Όπως και πέρυσι λοιπόν, τα “ασημί” βέλη θα κάνουν κατάληψη στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στην πίστα της Καταλονίας. “Best of the rest” για μία ακόμα φορά ο Daniel Ricciardo που θα έχει δίπλα του στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης της Williams του Valtteri Bottas.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Η πίστα της Βαρκελώνης υποδέχτηκε τους πιλότους με ηλιοφάνεια, 26 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασία αέρα και 42 στο οδόστρωμα. Οι πρώτοι συνδυασμοί βγήκαν στην πίστα αλλά στα 6μιση λεπτά είχαμε κόκκινη σημαία. Υπεύθυνος – ως συνήθως- ήταν ο Pastor Maldonado που έχασε τον έλεγχο της Lotus E22 στην έξοδο της στροφής 3 της πίστας της Καταλονίας.

Η σύγκρουση με τον τοίχο, προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιο και διακοπή της διαδικασίας, με το καθεστώς κόκκινης σημαίας να διατηρείται για σχεδόν 5 λεπτά, έως ότου απομακρυνθεί το μονοθέσιο του οδηγού από τη Βενεζουέλα. Έκαναν κι άλλοι οδηγοί λάθη, τα οποία δεν πλήρωσα, ανάμεσά τους και οι Hamilton/Ricciardo.

Εκτός από τους συνήθεις υπόπτους, δηλαδή τις Marussia και Caterham, αλλά και τον Maldonado, εκτός συνέχειας έμεινε και ο Adrian Sutil με τη Sauber που στο φινάλε του Q1 πάλεψε με τις McLaren που όμως στο φινάλε έκαναν αμφότερες καλούς γύρους. Τους καλύτερους χρόνους στην πρώτη περίοδο έκαναν οι δύο Mercedes, με τον Rosberg μπροστά και τις Red Bull να ακολουθούν. Μάλιστα, αυτοί οι τέσσερις αλλά και ο Alonso, χρησιμοποίησαν μόνο τα σκληρά ελαστικά.

Στο Q2 δεν άλλαξαν πολλά στην κορυφή, τα «ασημί βέλη» έκαναν το 1-2, με τον Rosberg πάλι μπροστά. Τη ζώνη του αποκλεισμού γλίτωσε οριακά ο Alonso, σε αντίθεση με τις Force India των Hulkenberg/Perez, ο Daniil Kvyat με την STR9, o Esteban Gutierrez, o Kevin Magnssen που αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος και ο Jean Eric Vergne που είχε ήδη ποινή 10 θέσεων στο grid και επιλέχθηκε να μην “φάει” περισσότερα ελαστικά.

Το Q3 ξεκίνησε με δράμα για τη Red Bull καθώς ο Sebastian Vettel έμεινε στην άκρη του δρόμου, προκαλώντας ξανά καθεστώς κόκκινης σημαίας, 8.13 πριν το φινάλε των κατατακτήριων. Όταν άρχισε ξανά η δράση, ήταν σαφές πως η pole θα παιζόταν ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes. Κι αν στο Q1 και το Q2 ήταν μπροστά ο Rosberg, στο Q3 ταχύτερος και στις δύο προσπάθειες ήταν ο Hamilton! Ο Βρετανός πανηγύρισε έτσι την 35 η pole position της καριέρας του.

Ένα δευτερόλεπτο πίσω ήταν ο Ricciardo για τη Red Bull, που ήταν με τη σειρά του τέσσερα δέκατα μπροστά από τον Bottas ενώ στο 1.26 κινήθηκε και η έκπληξη που άκουγε στο όνομα Romain Grosjean. Η Ferrari περίμενε περισσότερα από την έκτη και την έβδομη θέση των Kimi Raikkonen και Fernando Alonso αντίστοιχα.

Η κατάταξη
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m25.232s

2. Nico Rosberg Mercedes 1m25.400s +0.168s

3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m26.285s +1.053s

4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m26.632s +1.400s

5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.960s +1.728s

6. Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.104s +1.872s

7. Fernando Alonso Ferrari 1m27.140s +1.908s

8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m27.335s +2.103s

9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m27.402s +2.170s

10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault (δεν σημείωσε χρόνο)

Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m27.602s

11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m27.685s +1.597s

12. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m28.002s +1.914s

13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m28.039s +1.951s

14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m28.280s +2.192s

15. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes (δεν σημείωσε χρόνο)

16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault (δεν σημείωσε χρόνο)

Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m28.472s

17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m28.563s +1.799s

18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m29.586s +2.822s

19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m30.177s +3.413s

20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m30.312s +3.548s

21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m30.375s +3.611s

22. Pastor Maldonado Lotus-Renault (δεν σημείωσε χρόνο)