Η παιδεία αποτελεί το παρόν και το μέλλον της χώρας. Πάνω από την παιδεία των Ελλήνων συγκεντρώνονται τα τελευταία έτη πολλά σύννεφα και περιφέρονται με κάκιστες διαθέσεις θλιβερές Κασσάνδρες. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις τους, αυτές και οι όποιοι υποστηρικτές τους πρέπει να αποδυναμωθούν πολιτικά και να απομονωθούν επιστημονικά.

sxoleio_daskΗ νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Οφείλουμε να ενισχύσουμε, μέσα από την παιδεία, τις αρχές και αξίες του Ελληνισμού, να καλλιεργήσουμε τις παραδόσεις των προγόνων μας και να τονίσουμε τις αρετές και επιτεύγματα του πολιτισμού μας. Δεν είναι τυχαίο ότι στα καλά σχολεία των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών και των ΗΠΑ διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά συστηματικά, στα δε κλασσικά λύκεια εντατικά. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, συναντά κανείς πλείστους αποφοίτους λυκείων που αγνοούν τη νέα ελληνική γλώσσα αλλά απαγγέλλουν, απ’ έξω, έργα αρχαίων Ελλήνων κλασσικών και συντάσσουν ακόμα δικές τους σκέψεις στα αρχαία ελληνικά. Είναι δυνατόν οι Έλληνες να υιοθετήσουμε πολιτικές κατά της ουσιαστικής παιδείας και γνώσης που πηγάζουν από τα αρχαία ελληνικά, την μητέρα της δικής μας γλώσσας, όταν οι ξένοι αγωνίζονται να μάθουν αρχαία ελληνικά και θεωρούν μέγιστη τιμή τους, όταν το πετύχουν, να εμπεδώσουν τις διδαχές της αρχαίας ελληνικής παιδείας;

Κεντρικής σημασίας επίσης είναι η διδασκαλία των θρησκευτικών, μέσα από την οποία ο μαθητής δύναται να εμπλουτίζει τις γνώσεις και να εμβαθύνει την πίστη του για τους κανόνες και παραδόσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας και να εμπνέεται από τις διδαχές και παραδείγματα του Χριστιανισμού ανά τους αιώνες. Η σύγχρονη παιδεία δέον να συνδέει παράλληλα τις παραδόσεις με το σήμερα και το αύριο. Πρέπει συνεπώς να συμπεριλαμβάνει στα διδακτικά της πεδία τις επίκαιρες ανακαλύψεις και ανησυχίες των θετικών και τεχνολογικών επιστημών και να ενημερώνει σε βάθος το μαθητή με τις πλέον πρόσφατες γνωστικές εξελίξεις της ανθρωπότητας. Σύγχρονη σκέψη, εμβάθυνση στις επίκαιρες επιστημονικές εξελίξεις και ανακαλύψεις, αρχαία ελληνικά και διδασκαλία των θρησκευτικών δεν συνιστούν μεταξύ τους αντίρροπες έννοιες αλλά, αντιθέτως, συνδέονται στενά μεταξύ τους. Διαπλάθουν δυναμικές συνειδήσεις και αυριανούς πολίτες που θα συμμετάσχουν δυναμικά, με ήθος, στο κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι.

Η Πολιτεία προσπαθεί να προσφέρει ό,τι μπορεί, στο παρελθόν μπορούσε να δώσει και έδωσε περισσότερα, στο μέλλον, σίγουρα, ιδίως αν βάλουμε όλοι τις δυνάμεις μας, θα μπορέσει να ξαναδώσει ακόμα πιο πολλά. Γνωρίζουμε όλοι τα κακώς κείμενα. Ιδίως συμπάσχουμε με τους ανθρώπους που δίνουν αγώνα για τα παιδιά μας, τους εκπαιδευτικούς μας, εξαιτίας της απαράδεκτης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στις συνθήκες ζωής τους, σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο. Η Πολιτεία πρέπει να λύνει όχι να δημιουργεί προβλήματα. Οι μαθητές, τα παιδιά μας οφείλουν, κατ’ αρχήν, προς τους εαυτούς τους αλλά και τους γονείς τους και τη θέση τους στην κοινωνία να μελετούν όσο περισσότερο μπορούν τα μαθήματά τους και να δέχονται τις υποδείξεις των διδασκόντων τους. Η ζωή και το μέλλον τους ανήκουν και μέσα από την παιδεία μπορούν να κατακτήσουν το αύριο και τους στόχους τους.

του Γιάννη Παπαγιάννη -Υποψήφιος Δήμαρχος Δ.Βέροιας