Σε μία εποχή όπου η τεχνολογία βρίσκεται παντού, το περιεχόμενο αποτελεί το κλειδί που ξεκλειδώνει τις ανάγκες των ανθρώπων για νέα προϊόντα. Από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης έως τα social media, ο όγκος της πληροφορίας που λαμβάνουμε κάθε μέρα σχετικά με πράγματα που μας ενδιαφέρουν από ελάχιστα ως καθόλου είναι συγκλονιστικά μεγάλος. Η ροή της πληροφορίας είναι διαρκής, η προσφορά υπηρεσιών τεράστια και μερικές φορές χρειάζεται ένα φίλτρο για να επεξεργαστούμε όλα τα δεδομένα και να αποφασίσουμε τι χρειαζόμαστε, ανάλογα με τις ανάγκες μας.

Η λύση για αρκετά από αυτά τα προϊόντα βρέθηκε πριν από 10-15 χρόνια, με την εμφάνιση των live streaming πλατφορμών, που κάλυψαν ένα κενό. Διάφοροι ειδικοί ή και όχι, είχαν τη δυνατότητα να εξηγήσουν με τον δικό τους τρόπο τι ακριβώς μπορεί να λάβει ένας καταναλωτής. Στην πορεία όμως ακόμη κι αυτό εξελίχθηκε, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να μετατραπούν σε εξειδικευμένους προσωπικούς βοηθούς μας, χωρίς καν να χρειαστεί να επιδείξουν κάποιο από τα προϊόντα τους. Αυτό συνέβη χάρη στις ικανότητες που διαθέτουν σε ένα συγκεκριμένο χώρο.

Ένα τέτοιο παράδειγμα υπηρεσίας live streaming και χρηστών με αυτές τις ικανότητες είναι το Kick. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη πλατφόρμα που δημιουργήθηκε και έχει εστιάσει στον χώρο του gaming. Στο Kick θα βρει κανείς κάθε είδος content creator που επιθυμεί να προσφέρει πληροφορίες για αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Οι κορυφαίοι παίκτες του πόκερ έχουν βρει το χώρο τους στο Kick και σε διάστημα μικρότερο των οκτώ μηνών, η πλατφόρμα έχει απογειωθεί.

Το πόκερ είναι ένα άθλημα με τεράστιο κοινό. Υπάρχει με τη σημερινή του μορφή για πάνω από δύο αιώνες, όταν γνώρισε την άνθιση στις ΗΠΑ και σήμερα υπολογίζεται ότι παίζεται από 160 εκατομμύρια ανθρώπους. Υπάρχουν, όμως, πολλά περισσότερα εκατομμύρια εκείνων που δεν παίζουν, αλλά αγαπούν να παρακολουθούν τους ειδικούς του αθλήματος ή να λαμβάνουν τις συμβουλές τους. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί το 2010 η πλατφόρμα του Twitch, όπου γινόταν αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών σε ζωντανή μετάδοση και η αλληλεπίδραση δημιουργών περιεχομένου και ακολούθων ήταν διαρκής και καθημερινή.

Σπουδαίοι παίκτες του πόκερ μοιράστηκαν τη γνώση τους μέσα από εκεί. Η επιτυχία του Twitch ήταν τέτοια που η ανάγκη για περισσότερο χώρο και περισσότερες επιλογές, έφερε στο προσκήνιο περισσότερες πλατφόρμες. Το Kick είναι η πιο πρόσφατη και εκείνη που πλέον καλύπτει τις ανάγκες των παικτών για γνώση πάνω στο πιο αγαπημένο παιχνίδι με τράπουλα των ημερών μας. Το πόκερ, άλλωστε, ήταν πάντοτε τηλεοπτικό προϊόν και χάρη στην τεχνολογία και την τηλεόραση έφτασε στην κορυφή. Μέρη από τη μία άκρη του πλανήτη έως την άλλη φιλοξενούν τις σημαντικότερες παρτίδες του κόσμου και όλα έχουν απευθείας μετάδοση, είτε μέσω της τηλεόρασης παλιότερα είτε μέσω του διαδικτύου σήμερα. Όλα έχουν εκπληκτική ακροαματικότητα.

Το Twitch, από την άλλη πλευρά, έχει εστιάσει απόλυτα στο gaming, εκεί όπου ξεκίνησε πριν από περίπου 13 χρόνια. Οι κοινότητες των ταξιδιωτικών bloggers ή άλλων θεματικών ενοτήτων έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, όμως οι gamers παραμένουν το «βαρύ χαρτί» για την πλατφόρμα. Εκατομμύρια άνθρωποι συντονίζονται καθημερινά για να παρακολουθήσουν άλλους λάτρεις του παιχνιδιού ή ακόμη και για να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες, στα δικά τους κανάλια.

Το YouTube είναι η άλλη πλατφόρμα που διεκδικεί το ίδιο κοινό, έχοντας πίσω της έναν τεράστιο κολοσσό της τεχνολογίας. Παρότι υπάρχει από το 2005, άργησε να μπει στην αγορά και δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Twitch, που είναι ο βασικός ανταγωνιστής.

Σε άλλα επίπεδα streaming βρίσκεται το TikTok Live, μία υπηρεσία του TikTok που προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να μεταδώσουν live το περιεχόμενό τους. Κι αυτή έχει, όμως, κενά αφού δεν υπάρχει δυνατότητα κατηγοριοποίησης, με αποτέλεσμα ο χρήστης να εξαρτάται από τον αλγόριθμο και να ψάχνει στοχευμένα αν τυχόν θέλει να αλλάξει θέμα.

Τέλος, το Facebook Gaming αποτελεί μία ακόμη εναλλακτική για όσους ψάχνουν τις live μεταδόσεις και ενδιαφέρονται για περιεχόμενο. Η διαφορά είναι ότι το Facebook Gaming προσφέρει μία εμπειρία χρήσης που μοιάζει αρκετά με το βασικό προϊόν της εταιρείας, το οποίο σχεδόν όλοι γνωρίζουμε, λιγότερο ή περισσότερο. Η πλατφόρμα δίνει, πάντως, τη δυνατότητα για αξιολόγηση του περιεχομένου και, φυσικά, του δημιουργού του, γεγονός που κάνει ευκολότερη και πιο γρήγορη την αναζήτηση και τη θέαση.