Να περιληφθούν στους ελέγχους ασφάλειας οχημάτων και οι μοτοσικλέτες, αποφάσισε χθες (2 Ιουλίου) το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αντιστρέφοντας την απόφαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής να εξαιρεθούν τα δίκυκλα από τις επιθεωρήσεις.

moto_bikeΟι νέοι κανόνες απαιτούν σταδιακά τακτικές επιθεωρήσεις των μοτοσικλετών και των ρυμουλκούμενων που ζυγίζουν πάνω από 750 κιλά.

Ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Siim Kallas που εισήγαγε το πακέτο μέτρων για τους τεχνικούς ελέγχους και τις επιθεωρήσεις ένα χρόνο πριν, χαιρέτησε την απόφαση να ενταχθούν και οι μοτοσικλέτες σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι θάνατοι στους αυτοκινητοδρόμους της ΕΕ.

«Χαίρομαι που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμερίζεται την άποψη ότι και οι μοτοσικλέτες πρέπει να υπάγονται σε τεχνικούς ελέγχους», είπε σε δήλωσή του.

«Οι τεχνικές επιθεωρήσεις των μοτοσικλετών θα κάνουν ένα βήμα προς τον στόχο μας για τον οδική ασφάλεια, να μειώσουμε στο ήμισυ τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων μέχρι το 2020 και με όραμα να τα μηδενίσουμε μελλοντικά».

Η ψηφοφορία θέτει επίσης πανευρωπαϊκά ελάχιστα πρότυπα για τις επιθεωρήσεις οχημάτων, που ποικίλουν στις χώρες της ΕΕ.

Σε μια ψηφοφορία στις 30 Μαΐου, η Επιτροπή Μεταφορών της Ευρωβουλής τόνισε ότι η ρύθμιση των δίκυκλων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων αυτοκινήτων κάτω από 2.000 κιλά πρέπει να επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των εθνικών κυβερνήσεων.

Η Κομισιόν στο μεταξύ είχε προτείνει πιο αυστηρούς κανόνες ελέγχου τον Ιούλιο του 2012, επικαλούμενη αύξηση των θανάσιμων οδικών ατυχημάτων. Η νέα αυτή νομοθεσία αποτελεί μια «παρθενική» προσπάθεια να απαιτηθούν επιθεωρήσεις για όλες τις μοτοσικλέτες, τα σκούτερ και τα ρυμουλκούμενα σε όλη την ΕΕ.

Η Κομισιόν εκτιμά ότι με τις καλύτερες επιθεωρήσεις ασφάλειας, θα σωθούν πάνω από 1,200 ζωές ετησίως και θα αποτραπούν 36,000 ατυχήματα που συνδέονται σε τεχνικά προβλήματα.

11 χώρες της ΕΕ δεν προβαίνουν σε επιθεωρήσεις των δίκυκλων οχημάτων.

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Ευρωπαίων Μοτοσικλετιστών, που αντιτάχθηκε στις προτάσεις της Κομισιόν χαρακτηρίζοντάς τες ως «φόρο στη φτώχεια» εξαιτίας του υψηλού κόστους των επιθεωρήσεων, τόνισε σε πρόσφατη έκθεση ότι η οδική ασφάλεια βελτιώνεται χωρίς νέους κανόνες.

Ισχυρίστηκε ότι οι θάνατοι από ατυχήματα μοτοσικλετών μειώθηκαν κατά 27.3%, από 7,426 στους 4,296, την περίοδο 2001-2010, ενώ ο αριθμός των μοτοσικλετών αυξήθηκε 45%.

Συνολικά, περίπου 30,000 άτομα χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα σε όλη την ΕΕ, με την Ιταλία και την Πολωνία να έχουν την πρωτιά με πάνω από 4,000 θανάτους καθεμιά, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας.

Η νομοθεσία που στήριξε το Κοινοβούλιο θα περάσει τώρα στη φάση των διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο, τους ευρωβουλευτές και την Κομισιόν.

Πηγή: euractiv.gr