Πολλοί ενδεχομένως να το έχετε ήδη διαπιστώσει ότι για κάποιο περίεργο λόγο όταν περιηγήστε στο facebook οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο δεξί μέρος της σελίδας (και οι προτεινόμενες σελίδες) ταιριάζουν πολύ με τις προτιμήσεις που έχετε. Το ερώτημα που γεννάται είναι “πως το facebook μπορεί να ξέρει τι θέλετε;”. Η απάντηση είνα απλή εσείς του έχετε πει τα πάντα για εσάς και πολλές φορές μάλιστα χωρίς να το συνηδητοποιείτε.

Σε πρόσφατη – ιδιωτική παρακαλώ- συζήτηση η οποία αφορούσε ένα πονόδοντο παρατηρήθηκε το γεγονός ότι αμέσως άρχισαν να εμφανίζονται διαφημίσεις δεξιά που αφορούσαν οδοντιάτρους και δόντια γενικότερα. Η “επίθεση” διαφημίσεων δεν σταμάτησε εκεί. Λίγο αργότερα στον τοίχο του ενός εκ των δύο συμμετέχοντων στη συζήτηση άρχισαν να βγαίνουν διαφημίσεις πάλι σχετικές με την στοματική υγιεινή, αυτή τη φορά μία διαφήμιση οδοντόπαστας. Αρχικά φάνηκε ως κάτι αστείο και εντυπωσιακό σύντομα όμως άρχισαν να μπαίνουν ερωτηματικά τα οποία μας έκαναν να προβληματιστούμε και να αναρωτηθούμε πόσο ασφαλής είμαστε τελικά στο facebook όταν στιγματιζομαστε με κάθε μας δήλωση, φωτογραφία ή video που αναρτούμε. Απόδειξη αποτελούν οι φωτογραφίες ώστε να διαπιστώσετε πως οι συνομιλίες σας -ακόμα και οι ιδιωτικές- αποτελούν ανατροφοδότηση στο facebook ώστε να γνωρίζει τις προτιμήσεις σας.

Το αστείο με την υπόθεση είναι οτί ορισμένοι χρήστες του facebook “αγωνίζονται” για την περιβόητη κάρτα πολίτη την οποία θεωρούν ότι είναι το απόλυτο εργαλείο παρακολούθησης και εκφράζουν την διαμαρτυρία τους… στο facebook… το οποίο αποδεδειγμένα όχι μόνο μας παρακολουθεί αλλά λαμβάνει πρωτοβουλίες και μας προτείνει προϊόντα αγοράς την στιγμή που εκφράζουμε το ενδιαφέρον μας γι αυτά.

Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όσον αφορά τα λεγόμενά μας στο Facebook καθώς οι δηλώσεις (υβριστικές, ρατσιστικές) ή φωτογραφίες (με φόντο το μπάνιο π.χ) που κάνουμε π.χ. στα 15 μας, ίσως είναι αυτές που θα αποτελέσουν εμπόδιο στην επαγγελματική μας αποκατάσταση στα 35.

Χωρίς υπερβολή το facebook μερικές φορές θυμίζει ανακριτή στον οποίο ο “ανακρινόμενος” όχι μόνο προσφέρει εθελοντικά την οποιαδήποτε προσωπική πληροφορία για τον ίδιο αλλά και αισθάνεται ασφαλής.

ΥΣ: Μπορείτε να διεξάγετε ένα πείραμα. Ξεκινήστε μία συζήτηση με φίλο σας και συζητήστε για παράδειγμα την επιθυμία σας να αγοράσετε ένα κινητό ή αυτοκίνητο ή να πάτε διακοπές…

Διαβάστε την συνομιλία δύο φίλων και δείτε τις διαφημίσεις που εμφανίζονται δεξιά...
Διαβάστε την συνομιλία δύο φίλων και δείτε τις διαφημίσεις που εμφανίζονται δεξιά…