Η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να πρωτοπορεί παγκοσμίως ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά εποχές. Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αναζητά νέες μορφές ενέργειας λιγότερο ρυπογόνων για το περιβάλλον με στόχο τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου.

KmaxdesignΚαι το πρώτο αποτέλεσμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι γεγονός. Στο πλαίσιο ελληνο-κινεζικής συνεργασίας με τη συνδρομή του Lloyd’s Register, ολοκληρώθηκε η μελέτη για τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενός bulk carrier το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και φυσικό αέριο.

Πρόκειται για το σχέδιο «Καθαρός Ουρανός»- «Clean Sky» που αφορά πλοίο τύπου Kamsarmax το οποίο θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της κινεζικής Cosco για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Union συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει τη δική της δυναμική που αφορά συγκεκριμένα τον τομέα των φορτηγών πλοίων.

Το σχέδιο άρχισε να μελετάται από τον Ιούνιο του 2011 προκειμένου να καταδειχθεί κατά πόσο είναι δυνατόν να κατασκευαστεί ένα φορτηγό πλοίο το οποίο θα είναι ανταγωνιστικό και θα καίει ως καύσιμο φυσικό αέριο.

Το σχέδιο «Clean Sky» είναι ευέλικτο αφού δίνει τη δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να επιλέξει δύο ή και τρία ειδών καυσίμα για το πλοίο που θα ναυπηγήσει, ήτοι heavy fuel oil (HFO) ή diesel ή φυσικό αέριο.

Από την πλευρά της Golden Union επισημαίνουν ότι τα πλοία από το 2016 θα πρέπει να συμμορφωθούν με την αυστηρή νομοθεσία του ΙΜΟ και αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις για λύσεις που αφορούν σύγχρονες τεχνολογίες για πρόωση οι οποίες θα ενσωματώνουν το κόστος λειτουργίας. «Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια σημαντική στροφή προς το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης και στη λειτουργία του φυσικού αερίου σε μηχανές διπλού καυσίμου που έχουν ήδη συμμορφωθεί με τις
απαιτήσεις Tier III του ΙΜΟ.

Η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορεί να είναι η ιδανική λύση για την αντιμετώπιση των ολοένα και αυστηρότερων απαιτήσεων για την προστασία του περιβάλλοντος χωρίς τα πλοία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους» και προσθέτουν:

«Κοιτάζοντας την εμπορική προοπτική του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου του πλοίου, το κόστος του κεφαλαίου για την εγκατάσταση ενός συστήματος καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου θα πρέπει να εξοφληθεί μετά από λίγα χρόνια λόγω της εξοικονόμησης των λειτουργικών εξόδων».

Μέχρι σήμερα η έρευνα για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε πλοία είχε επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων όπως είναι τα επιβατηγά αλλά και πλοία μικρών. Όμως το νέο αυτό πλάνο «Clean Sky» έργο αυτό ανοίγει το δρόμο για να μπει φυσικό αέριο τόσο στα φορτηγά πλοία όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Η εταιρεία Golden Union ιδρύθηκε το 1977. Η εταιρεία εξειδικεύτηκε στη μετατροπή φορτηγών πλοίων σε ειδικού τύπου ώστε να μεταφέρουν τσιμέντο γεγονός το οποίο βοήθησε να γίνει η Ελλάδα τη δεκαετία του ’80 ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τσιμέντου στον κόσμο. Σήμερα ελέγχει στόλο 23 πλοίων capes και panamax, ενώ έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 13 φορτηγών πλοίων. Η χωρητικότητα του στόλου της υπερβαίνει τα τέσσερα εκατομμύρια τόνους.

Πηγή: energypress.gr