Την σαφή στήριξη στην πρωτοβουλία της Κομισιόν για την ενίσχυση των «πράσινων μεταφορών» εξέφρασε χθες (11 Μαρτίου) το Συμβούλιο των υπουργών μεταφορών στις Βρυξέλλες.

P022579000302-933569_0Υπό την προεδρία του Ιρλανδού Υπουργού Μεταφορών, Leo Varadkar, το Συμβούλιο Μεταφορών της ΕΕ συζήτησε τις νέες προτάσεις της Κομισιόν για την «Επανάσταση στις Πράσινες Μεταφορές» σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι Υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ υποστήριξαν κατ ‘αρχήν τις πολύ φιλόδοξες προτάσεις της Επιτροπής για να σταματήσει η εξάρτηση του τομέα των μεταφορών από το πετρέλαιο και να προωθηθεί η αγορά σημείων ανεφοδιασμού καθαρής ενέργειας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, η Κομισιόν πρότεινε να υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ μέχρι το 2020, και τουλάχιστον 10% αυτών να πρέπει να είναι προσβάσιμοι σε δημόσιους χώρους.

Συγκεκριμένα απαιτεί από κάθε κράτος μέλος να παράσχει έναν ελάχιστο αριθμό σημείων ανεφοδιασμού για οχήματα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο, βιοκαύσιμα και φυσικό αέριο. Αυτά θα πρέπει να εγκατασταθούν σε δημόσιους χώρους, στους αυτοκινητόδρομους, σε σπίτια καθώς και σε χώρους εργασίας. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει επίσης να θέσουν σε εφαρμογή κανονισμούς που να υποστηρίζουν και να δίνουν κίνητρα στη βιομηχανία και τους οδηγούς να χρησιμοποιούν καθαρά οχήματα τροφοδοσίας.

Για την Ελλάδα, που το 2011 είχε μόλις 3 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Κομισιόν πρότεινε 13,000 σημεία έως το 2020. Μέχρι σήμερα ο Δήμος Κοζάνης έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Green eMotion και έχει σχεδιάσει την εγκατάσταση περίπου 10-12 σταθμών φόρτισης.

«Ο Δήμος Κοζάνης συμμετέχει και θα συμβάλει με όλες τις προσπάθειες για την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης και στην πατρίδα μας, καθώς τα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος σχετίζονται με το μέλλον του πλανήτη και των παιδιών μας», είχε τονίσει στην EurActiv.gr ο Δήμαρχος Κοζάνης, Λάζαρος Μαλούτας.

Η Ιρλανδία έχει σήμερα 1.100 σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η Οδηγία προτείνει αύξηση σε 6.000 το 2015, και σε 22.000 το 2020. Προβλέπει επίσης και τροφοδοτικά σημεία και για άλλους τύπους καυσίμων, καθώς και σε αυτοκινητοδρόμους για τη διευκόλυνση μεγαλύτερων διαδρομών. Μία από τις πιο ριζοσπαστικές προτάσεις είναι και η πρόβλεψη για εγκαταστάσεις φόρτισης και τροφοδοσίας καθαρής ενέργεια και για τα πλοία.

Πιέσεις για τις προθεσμίες της Κομισιόν

Στο μεταξύ υπήρξε μια ισχυρή έκκληση για περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με τους στόχους και τις προθεσμίες της Επιτροπής για την παροχή σημείων φόρτισης στα κράτη μέλη, καθώς και για μεγαλύτερη ευελιξία στις προτάσεις.

Ο Ιρλανδός υπουργός Varadkar είπε: «Είμαι ευτυχής που η Ιρλανδική Προεδρία ξεκίνησε τις διαπραγματεύσεις για τις προτάσεις Καθαρής Ενέργειας με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 60% μέχρι το 2050».

Αυτή ήταν η πρώτη πολιτική συζήτηση στο Συμβούλιο Μεταφορών του ριζοσπαστικού και οραματικό σχέδιο για να παρέχει υποδομές καθαρής ενέργειας σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου για πλοία και τα βαρέα οχήματα στα λιμάνια της Ευρώπης.
[box type=”tick

Απόψεις
«Αυτή είναι μια πραγματικά φιλόδοξη πρόταση, η οποία έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει μια επανάσταση καθαρής ενέργειας στις μεταφορές σε όλη την Ευρώπη», είπε ο Ιρλανδός υπουργός μεταφορών, Varadkar.

«Κατά τη γνώμη μου, ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η δραματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, είναι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, και η μείωση της εξάρτησής μας από το εισαγόμενο πετρέλαιο».

[/box]

Πηγή: euractiv.gr