Τέλος στους υπερβολικούς περιορισμούς και τις «αυθαίρετες» χρεώσεις που επιβάλουν κάποιες αεροπορικές εταιρείες στις χειραποσκευές των επιβατών θέλει να βάλει η Ευρωβουλή, και καλεί την Κομισιόν να συμπεριλάβει σχετικά μέτρα στην επικείμενη νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών.

NumériqueΣήμερα στην ΕΕ δεν υπάρχει ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις χειραποσκευές των επιβατών που ταξιδεύουν με αεροπλάνο, με αποτέλεσμα πολλές αεροπορικές εταιρείες να επιβάλουν πρόσθετες χρεώσεις. Η Κομισιόν ωστόσο φαίνεται να έχει διαφορετική άποψη.

Αντανάκλαση της διαφορετικότητας βλέπει η Κομισιόν

«Πρέπει να προστατέψουμε τους καταναλωτές από τις καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι αερογραμμές για να παράγουν νέα έσοδα», είπε ο κεντροδεξιός ευρωβουλευτής του Λουξεμβούργου, George Bach.

«Είναι απαράδεκτο μια αερογραμμή να δέχεται τη μεταφορά laptop ως χειραποσκευή για παράδειγμα και ο επιβάτης να αντιμετωπίσει πρόβλημα κατά τη διάρκεια πτήσεων με ανταπόκριση, καθώς το laptop δεν θα γίνει δεκτό ως χειραποσκευή σε άλλη αερογραμμή», πρόσθεσε.

Ο επίτροπος De Gucht ωστόσο, αφού αναγνώρισε ότι υπάρχουν ποικίλοι περιορισμοί στις χειραποσκευές, τόνισε ότι η Κομισιόν δεν είναι υπέρ μιας «ρυθμιστικής δράσης».

«Η Κομισιόν το βλέπει ως αντανάκλαση της διαφορετικότητας σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά», είπε, προσθέτοντας ότι δεν είναι υπέρ της θέσπισης ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου.

«Οι επιβάτες χρειάζονται σαφείς πληροφορίες εκ των προτέρων. Οι χειραποσκευές πρέπει να ελέγχονται στο check in και όχι στην πύλη», επεσήμανε ο βέλγος Said El Khadraoui από τους ευρωπαίους Σοσιαλιστές. «Οι πολίτες έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στην ΕΕ- αυτή είναι μια ευκαιρία να κάνουμε κάτι να την ανακτήσουμε», πρόσθεσε ο ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων Wolf Klinz.

Πλήγμα στα καταστήματα των αεροδρομίων

Πολλοί ευρωβουλευτές επίσης τόνισαν ότι η απουσία ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου «ανατρέπει» το επιχειρηματικό τους μοντέλο και πλήττει τις πωλήσεις τους.

«Καθώς το τοπίο στις αερομεταφορές της Ευρώπης συνεχίζει να μεταλλάσσεται υπό το βάρος της τιμής του καυσίμου και των μοντέλων χαμηλού κόστους, είναι κατ’ αρχήν ευθύνη της Ένωσης να διαφυλάξει τα δικαιώματα των επιβατών και ένα δίκαιο πλαίσιο ανταγωνισμού», είπε ο έλληνας ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Δανέλλης.

«Πολλά αεροδρόμια βασίζονται στις πωλήσεις των καταστημάτων για σημαντικό μέρος των εσόδων τους. Για αυτά, η μονομερής εφαρμογή του κανόνα μίας χειραποσκευής πρόκειται για επιζήμια ανατροπή του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Δεν αρκεί μονάχα η ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Για πολλού λόγους απαιτείται άμεση και εναρμονισμένη εφαρμογή κανόνων», συνέχισε.

Ο ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων Liam Aylward τέλος, είπε ότι οι επιβάτες πρέπει να μεταφέρουν ένα «λογικό» αριθμό χειραποσκευών, που θα περιλαμβάνει και τις αγορές από αεροδρόμια.

Πηγή: euractiv.gr