Η νέα αίθουσα έγινε με έξοδα από τη δωρεά της Ιωάννης Κυράνη, η οποία στη διαθήκη της άφησε μεγάλο χρηματικό ποσοστό στο σχολείο, το οποίο αξιοποιήθηκε σε διάφορες περιπτώσεις, όπως την νέα αίθουσα.
Παρόντες στην τελετή ήταν, μεταξύ άλλων, συγγενείς της δωρήτριας, η μητέρα της μικρής Λένας, καθώς και ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Διονύσης Διαμαντόπουλος, η περιφερειακή σύμβουλος Γεωργία Μπατσαρά, η δημοτική σύμβουλος Βέροιας Ιωάννα Σοφρόνωφ, ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βέροιας Πυραγός Αλέξανδρος Κουβακάς, ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Βεροίας, Αρχιμ. Θεοφάνης Νικοδημόπουλος, ο πρόεδρος του Συλλόγου «Πρωτοβουλία για το Παιδί» Τέλης Σιδηρόπουλος, καθώς και μαθητές με τους γονείς τους.
Μετά τους επαίνους για το έργο που επιτελείται στο Ειδικό Σχολείο και τους χαιρετισμούς που απηύθυναν οι Διονύσης Διαμαντόπουλος, Γεωργία Μπατσαρά και Τέλης Σιδηρόπουλος, ακολούθησε η κοπή της κορδέλας και η αποκάλυψη της ταμπέλας που βρίσκεται πάνω στην πόρτα της και αναγράφει «Η αίθουσα της Λένας».
Σχεδιάσθηκε για να ερεθίσει τις αρχικές αισθήσεις της αφής, γεύσης, όρασης, ακοής, όσφρησης χωρίς την ανάγκη για διανοητική δραστηριότητα. Η εμπιστοσύνη και η χαλάρωση ενθαρρύνονται μέσω της μη καθοδηγούμενης θεραπείας . Η ουσία ενός αισθητηριακού περιβάλλοντος είναι να δώσει ατομικό χρόνο, χώρο και περιθώριο στο άτομο για να μπορέσει να απολαύσει το περιβάλλον στα πλαίσια του δικού του ρυθμού, απαλλαγμένο από τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες των άλλων.
Ένας τέτοιος χώρος δεν προκαλεί φόβο, δεν κινδυνεύει το άτομο με αποτυχία, μπορεί να μεταβάλλει τη διάθεση σου, να αυξήσει την προσοχή του, να απαλλαγεί από το στρες, να μειώσει τα προβλήματα συμπεριφοράς.. Χρησιμοποιώντας τα υλικά της snoezelen με ένα δομημένο τρόπο είναι δυνατόν να προσαρμόζεις ένα αισθητηριακό ερέθισμα για το άτομο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της συμπεριφοράς και της αποδοτικότητας και να δράσει σαν μέσο ευχαρίστησης και διασκέδασης.
Στόχος της «Snoezelen» είναι να παρέχει:
• Ένα ερεθισματογόνο περιβάλλον για να επιτείνει τη συνειδητοποίηση.
• Να ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν το περιβάλλον τους.
• Να παρέχει ένα περιβάλλον που προσφέρει την ασφάλεια, που επιτρέπει στους συμμετέχοντες διανοητική και φυσική χαλάρωση.
• Να παρέχει μια ελεύθερη ατμόσφαιρα όπου οι συμμετέχοντες αισθάνονται είναι ικανοί να διασκεδάσουν.
Αποτελέσματα:
• Οι μαθητές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιβάλλον τους
• Προσέχουν τον εξοπλισμό, τον αγγίζουν
• Χαμογελούν
• Μειώνουν την συμπεριφορά της αυτοδιέγερσης
• Διατηρούν την προσοχή τους
• Σχηματίζουν λέξεις αντί για μονοσύλλαβα
• Τραγουδούν και χορεύουν μαζί με τη μουσική
• Γελούν
• Μειώνεται η ταραχή και το άγχος
• Οι μύες χαλαρώνουν
• Η αναπνοή γίνεται βαθύτερη και κανονικότερη