Ιωάννης Ζούνης, Subaru Impreza, +14:46:44.4

29. Τερασίνο, Subaru Impreza, +1:35:10.5

30. Κάρλο Κόβι, Subaru Impreza, +1:37:16.4

31. Νίκος Μοσχόπουλος, Toyota Yaris, +1:44:03.1

32. Πάολο Σεμεράρο, Renault Clio, +1:44:41.1

33. Έντιθ Βάις, Mitsubishi Lancer, +1:48:28.6

34. Νίκος Χαλιβελάκης, Mitsubishi Lancer, +15:15:43.1

35. Μάικλ Χόντα, Citroen, +2:02:11.8

 

Βαθμολογία οδηγών

 

1. Σεμπαστιάν Λεμπ 146

2. Μίκο Χιρβόνεν 129

3. Σεμπαστιάν Οζιέ 124

4. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 76

5. Πέτερ Σόλμπεργκ 73

6. Μαντς Όστμπεργκ 48

7. Μάθιου Γουίλσον 36

8. Κίμι Ράικονεν 24

9. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 20

10. Χένινγκ Σόλμπεργκ 20

 

Βαθμολογία κατασκευαστών

 

1. Citroen Total World Rally Team 250

2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 195

3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 87

4. Petter Solberg World Rally Team 61

5. Ice 1 Racing 34

6. Munchis Ford World Rally Team 32

7. Team Abu Dhabi 19

8. FERM Power Tools World Rally Team 14

9. Monster World Rally Team 8

10. Brazil World Rally Team 1

11. Van Merksteijn Motorsport 0