Ένα από τα φλέγοντα ζητήματα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 10/11 ήταν η παρουσίαση της α΄φασης της νέας κυκλοφοριακής μελέτης για την πόλη της Βέροιας, η οποία προσέλκυσε πλήθος κόσμου, καταστηματάρχες, εκπρόσωπους συλλόγων αλλά και απλούς πολίτες οι οποίοι θεώρησαν σκόπιμο να παραβρεθούν ώστε να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους στον αρμόδιο μελετητή αλλά και να τοποθετηθούν επί του θέματος.

Η παρουσίαση της κυκλοφοριακής μελέτης από τον κ.Καρεκλά ήταν αναλυτική αλλά παράλληλα και αρκετά πολύπλοκη. Ο αρμόδιος συγκοινωνιολόγος αφού παρουσίασε τους στόχους της μελέτης, τους στόχους στρατηγικού σχεδιασμού και πολλά στατιστικά σχεδιαγράμματα εκ των οποίων προέκυπτε η μελέτη της κυκλοφορίας, τέλος παρουσίασε τις 6 εναλλακτικές προτάσεις ρύθμισης των κεντρικών αξόνων της πόλης άρα και της κυκλοφορίας αυτής. Να σημειωθεί ότι όλη αυτή η διαδικασία γίνεται και εξαιτίας του γεγονότος ότι το ΣτΕ θεωρεί υποχρεωτική την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων επί της οδού Μητροπόλεως κάτι το οποίο σε κάποια σημεία της οδού αναγκαστικά στενεύουν το δρόμο, το οποίο δεν είναι νόμιμο και σωστό.

Από τις 6 εναλλακτικές προτάσεις η επικρατέστερη, ισχυρίστηκε ο κ.Καρεκλάς, πως είναι η 5 (μονοδρόμηση -κάθοδος της Μητροπόλεως και μονοδρόμηση της Βενιζέλου προς Νάουσας) με την 6 να τίθεται σε υποθετική βάση καθώς συμπεριλαμβανόταν η γέφυρα Κούσιου ως υπαρκτή κάποια στιγμή γέφυρα διέλευσης οχημάτων. Αφού κατέληξε στην παρουσίαση του ο αρμόδιος δέχτηκε πλήθος ερωτήσεων από τους δημοτικούς συμβούλους αλλά και από πολίτες που ανησυχούν για την πόλη τους.

Από τις πάρα πολλές ερωτήσεις που διατυπώθηκαν, κάποιες ερωτήσεις εύστοχα είχα να κάνουν με το γεγονός ότι η μελέτη έγινε εν καιρώ ανάπλασης όπου κάποιοι δρόμοι ήταν κλειστοί λόγω εργασιών άρα πως τα συμπεράσματα μπορεί να είναι σωστά. Από την μειοψηφία ο κ.Καρεκλάς ρωτήθηκε για το πόσο στοίχισε η μελέτη και πόσα έχει λάβει ως τώρα. Αλλά και πολλοί ήταν αυτοί που ρώτησαν σχετικά με τις υποτιθέμενες θέσεις στάθμευσης που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη αλλά δεν υπάρχουν, όπως επίσης κάποιοι ζήτησαν το λόγο που δεν συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη και άλλες παράπλευρες οδοί της πόλης.

Ο κ.Καρεκλάς με τη σειρά του απάντησε σε όλες σχεδόν τις ερωτήσεις. Ανέφερε πως η μελέτη στοίχισε 72.000 ευρώ εκ των οποίων έλαβε τις 40.000 ευρώ. Η μελέτη ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2008 και πριν ξεκινήσει βρέθηκε με φορείς του τόπου όπου συνομίλησε μαζί τους. Η αλήθεια είναι πως έγινε εν καιρώ αστικής ανάπλασης. Ωστόσο είναι η α΄φάση της μελέτης και πως οι παράπλευρες οδοί θα μελετηθούν στην επόμενη φάση. Σε αυτό το σημείο ο κ.Λαζαρίδης, αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων σημείωσε πως συζητείται με τον Δήμαρχο η πιθανότητα η κυκλοφοριακή ρύθμιση που θα αποφασιστεί να γίνει για κάποιο δοκιμαστικό διάστημα στην πόλη και να αποδειχθεί αν είναι λειτουργική ή όχι.

Στις τοποθετήσεις τους, οι ιδιώτες και οι φορείς δεν φάνηκαν θετικά προσκείμενοι στην μελέτη, εκτός από το ΑΝ.ΔΥ Βέροιας όπου δήλωσε υπέρ της 5ης πρότασης.

Στις καταληκτικές τους τοποθετήσεις οι αρχηγοί των παρατάξεων δήλωσαν επιφυλακτικοί και κάποιοι εμφανώς αντίθετοι. Ο κ.Καραπαναγιωτίδης ζήτησε να γίνει ονομαστική ψηφοφορία για να μην έχει κανείς προβλήματα στο μέλλον, τονίζοντας “Πρώτα ο άνθρωπος και ο επιχειρηματίας και μετά όλα τα άλλα. Να μην αλλάξουμε τίποτα στους δρόμους και να προσπαθήσουμε να βάλουμε τάξη βρίσκοντας θέσεις πάρκινγκ. Είμαστε αντίθετοι”. Ονομαστική ψηφοφορία ζήτησε και ο κ.Μελιόπουλος λέγοντας επίσης “Δεν μας υποχρεώνει κανείς να πάμε σε μονοδρομήσεις κι εμείς δεν επιλέγουμε καμιά από τις έξι προτάσεις”. Δημοψήφισμα ζήτησε ο κ.Μαρκούλης συμπληρώνοντας “Ως παράταξη είχαμε πει για ένα ακτινωτό σύστημα εξυπηρέτησης των πολιτών με τα μέσα μεταφοράς και δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ. Θα καταψηφίσουμε την πρόταση μονοδρομήσεων”. Τέλος ο κ.Μπέκης αναρωτήθηκε με απόλυτη φυσικότητα “Γιατί τόση βιασύνη;” και κατέληξε με τη φράση ” Εμείς θα καταψηφίσουμε”.

Παρ΄όλα αυτά αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι υποστήριξαν την πρόταση για μονοδρομήσεις στην πόλη και ουσιαστικά την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου, πιο φιλικό στους πεζούς πολίτες.

Τελικώς, το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας ενέκρινε την α΄φάση της κυκλοφοριακής μελέτης, ψήφισε κατά πλειοψηφία και μάλιστα με ονομαστική ψηφοφορία.

Η συνέχεια …στη β΄φάση της μελέτης…

dimotiko_10-11-2014-3 dimotiko_10-11-2014-4dimotiko_10-11-2014-6

dimotiko_10-11-2014-7

dimotiko_10-11-2014-1 dimotiko_10-11-2014-2