Η ΟΛΜΕ απάντα στο νέο “non paper” του υπουργείου και σε ανακοίνωση της αναφέρει:
Η κυβέρνηση, κάτω από την ασφυκτική πίεση των κινητοποιήσεων των καθηγητών σε όλη την Ελλάδα και το βάρος των τεράστιων επιπτώσεων που προκαλεί η πολιτική της με τη συνεργασία της ΕΕ και του ΔΝΤ στην κοινωνία και ειδικά στις χιλιάδες των μαθητών, επιλέγει να απαντήσει με ένα νέο Non Paper, με τίτλο «ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ. ‘‘ΜΥΘΟΙ & ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑΛ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑΣ)’’».
Δείχνει έτσι τον πανικό της μπροστά στην κλιμακούμενη αντίδραση των εκπαιδευτικών, που αγκαλιάζει σαν χιονοστιβάδα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Το κύμα κινητοποιήσεων εν μέσω καλοκαιριού υποχρεώνει την Κυβέρνηση σε μια διαρκή απολογητική στάση, στην προσπάθειά της να παρουσιάσει την ακραία αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθεί πιστά ως δήθεν πολιτική αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης. Αλλά τα επιχειρήματα που προβάλλει στο κέιμενο αυτό αποδεικνύονται εντελώς αβάσιμα, ανυπόστατα και ανακριβή.
1.Ισχυρίζεται το Υπ. Παιδείας ότι είναι μύθος πως ουσιαστικά καταργείται η ΤΕΕ.
Η πραγματικότητα: Σε 204 σχολεία (δηλαδή περίπου στα μισά ΕΠΑΛ) λειτουργούν ως σήμερα οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας. Το 23 % των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των ΕΠΑΣ φοιτούν στους τομείς που καταργούνται. Αυτό σημαίνει πως θα κλείσουν ολόκληρα σχολεία ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα συρρικνωθούν δραματικά με την κατάργηση αυτή. Αυτό θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις: απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και γενικών μαθημάτων, ενώ 830 εργαστήρια (το 23% του συνόλου) που συστάθηκαν και εξοπλίστηκαν την τελευταία δεκαετία θα μείνουν ανενεργά.
2.Υποστηρίζει το Υπ. Παιδείας πως είναι μύθος η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.
Η πραγματικότητα: Μεγάλα ιδιωτικά ΙΕΚ δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε αυτούς τους τομείς και ειδικότητες που καταργούνται οριστικά από το δημόσιο σχολείο. Μήπως ξέρει κάτι ο Υπουργός Παιδείας που πρόσφατα παραβρέθηκε σε εγκαίνια μεγάλου ιδιωτικού ΙΕΚ;
3.Επιμένει το Υπ. Παιδείας πως είναι μύθος ότι πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν στο δρόμο.
Η πραγματικότητα: Όχι μόνο 20.000 μαθητές και μαθήτριες «θα μείνουν στο δρόμο», αλλά και 20.000 παιδιά κάθε χρονιά δεν θα βρίσκουν στα δημόσια σχολεία τον τομέα και τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν.
4.Το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί φταίνε για το γεγονός πως υπήρχαν κενά στα σχολεία και προσλαμβάνονταν ωρομίσθιοι και αναπληρωτές για να καλύψουν πάγιες διδακτικές ανάγκες!
Η πραγματικότητα: Η γελοιότητα έχει και όρια. Όλες οι σχετικές αποφάσεις ήταν πάντα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
5.Επιμένει το Υπ. Παιδείας, με το 5ο σημείο του non paper, ότι δεν είχαν όλα τα παιδιά εύκολη πρόσβαση σε πολλές ειδικότητες.
Η πραγματικότητα: Μήπως πρέπει να εκλάβουμε αυτό τον ισχυρισμό ως καθυστερημένη αυτοκριτική της σημερινής, αλλά και προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου; Αλήθεια, ποιος ευθύνεται γι’ αυτές τις αρρυθμίες και τις δυσλειτουργίες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης; Ποιος αποφάσισε να κλείσουν χιλιάδες τμήματά της τα τελευταία χρόνια ως ολιγομελή;
Ας προσθέσουμε και κάτι ακόμα σε αυτά: Αόρατες πηγές του Υπ. Παιδείας, που ενοχλούνται από την αγωνιστική δράση της ΟΛΜΕ, μας κατηγορούν για δήθεν «δημιουργική συκοφαντία». Κρατάμε το «δημιουργική», γιατί το επάγγελμά μας είναι διαχρονικά δεμένο με τη δημιουργία και προσπαθούμε καθημερινά να εμπνεύσουμε δημιουργικό πνεύμα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Και επιστρέφουμε τη «συκοφαντία» στον αποστολέα της, μια και είναι σταθερό χαρακτηριστικό της πολιτικής συμπεριφοράς της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
Και τέλος, ένα ερώτημα: Γιατί δε θέτουν την υπογραφή τους οι κήνσορες του Υπ. Παιδείας σε κείμενα όπως αυτό, αλλά τα αφήνουν να διαρρέουν ως non paper;
Εμείς θα εξακολουθήσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες της νέας γενιάς και όχι για ένα σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων. Σε ένα αυτό το σχολείο κανένας μαθητής και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
Στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει απαντάμε πλέον με εκπαιδευτική πανστρατιά. Οι αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί σχεδιασμοί τους δεν θα περάσουν. Την πρώτη απάντηση του πανεκπαιδευτικού κινήματος την παίρνουν ήδη με κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και από τη Λήμνο μέχρι την Κέρκυρα. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους γονείς και τους μαθητές, θα κρατήσουν όλα τα σχολεία ανοιχτά με όλους τους μαθητές και τους καθηγητές, μόνιμους και αναπληρωτές αλλά και τους άλλους εργαζόμενους. Κάθε σχολείο θα γίνει κέντρο αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και όλων των κυβερνήσεων που την υλοποιούν.