Είναι ευρέως γνωστό πως τα Αγγλικά μετρούν αρκετά χρόνια πρωτιάς στις προτιμήσεις των υποψηφίων που επιλέγουν να μάθουν μία ξένη γλώσσα, γεγονός απόλυτα δικαιολογημένο αφού το ποσοστό προτίμησης, στα πλαίσια της Ευρωπαïκής Ένωσης, ανέρχεται στο 51% (πηγή: Ευροβαρόμετρο 2006) και παράλληλα πρόκειται για μία γλώσσα που χρησιμοποιείται από μία πληθώρα διεθνών οργανισμών.

olumpiaΕπομένως στην ερώτηση «γιατί τα Αγγλικά;» έχουν απαντήσει εκ πρώτης όψεως οι αριθμοί και τα ποσοστά. Παρόλ’ αυτά το θέμα μας έγκειται στο «πώς» ο υποψήφιος θα μάθει αβίαστα την πρώτη παγκόσμια “Lingua Franca”*. Πέρα από την ποικιλία των διδακτικών μεθόδων, τεχνικών καθώς και εποπτικών μέσων έρχεται στο προσκήνιο και η τεχνολογία για να προσφέρει στην όλη διδακτική διαδικασία μία αναντικατάστατη “χείρα βοηθείας”. Τα καινούργια λογισμικά προγράμματα σε συνδυασμό με τους διαδραστικούς πίνακες έχουν αντικαταστήσει τα παλιά εποπτικά μέσα με σκοπό την εύκολη και άμεση πρόσβαση του υποψηφίου στην πληροφορία και κατ’επέκταση στη γνώση. Ωστόσο, το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται σε μία πολύπλευρη γνώση ακολουθώντας τα στάδια της κατανόησης και εμπέδωσης αυτής όπου ο καθηγητής αποκτά κομβικό και αδιαμφισβήτητο ρόλο.

Κλείνοντας το θέμα αυτό αιωρείται, όχι άδικα, και μία άλλη ερώτηση «ποιό πτυχίο Αγγλικών;». Η απάντηση είναι ποιος τρόπος εκμάθησης οδηγεί στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου με παράλληλη ανάπτυξη της αναλυτικής και κριτικής σκέψης; Τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του κάθε υποψηφίου είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη.

*Lingua Franca = Κοινή Διάλεκτος που χρησιμοποιείται από διαφορετικές γλωσσικές ομάδες επειδή είναι διαδεδομένη και κατανοητή.

Γράφει,

η Ολυμπία Πατινέα Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, Πτυχιούχος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας του Α.Π.Θ olivia125@yahoo.gr