Το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας στην τελευταία συνεδρίαση που πραγματοποίησε εξέδωσε τρια ψηφίσματα σχετικά με φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, τα οποία απασχολούν το Δήμο Βέροιας.

ds verias 28-2-2012 (1)Πρώτον, εξέδωσε ψήφισμα για το πρόγραμμα  “Βοήθεια στο σπίτι”, το οποίο η πολιτεία τείνει να αντικαταστήσει.  Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο προτείνει στην πολιτεία να κάνει τουλάχιστον μια “Νομοθετική ρύθμιση που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού, την δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών στους Δήμους, και την ένταξη των εργαζομένων σε αυτές”, ώστε να εξασφαλιστούν οι εργαζόμενοι του προγράμματος.

Δεύτερον, το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε όσον αφορά το ζήτημα των επικείμενων διοδίων στο Νησέλι, αντιδρώντας σε αυτή την απόφαση της πολιτείας. Για την ακρίβεια, στο ψήφισμα το Συμβούλιο αναφέρει ότι “τα διόδια στο Νησέλι θα αποτελέσουν ακόμη ένα ανασταλτικό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Ημαθίας” και τέλος τονίζει ότι “Το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην ενδεχόμενη κατασκευή σταθμού διοδίων στον οδικό άξονα Βέροιας-Θεσσαλονίκης”.

Τρίτον, στο ψήφισμα για το θέμα του πετρελαίο θέρμανσης το Συμβούλιο παραθέτει τα αποτελέσματα- προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της μη δυνατότητας αγοράς πετρελαίου θέρμανσης και ζητά από το κράτος στο όνομα των πολιτών του Δήμου Βέροιας, την κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, τον καταλογισμό πολιτικών ευθυνών σε αυτούς που άστοχα μας ταλαιπώρησαν με το συγκεκριμένο μέτρο, τη θέσπιση νέου στρατηγικού σχεδίου ενεργειακής πολιτικής, τη θέσπιση παραπέρα κινήτρων για την εξοικονόμηση ενέργειας και τέλος, την ιδιαίτερη μέριμνα και προτεραιότητα στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Tα ψηφίσματα αυτά είναι τα εξής:

Ψήφισμα για το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι”

«Από 01/04/2013, η πρόθεση της πολιτείας, είναι να αντικαταστήσει το Βοήθεια στο σπίτι, μια από τις πιο πετυχημένες δομές πρόνοιας της χώρας που εξυπηρετεί 130,000 ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ καθημερινά, με το νέο πρόγραμμα «κατ οίκον φροντίδα ηλικιωμένων».

Το πρόγραμμα αυτό, έχει εξασφαλισμένα χρήματα με Νόμο(58 εκ. ευρώ) τα οποία θα τα διαθέτει στους δικαιούχους.

Ωστόσο, το γεγονός ότι 31/03/2013 λήγουν οι συμβάσεις των εργαζομένων, καθώς και ο τρόπος που το πρόγραμμα αυτό προβλέπεται να υλοποιηθεί, δείχνει τη πόρτα της ανεργίας στους εργαζομένους, διαλύει τις υπάρχουσες Δομές ενώ διαστρεβλώνει το πρόσωπο της πολιτείας αφού:

1. Δεν προβλέπει τίποτα για το υπάρχον προσωπικό. Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για να συνεχίσει ακόμα και ως προσωπικό στους Δήμους-παρόχους.

2. Χρηματοδοτεί δικαιούχους και όχι σταθερές Δομές και εργαζομένους και καθιερώνει το σύστημα των παρόχων, ακυρώνοντας το μοντέλο των σταθερών Δομών που μια χώρα οφείλει να έχει.

3. Βάζει στο ίδιο τσουβάλι ιδιώτες με Δημοτικές Δομές χωρίς να μπορεί να τους εξασφαλίζει.

4. Χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βιωσιμότητα σταθερών Δομών και εργαζόμενων που έχουν που έχουν προσληφθεί από το ΑΣΕΠ, πάνε σε ιδιώτες.

