Τρείς μήνες νωρίτερα απ’ τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, η Fraport Greece παραδίδει στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο 14 καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις.

Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, παράλληλα με την έναρξη της παραχώρησης για τη διαχείριση και ανάπτυξη έντεκα αεροδρομίων σε νησιά και τρία στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Fraport, οι εργασίες στα αεροδρόμια δε σταμάτησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα τρία πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση. Συνεχίστηκαν δε κι  εν μέσω της πανδημίας, ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα τεράστια εμπόδια που προέκυψαν. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2021, η Fraport Greece ολοκλήρωσε τα έργα και στα 14 αεροδρόμια, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση η οποία είχε τεθεί για τον Απρίλιο του 2021.

Επενδυτικό πρόγραμμα 440 εκ. ευρώ

To επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ της Fraport Greece, μεταμόρφωσε τα αεροδρόμια.  Η επένδυση περιλάμβανε: Την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης. Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια πλέον διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.

Οι αλλαγές στα 14 αεροδρόμια

100 εκ. ευρώ στο αεροδρόμιο Μακεδονία

Τέλος, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece για την αναβάθμιση του οποίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ,  το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, διαθέτει έναν νέο τερματικό σταθμό ο οποίος συνδέεται με τον προϋπάρχοντα με αερογέφυρες. Με αυτό τον τρόπο διπλασιάστηκε η συνολική έκταση των αεροσταθμών του αεροδρομίου. Νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και αγορών συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης.

Τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια

Αναλυτικότερα, τα αεροδρόμια στα οποία τα έργα αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν πρώτα ήταν της Ζάκυνθου, της Κρήτης στα Χανιά και της  Καβάλας. Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check- in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο αεροδρόμιο  Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στην Καβάλα όπου στο «Μέγας Αλέξανδρος», μεταξύ άλλων, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 1.900 τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.500τ.μ, αναμορφώθηκε πλήρως και έχει πλέον 14 check-in,  7  πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο, μετά και την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και την επέκταση κατά 1.500τ.μ., έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας.

Το αεροδρόμιο της Σκιάθου, είναι μεγαλύτερο κατά 2.200 τ.μ. και πλήρως ανακαινισμένο, ενώ στη Μυτιλήνη, το «Οδυσσέας Ελύτης», διαθέτει έναν εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροσταθμό έκτασης 7.100τ.μ.  Τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που συνεπάγεται με αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.

Ο ολοκαίνουργιος και μεγαλύτερος κατά 50% αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυκόνου. Έχει πλέον περισσότερα check-in και πύλες αναχωρήσεων ενώ έχει αξιοποιηθεί πλήρως η επέκταση του τερματικού σταθμού για τη διευκόλυνση των επιβατών και των χρηστών του αερολιμένα.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, έχει μια εντελώς διαφορετική και αναβαθμισμένη εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, με αναδιαμορφωμένο τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και αύξηση σημείων check-in, ιμάντων παραλαβής αποσκευών και σημείων ασφαλείας και ελέγχου.

Το ίδιο ισχύει και για το “Ιωάννης Καποδίστριας” της Κέρκυρας. Παραδόθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.400τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Τα τρία αεροδρόμια που ακολούθησαν είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Στην Κω, η Fraport Greece, προχώρησε σε κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ., στην κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και στην αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος. Στη Σαντορίνη,  ο νέος αεροσταθμός 15.000 τ.μ.,  πρόκειται να αναβαθμίσει πλήρως την ταξιδιωτική εμπειρία.

//

Πηγή