Σχετικά με την αναφορά στα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, σε δηλώσεις που αποδίδονται στον Υπουργό Παιδείας σε ομιλία για το ολιστικό τεχνικό λύκειο και ιδιαίτερα για τη σύνδεση του πτυχίου των εκπαιδευτικών με το γνωστικό αντικείμενο που καλούνται να διδάξουν, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έχει να επισημάνει τα εξής:
- Θα πρέπει να αποφεύγεται από το δημόσιο λόγο η επανάληψη στερεότυπων αντιλήψεων, είτε ελιτιστικής κατεύθυνσης (οι “καλύτεροι” πηγαίνουν στα πολυτεχνεία), είτε ισοπεδωτικής κατεύθυνσης (“και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο”). Ιδιαίτερα στις παραμονές των εξετάσεων, όπου τα μαθηματικά έχουν κεντρικό ρόλο και βαρύτητα στις επιλογές των υποψηφίων.
- Η διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν τεχνικής μαθητείας, ούτε διεκπεραίωση μια ασκησιολογίας. Είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση.
- Σε όλες όμως τις περιπτώσεις χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να διαθέτει βαθιά μαθηματική καλλιέργεια και γνώση των διεργασιών της μάθησης και της παιδαγωγικής επιστήμης. Είναι ένα ζήτημα που ορθά τίθεται και απασχολεί τα πανεπιστημιακά τμήματα και τις επιστημονικές εταιρείες.
- Η ΕΜΕ δραστηριοποιείται συστηματικά σε αυτή την κατεύθυνση με εκδόσεις, συνέδρια και σεμινάρια. Συντονίζει τις ελληνικές δράσεις με τις αντίστοιχες διεθνείς και είναι πρόθυμη να ενημερώσει με έγκυρο τρόπο την ηγεσία του Υπουργείου και του ΙΕΠ.