5. Τα κριτήρια που βάζει το κατ οίκον φροντίδα, συρρικνώνουν την παροχή βοήθειας στους ανήμπορους πολίτες και από 130.000 που είναι τώρα, δικαίωμα για φροντίδα θα έχουν 48.330 καθιστώντας αδύνατο να βρεθούν τόσοι δικαιούχοι ισοκατανεμημένοι σε όλη τη χώρα αντιστοίχως των Δημοτικών Δομών που λειτουργούν. Αυτό, επιπλέον έχει ως αποτέλεσμα την υποχρηματοδότηση των περισσότερων δομών και άρα το κλείσιμό τους και την απόλυση των εργαζομένων.

6. Ρίχνει στον κανιβαλισμό του ιδιωτικού επιχειρείν, Δημοτικές Δομές και εργαζόμενους, με ιδιώτες. Πως, με ποια κριτήρια θα γίνει η επιλογή του ενός ή του άλλου; Πως διασφαλίζονται εκεί οι Δ. Δομές και οι εργαζόμενοι που υπηρετούν στο ΒσΣ; Πως διασφαλίζεται η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει φροντίδα;

Και σαν να μην έφτανε αυτό, η πολιτεία πάει ένα βήμα παραπέρα αφού δηλώνει και με ημερίδες την πρόθεσή της να επιβάλει Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, ως μοντέλο μέσα από το οποίο θα λειτουργεί η κατ οίκον φροντίδα.

Δηλαδή, πλήρης αποδόμηση του κοινωνικού κράτους. Η τοπική αυτοδιοίκηση, ευνουχίζεται αφού της στερείται κάθε δυνατότητα να ασκήσει κοινωνική πολιτική κρατώντας το υπάρχον προσωπικό. Ως εκ τούτου:

λέμε όχι στις Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις ως μοντέλο λειτουργίας του ΒσΣ και των προνοιακών Δομών. Το μοντέλο των Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, από μόνο του είναι άκυρο και ως εκ τούτου το απορρίπτουμε.

Θεωρούμε ότι:

Το γεγονός ότι η χώρα μας δεν έχει θεσμοθετημένες δομές πρωτοβάθμιας Κοινωνικής φροντίδας όπως το Βοήθεια στο Σπίτι.

Ότι ο Καλλικράτης ( άρθρο 96 & 97) προβλέπει τη δημιουργία Διευθύνσεων Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισοτήτων των Φύλλων.

Το γεγονός ότι υπάρχουν χρήματα εξασφαλισμένα : α) ΦΕΚ Α’ 135/14-06-2012 ΑΚΑΓΕ και β) 0,2%, Ν4052/12 ασφαλιστικές εισφορές, ενώ προβλέπεται στα πλαίσια συμβατικής υποχρέωσης του Υπ. Εσωτερικών, η μέριμνα να καλυφθούν χρηματικά τόσο οι ανασφάλιστοι της χώρας, όσο και οι ορεινές, δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.

Ότι η ΚΕΔΕ επιβεβαιώνει ότι μέσω του «Βοήθεια στο Σπίτι» υπάρχει τεράστια εξοικονόμηση πόρων λόγω της μείωσης του κόστους λειτουργίας των ασφαλιστικών οργανισμών με την παροχή υπηρεσιών υγείας και πρωτοβάθμιας φροντίδας, από ένα δίκτυο χιλιάδων εξειδικευμένων στελεχών και της εισροής ασφαλιστικών εισφορών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ έρευνα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καθηγητή κ. Ξ. Κοντιάδη: Αξιολόγηση των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση: δράσεις ελλείμματα και επικαλύψεις) δείχνει το «Βοήθεια στο Σπίτι» ως την υπηρεσία με τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ως την πλέον καινοτόμα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το ότι οι εργαζόμενοι των ΒΣΣ έχουν προσληφθεί αξιοκρατικά μέσω ΑΣΕΠ(Ν. 2190/94) με πλήρες ωράριο και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη χωρίς ούτε μια ημέρα διακοπή όλα αυτά τα χρόνια, (δεκαετία) καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί τρεις (3) Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου για την απρόσκοπη συνέχιση του ΒσΣ και όλων των εργαζόμενων σε αυτό:

α) από 1/1/2012 ως 30/6/2012 του Ν4024/2011, β) από 1/7/2012 ως 30/9/2012, άρθρο πρώτο Ν4087/2012 και γ) από 1/10/2012 ως 31/3/2013 άρθρο δεύτερο Ν4087/2012.

