ΔΤ από Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας: Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το διαδικτυακό εργαστήριο «1000 ΠΡΟΣΩΠΑ – Μαθαίνω να ζωγραφίζω πορτραίτα με τη μέθοδο της Λωξάντρας Λούκας». Το εργαστήριο ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας 6 Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Γ΄ Αθήνας και Ημαθίας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Λακωνίας και Σερρών) με την Ομάδα ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ και απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς των Διευθύνσεων αυτών. 

Η Ομάδα ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ είναι μια συλλογικότητα καλλιτεχνών με ή χωρίς αναπηρίες που προσφέρει χώρο σε όλα της τα μέλη για να αναδείξουν τις δυνατότητές τους σε ισότιμη βάση. Ασχολούνται με το Θέατρο και άλλες καλλιτεχνικές δράσεις. Και ξεκινώντας από την πεποίθηση ότι όλα τα άτομα, με ή χωρίς αναπηρίες, διαθέτουν δημιουργικότητα και εμπειρία που συχνά υποτιμάται και δεν αναγνωρίζεται από το κοινωνικό σύνολο, επιχειρούν μια ΑΝΑΤΡΟΠΗ.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ της επικρατούσας αντίληψης ότι τα άτομα με αναπηρίες είναι προορισμένα να αποδέχονται τη Γνώση που τους διδάσκουν άτομα χωρίς αναπηρίες. Σε αυτή τη δράση, που μέρος της έγιναν πάνω από 220 εκπαιδευτικοί στο εργαστήριο της 24ης Φεβρουαρίου, βλέπουμε να αντιστρέφονται οι ρόλοι: άτομα με αναπηρίες παράγουν Γνώση και μας διδάσκουν πώς να ζωγραφίζουμε πορτραίτα.

Κεντρικό πρόσωπο της δράσης αυτής είναι η Λωξάντρα Λούκας, καλλιτέχνιδα με σύνδρομο down, η οποία – με τη βοήθεια της Ελένης Δημοπούλου – επινόησε μια μέθοδο για να ζωγραφίζει πορτραίτα.

Στο εργαστήριο αυτό, παρουσιάστηκε η μέθοδος της Λωξάντρας με στόχο, οι εκπαιδευτικοί να την εφαρμόσουν στα σχολεία τους και να συμβάλουν στη διεύρυνση της κοινωνίας με τα 1000 πρόσωπα.  Η μέθοδος της Λωξάντρας περιλαμβάνει μια σειρά από απλά βήματα και σαφείς οδηγίες και μπορεί να εφαρμοστεί σε σχολεία και Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης όλων των ηλικιών, από τα νήπια έως… Τα πορτραίτα μπορούν να αναφέρονται είτε σε πραγματικούς είτε σε φανταστικούς χαρακτήρες. Οι δημιουργοί των πορτραίτων, παράλληλα με τη ζωγραφική, περιγράφουν και λεκτικά τον χαρακτήρα που ζωγράφισαν. Η λεκτική περιγραφή μπορεί να είναι από μία λέξη έως ένα μακροσκελές κείμενο. Η μέθοδος αυτή μπορεί, λοιπόν, κάλλιστα να εφαρμοστεί είτε ως δραστηριότητα στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων είτε στα μαθήματα σε κάποια διαθεματική εργασία, ακόμη και στο μάθημα των Καλλιτεχνικών. Ανάλογα με το ποιος/ποια εκπαιδευτικός εφαρμόζει τη μέθοδο, μπορεί να δοθεί διαφορετικός προσανατολισμός π.χ. σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης τα παιδιά μπορεί να φανταστούν και να περιγράψουν ζωγραφικά και λεκτικά χαρακτήρες που είτε νοιάζονται για το περιβάλλον είτε το καταστρέφουν… Ή μπορεί να μη δοθεί κανένας προσανατολισμός…

Στο εργαστήριο της 24ης Φεβρουαρίου η μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και τα σχόλιά τους στο τέλος του εργαστηρίου, αλλά και η άμεση ανταπόκρισή τους και οι αναρτήσεις στη σελίδα της Ομάδας ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ στο Facebook επιβεβαίωσαν τη μεγάλη επιτυχία του εργαστηρίου.  Το εργαστήριο θα επαναληφθεί για εκπαιδευτικούς άλλων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε επόμενες ημερομηνίες… Έπεται συνέχεια…

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και…  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

//

Πηγή