Σε μια νίκη για τους μοτοσικλετιστές, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου καταψήφισε την Πέμπτη (30 Μαΐου) πρόταση της Κομισιόν για υποχρεωτικές επιθεωρήσεις ασφάλειας σε όλες τις μοτοσυκλέτες.

PEHONDAEV-6Στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούλιο πρόκειται να τεθεί το ζήτημα ενός πακέτου κανόνων οδικής ασφάλειας, ωστόσο η Επιτροπή Μεταφορών μέσω της ψηφοφορίας της είπε ότι η ρύθμιση για τα δίκυκλα οχήματα και τα ρυμουλκούμενα οχήματα κάτω από 2.000 κιλά πρέπει να επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των εθνικών κυβερνήσεων.

Η Κομισιόν πρότεινε αυστηρότερους κανόνες τεχνικού ελέγχου των οχημάτων τον Ιούλιο του 2012, προκειμένου να αυξηθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Η νομοθεσία για τα οχήματα σηματοδότησε μια παρθενική προσπάθεια για την επιβολή επιθεωρήσεων σε όλες τις μοτοσικλέτες, τα σκούτερ και τα τρέιλερ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Siim Kallas εκτιμούσε ότι οι καλύτερες επιθεωρήσεις ασφάλειας θα μπορούσαν να σώσουν περισσότερες από 1.200 ζωές ετησίως και να αποτρέψουν 36.000 ατυχήματα που οφείλονταν σε τεχνικά λάθη. Εννέα χώρες της ΕΕ δεν διεξάγουν ελέγχους σε δίτροχα οχήματα.

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Ευρωπαίων Μοτοσικλετιστών, η οποία κατήγγειλε τις προτάσεις της Κομισιόν ως «φόρο επί της φτώχειας» λόγω του υψηλότερου κόστους επιθεώρησης, είπε σε μια πρόσφατη έκθεση ότι έχει επέλθει βελτίωση στο θέμα της οδικής ασφάλειας.

Η Ομοσπονδία, που εδρεύει στις Βρυξέλλες, είπε ότι οι θάνατοι μοτοσικλετιστών μειώθηκαν κατά 27,3%, από 7.426 σε 4.296, μεταξύ 2001 και 2010, ενώ ο αριθμός των μοτοσικλετών στο δρόμο αυξήθηκε κατά 45%. Σε μια δήλωσή της την Πέμπτη, η οργάνωση χαιρέτισε την ψηφοφορία της Επιτροπής Μεταφορών.

Συνολικά, περίπου 30.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, με την Πολωνία και την Ιταλία να έρχονται πρώτες με περισσότερους από 4.000 θανάτους στην καθεμία, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Βάζοντας το δικό της στίγμα στη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια, η Επιτροπή Μεταφορών:

• Ψήφισε την απαλλαγή των ρυμουλκούμενων για αγροτικές εργασίες από τις επιθεωρήσεις

• Πρότεινε ελέγχους σε αυτοκίνητα άνω των έξι ετών κάθε δύο χρόνια. Η Κομισιόν είχε προτείνει ετήσιο έλεγχο για πιο παλιά αυτοκίνητα.

• Απέρριψε τις συστάσεις της Κομισιόν, σχετικά με τα αυτοκίνητα με περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα να υποβάλλονται σε τακτικές επιθεωρήσεις με το σκεπτικό ότι θα ενθάρρυναν την απάτη.

Πηγή: euractiv.gr