Το γεγονός ότι ακριβώς λόγω της αυξανόμενης φτώχειας και ανέχειας, θα πρέπει να υπάρξει εξαίρεση των κοινωνικών δομών και των εργαζομένων σε αυτές από τους περιορισμούς της δημοσιονομικής πολιτικής ώστε να μπορέσει να διαμορφωθεί ένα εθνικό δίχτυ προστασίας σε επίπεδο Δήμων και πολιτείας που θα αποτελεί εγγύηση για τον ανήμπορο πολίτη. Κάτι που δεν μπορεί να εξασφαλιστεί από καμία Συνεταιριστική Επιχείρηση (που προτάσσει η πολιτεία ως μοντέλο λειτουργίας) δεδομένου ότι τότε, αν για οποιοδήποτε λόγο το κράτος μειώσει τα χρήματα αυτά καμία Συνεταιριστική δεν δικαιούται να απαιτήσει,

Ζητάμε με βάση τα παραπάνω να :

Κάνετε Νομοθετική ρύθμιση που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού, την δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών στους Δήμους, και την ένταξη των εργαζομένων σε αυτές.

Υπάρχει επιτακτική ανάγκη, σήμερα παρά ποτέ, η πολιτεία και όχι ο ιδιώτης, να σταθεί αρωγός στον δοκιμαζόμενο ανήμπορο πολίτη και άρα να του εξασφαλίσει ένα ανθρώπινο και σταθερό όσο και εγγυημένο δίχτυ κοινωνικής προστασίας, κάτι που μόνο με τις υπάρχουσες Δομές που λειτουργούν μέσα από τους Δήμους και με το υπάρχον προσωπικό μπορεί να γίνει και για αυτό θα πρέπει να γίνει με Νομοθετική ρύθμιση που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπη συνέχιση της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού, τη δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών στους Δήμους και την ένταξη των εργαζομένων σε αυτές.

Έχουμε χρέος ως πολιτεία.

«Ας γίνει το Βοήθεια στο Σπίτι, το θεμέλιο για τον σεβασμό στον άνθρωπο, στη χώρα μας».

 

Ψήφισμα για διόδια στο Νησέλι

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έντονη κινητικότητα για την κατασκευή και λειτουργία σταθμού διοδίων στη θέση Νησέλι Ημαθίας, γεγονός που δεν μπορεί να αφήσει την πόλη μας ασυγκίνητη.

Μια τέτοια προοπτική θα αποτελούσε ακόμη ένα ανασταλτικό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Ημαθίας. Μάλιστα οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις του Δήμου Βέροιας αναμένεται να πληγούν ακόμη περισσότερο αφού η έλλειψη εναλλακτικής διαδρομής πρόκειται να αυξήσει τόσο το κόστος μετακίνησης των φυσικών προσώπων όσο και το κόστος της διακίνησης εμπορευμάτων από και προς την περιοχή μας.

Η συνύπαρξη και η ταυτόχρονη λειτουργία δύο σταθμών διοδίων σε τόσο κοντινή απόσταση (Μαλγάρων και Νησελίου) θα αποτελούσε μεγάλο οικονομικό πλήγμα για όσους συμπολίτες μας είναι αναγκαία η καθημερινή διέλευσή τους από τους σταθμούς λόγω επαγγελματικών ή άλλων υποχρεώσεων, ενώ γενικά θα λειτουργούσε ως αντικίνητρο για κάθε είδους μετακίνηση.

Επιπλέον, η πιθανή λειτουργία σταθμού διοδίων στο Νησέλι θα λειτουργούσε ως αρνητικός παράγοντας για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας, σε ένα τομές που επενδύουμε πολλά και θεωρούμε ότι θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ευημερία της περιοχής τα επόμενα χρόνια.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην ενδεχόμενη κατασκευή σταθμού διοδίων στον οδικό άξονα Βέροιας-Θεσσαλονίκης και καλεί κάθε υπεύθυνο φορέα να ακυρώσει οποιαδήποτε σχετική ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση».

