Μήνες τώρα παρακολουθώ την έρημο που υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση. Λόγω της οικονομικής κρίσης έχει πέσει ξηρασία στα πάντα. Από τις εκπομπές και τις σειρές, που όλο και κατεβάζουν το κόστος παραγωγής και πολύ συχνά την ποιότητα, μέχρι και τις διαφημίσεις. Εκεί δε την περίοδο του καλοκαιριού υπήρχε η απόλυτη ερημοποίηση.

Θα μου πείτε, ποιος θα δώσει χρήματα για να διαφημιστεί από την στιγμή που δεν υπάρχουν ούτε για τα βασικά; Κανείς! Λάθος κυρίες και κύριοι! Μέσα στην απόλυτη ξηρασία που επικρατεί στην ζούγκλα της τηλεόρασης υπάρχει ακόμα βασιλιάς! Και σίγουρα χωρίς να έχω αναφέρει το παραμικρό μέχρι τώρα θα έχετε καταλάβει σε ποιον αναφέρομαι. Ο βασιλιάς της ζούγκλας λοιπόν είναι ο κύριος σουτιέν, ο πρώην κύριος έξυπνη σήτα και εσχάτως ο κύριος λάστιχο ποτίσματος. Πρώτη φορά έχω δει τόσο μεγάλη συχνότητα διαφήμισης σε τόσα πολλά κανάλια και για τα τρία προϊόντα (πριν από αυτά είχε λανσαριστεί και με άλλα προϊόντα τα οποία διαφήμιζε ο ίδιος αλλά τότε δεν του δίναμε και πολύ μεγάλη σημασία). Αν το συνοδεύσεις αυτό και με την χείριστη ποιότητα παραγωγής και σεναρίου της κάθε διαφήμισης τότε έχεις έναν θανατηφόρο συνδυασμό. Θανατηφόρο για τα νεύρα μας και για την αισθητική μας. Βέβαια υπάρχει και το κοινό που θαμπώνεται από φτηνά τεχνάσματα που χρησιμοποιούνται ως μέθοδος πειθούς.

Τεχνάσματα όπως όμορφα κορίτσια που όταν ανοίγουν το στόμα τους θες να κλείσεις τα αυτιά σου, αλλά δεν σε νοιάζει φυσικά αφού βλέπεις το τέλειο σώμα και πιστεύεις ότι φταίει το σουτιέν που δεν το έχεις και εσύ. Μετά από αυτό, αφού κορέστηκε η αγορά από εν δυνάμη μοντέλα, άρχισε η βολιδοσκόπηση της τρίτης ηλικίας και για τον σκοπό αυτό επιστρατεύτηκαν κυρίες μεγάλης ηλικίας που διάβαζαν ατάκες με απαράμιλλες υποκριτικές ικανότητες και ενδυματολογία που θα ζήλευαν οι καλύτεροι ενδυματολόγοι. Εκατοντάδες φορές την μέρα τα ίδια και τα ίδια.Εμένα προσωπικά κάποια στιγμή μου ήρθε να σπάσω την τηλεόραση αλλά τελικά έκλεινα την φωνή γιατί και να άλλαζα κανάλι η πιθανότητα να πέσω πάνω στην ίδια διαφήμιση ήταν πολύ μεγάλη.

Τώρα νέο κακό μας βρήκε. Τώρα έχουμε τα έξυπνα λάστιχα τα οποία έρχονται μετά τις έξυπνες σήτες, για να μην ξεχνιόμαστε. Άλλη πονεμένη ιστορία και αυτή. Το σενάριο και εδώ το ίδιο. Μεγάλο σπίτι με κήπο και το μόνο που σου λείπει για να σου λύσει τα προβλήματά σου είναι το έξυπνο λάστιχο για να σου κάνει την ζωή εύκολη. Δηλαδή έχεις πληρώσει όλα σου τα χρέη. Τα χαράτσια, τους φόρους ακίνητης περιουσίας, τους λογαριασμούς τηλεφώνου και νερού και το μόνο που σε σώζει είναι το έξυπνο λάστιχο για να αντισταθμίσει την δική σου χαζομάρα. Α! και για να πείσει και την κυρά που είναι στο σπίτι να το πάρει δίνει και ένα ρολόι δώρο με την φίρμα του σουτιέν που λέγαμε πιο πάνω.

Θα μου πείτε οι υπεύθυνοι διαφήμισης των καναλιών δεν τα βλέπουν αυτά; Μα φυσικά και τα βλέπουν. Ο βασιλιάς της ζούγκλας δεν είναι τυχαία βασιλιάς. Είναι πολλά τα λεφτά! Και αν ισχύουν τα δημοσιεύματα που θέλουν το μαγαζί του στην Θεσσαλονίκη να λειτουργεί υπό καθεστώς απόλυτης μυστικότητας με παρουσία μπράβων τότε εμένα κάτι από μαφία μου κάνει η όλη ιστορία. Αλλά με τόση έκπτωση που έχει γίνει στον πολιτισμό σε αυτή τη χώρα θα περιμέναμε στον χώρο της διαφήμισης να υπάρχει όαση; Μάλλον έρημος υπάρχει, έρημος με σουτιέν και λάστιχα.

Από την Δέσποινα Παρασύρη για το Κάθε Μέρα