Τα γαλλικά σχέδια για επιβολή φόρου σε όλες τις εταιρείες διαδικτύου θα πρέπει να πάρουν τη μορφή μια ελάχιστης εισφοράς που θα υπολογίζεται σε κοινή βάση σε όλη την Ευρώπη, τονίζουν Γάλλοι αξιωματούχοι. Δημοσίευμα της EurActiv Γαλλίας.

internet2Δύο εβδομάδες πριν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την καινοτομία και την ψηφιακή οικονομία, το γαλλικό υπουργείο οικονομικών διοργάνωσε συνέδριο την Τετάρτη (9 Οκτωβρίου) για την φορολόγηση των εταιρειών διαδικτύου.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Ευρωπαίου Επιτρόπου Algirdas Šemeta και των Γάλλων υπουργών Fleur Pellerin (υπεύθυνος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την ψηφιακή πολιτική) και οικονομίας Pierre Moscovici.

Η Γαλλία θέλει να προωθήσει το ζήτημα της φορολόγησης σε παγκόσμιο επίπεδο και έχει ξεκινήσει εκστρατεία για να πείσει τα κράτη μέλη της ΕΕ ότι μια κοινή προσέγγιση στο θέμα είναι απαραίτητη σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Moscovici εστίασε στον οδικό χάρτη που υιοθετήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στη σύνοδο των G20 στην Αγία Πετρούπολη, ο οποίος έδωσε έμφαση στη φορολόγηση των εταιρειών διαδικτύου.

«Η διάγνωση είναι πλέον γνωστή: πολλές από αυτές τις εταιρείες διαδικτύου όπως οι Facebook, Amazon ή Google, χρησιμοποιούν πολύ εξελιγμένες πρακτικές βελτιστοποίησης φόρου που συχνά είναι νόμιμες», είπε ο Pierre Collin, επίσης συντάκτης της κοινοβουλευτικής έκθεσης για την ψηφιακή φορολόγηση της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης,

Συνέχισε λέγοντας ότι ακόμη πιο ανήσυχη είναι η κοινή γνώμη, επισημαίνοντας την δημόσια οργή στο Ηνωμένο Βασίλειο για την φοροδιαφυγή των Starbucks.

Ο Mike Williams, διευθυντής πολυεθνικών στο βρετανικό υπουργείο οικονομικών συμφώνησε: «Είναι σημαντικό οι εταιρείες να συνεισφέρουν δίκαιο μερίδιο στους φόρους της χώρας, τις υποδομές της οποίας εκμεταλλεύονται», τόνισε.

Η «δικαιοσύνη» φαίνεται να ήταν η λέξη κλειδί στο συνέδριο στο Παρίσι.

Ο Pierre-Alain Muet, που έχει συντάξει έκθεση για τη φορολογική βελτιστοποίηση, είπε ότι «το ζήτημα πάει πέραν των εταιρειών διαδικτύου».

«Το γεγονός ότι η φορολόγηση πέφτει πάνω στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επειδή οι μεγάλες εταιρείες δεν πληρώνουν φόρους, δημιουργεί ανισότητες που παραβιάζουν τη διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των πολιτών», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον Muet, η Ευρώπη είναι ένας «εύθραυστος γίγαντας» στα ζητήματα φορολόγησης, όπου ο κανόνας της ομοφωνίας δυσκολεύει τη λήψη μιας απόφασης.

Η Google έχει ιδρύσει θυγατρικές εταιρείες σε χώρες με χαμηλή φορολόγηση όπως η Ιρλανδία, όπου οι κανόνες είναι επίσης λιγότερο αυστηροί. Όπως η Ολλανδία, η Ιρλανδία έχει γίνει «κράτος τούνελ», επιτρέποντας τις μεταφορές μεταξύ εθνικών θυγατρικών της ίδιας εταιρείας.

Το Παρίσι πιστεύει πως η λύση είναι να θεσπιστεί μια κοινή φορολογική βάση που θα μπλοκάρει τον ανταγωνισμό μεταξύ των χωρών. Αυτή είναι η ιδέα που θα προωθήσει η Γαλλία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Οκτωβρίου.

«Είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης. Μπορεί να γίνει και η κοινή γνώμη είναι ήδη έτοιμη να στηρίξει την ιδέα», είπε η Véronique Bied Charreton από το γαλλικό υπουργείο οικονομικών.

Ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα φορολογίας Algirdas Šemeta, αναγνώρισε ότι το θέμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά στο πεδίο της διεθνούς φορολογίας, σημειώνοντας ότι τα τωρινά συστήματα φορολόγησης σχεδιάστηκαν πολύ πριν την εποχή των υπολογιστών.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το φορολογικό σύστημα δεν επιβαρύνει την ανάπτυξη, και ότι είναι αρκετά αποτελεσματικό», είπε ο Šemeta. Ωστόσο, ο ίδιος δεν φαίνεται να πείστηκε από την ιδέα ενός «φόρου Google».

«Είναι καλό που το εξετάζει η Γαλλία αλλά δεν θέλουμε να βγάλουμε γρήγορα συμπεράσματα. Πρέπει να πάρουμε χρόνο να το σκεφτούμε», συνέχισε.

Πηγή: euractiv.gr