 

Ψήφισμα για το πετρέλαιο θέρμανσης

Το Δημοτικό Συμβούλιο ως Πολιτικό Σώμα Περιφερειακής Διακυβέρνησης και ως θεσμός έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, όπως ορίζεται από το Σύνταγμα, διατρανώνει την αγωνία και τη διαμαρτυρία του προς τα όργανα της κεντρικής διακυβέρνησης, για την καθυστέρηση που δείχνουν στον επανακαθορισμό τους στο ζήτημα της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.

Η κυβέρνηση αντί να πατάξει αμείλικτα τους λαθρεμπόρους καυσίμων επέλεξε την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης για να εξισώσει την τιμή του με το πετρέλαιο κίνησης, βυθίζοντας σε ενεργειακό χειμώνα εκατομμύρια πολιτών.

Επιτείνεται ακόμη περισσότερο η οικονομική περιδίνηση πλατειών κοινωνικών στρωμάτων που βιώνουν επί πλέον και τον εφιάλτη της απειλής του υπέρτατου αγαθού της υγείας τους.

Στο όνομα των οικονομικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης, διακυβεύεται και το συνταγματικά κατοχυρωμένο υπέρτατο κοινωνικό αγαθό της υγείας.

Τα αποτελέσματα πλέον γνωστά:

• Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 75%.

• Αντί του ενός και πλέον δις € προσδοκόμενου φόρου, εισπράχτηκαν μόνο ολίγες δεκάδες εκατομμυρίων €.

• Διασαλεύτηκε η συγκατοίκηση στις πολυκατοικίες. Αυτονομήθηκαν οι ένοικοι επιλέγοντας τις πιο πολλές φορές επικίνδυνους τρόπους θέρμανσης, πέρα από τα ασφαλή και τα νόμιμα, εγκαθιστώντας λέβητες σε βεράντες ή σε εσωτερικούς χώρους διαμερισμάτων, καυστήρες πέλετ σε βεράντες ή σε διαμερίσματα, κάθε είδους θερμαντικό πομπό έως και μαγκάλια, με κάθε είδους διαθέσιμη και προσφερόμενη καύσιμη ύλη.

• Οι ενδεείς διαβιούν στο απόλυτο κρύο.

• Οι επιστημονικές μετρήσεις δείχνουν εδώ και μήνες συναγερμό, με τον εφιάλτη των αέριων ρύπων δεκάδες φορές πέραν των επιτρεπτών ορίων.

• Τα τζάκια σε τέσσερες ώρες λειτουργίας τους, να παράγουν ρίπους όσο μερικές χιλιάδες αυτοκινήτων στον ίδιο χρόνο.

• Παρουσιάζονται προβλήματα υγείας σε ευαίσθητες ομάδες.

• Επιβαρύνεται αθροιστικά η υγεία του γενικού πληθυσμού, με ότι αυτό συνεπάγεται.

• Υποβαθμίστηκε η αισθητική του αστικού περιβάλλοντος.

• Επειδή η προστασία του υπέρτατου αγαθού της δημόσιας αλλά και της ατομικής υγείας αποτελεί θεμελιώδη συνταγματική επιταγή και υπόθεση όλων μας.

• Επειδή εξακολουθούμε να έχουμε αναλογικά περισσότερες ενεργειακές ανάγκες από τη Σουηδία ελλείψει εθνικής στρατηγικής ενεργειακής πολιτικής, δυναμικής και ευέλικτης στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, για τους παραπάνω λόγους:

Ζητούμε και απαιτούμε στο όνομα των πολιτών του Δήμου μας:

• Την κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης.

• Τον καταλογισμό πολιτικών ευθυνών σε αυτούς που άστοχα μας ταλαιπώρησαν με το συγκεκριμένο μέτρο

• Τη θέσπιση νέου στρατηγικού σχεδίου ενεργειακής πολιτικής.

• Τη θέσπιση παραπέρα κινήτρων για την εξοικονόμηση ενέργειας.

• Την ιδιαίτερη μέριμνα και προτεραιότητα στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.