Το τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου ο Αντώνης Σαμαράς θα βρεθεί στο Κατάρ. Στο επίκεντρο θα βρεθεί η αξιοποίηση του Ελληνικού, με το ΤΑΙΠΕΔ -σύμφωνα με πληροφορίες- να εντάσσει το 100% των μετοχών του δημοσίου προς πώληση, καθώς και η εξαγορά του Αστέρα Βουλιαγμένης και των γύρω εκτάσεων.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης Σαμαρά στις ΗΠΑ στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και ο αγωγός φυσικού αερίου στην Αδριατική μετά και την απόσυρση του ενδιαφέροντος από τον ρωσικό κολοσσό GAZPROM.

Στο πρόγραμμα επισκέψεων του Έλληνα πρωθυπουργού έχει ενταχθεί και η Μόσχα με την ενέργεια να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, καθώς υπάρχει μεγάλη συμμετοχή ρωσικών εταιρειών στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ.

Πέμπτος μεγάλος σταθμός θα είναι η Κίνα. Στο Πεκίνο ο κ. Σαμαράς θα συζητήσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των μεγάλων λιμανιών της χώρας με την COSCO να έχει ήδη ζητήσει τους φακέλους του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης στο εμπορικό τους σκέλος.

Μετά τη συμφωνία με τη HP αναθερμαίνεται και το ενδιαφέρον μεγάλων ασιατικών επιχειρηματικών ομίλων για μεταφορά των προϊόντων τους στον Πειραιά . Αυτή τη φορά η Ηyundai αρχίζει εκ νέου συζητήσεις με την Cosco.

Δημιουργούνται αρχές λιμένων

Ο υπουργός Nαυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης παρουσίασε και το εθνικό λιμενικό σύστημα της χώρας το οποίο θα έχει εγκριθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και δύο μήνες μετά το Φεβρουάριο του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει έτοιμο το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να αρχίσουν άμεσα οι διαγωνισμοί.

Το σχέδιο προβλέπει τη συνένωση και συγχώνευση όλων υφιστάμενων λιμενικών οργανισμών και φορέων και τη δημιουργία 4 λιμενικών δικτύων. Το Αττικό, της βορείου Ελλάδας, της Δυτικής Ελλάδας και του Ηρακλείου.

Οι αρχές λιμένων που δημιουργούνται θα εξασφαλίζουν υπηρεσίες μια στάσης για χρήστες και επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις συνολικά 56 δραστηριότητες που μπορούν να παραχωρηθούν ήδη για τις 12 έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον με δύο τουλάχιστον επενδυτές για κάθε μία από αυτές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάντως παρατηρεί ότι από το υπάρχουν μοντέλο διαχείρισης των λιμανιών σημειώνονται διοικητικές ανεπάρκειες, ελλιπής διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και χαμηλές δαπάνες για υποδομές.

Τέλος, πολύ κοντά φαίνεται όμως πως βρίσκεται και η βιώσιμη λύση για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους με τις οριστικές αποφάσεις να έχουν ληφθεί το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους.

Πηγή: skai.gr/Σωτήρης Μπολάκης