Νέα αυστηρά όρια περιεκτικότητας σε θείο θέτει η ΕΕ για τα καύσιμα της ναυτιλίας στα ευρωπαϊκά ύδατα, σε μια προσπάθεια να απελευθερωθεί η ατμόσφαιρα από τοξικά χημικά που κοστίζουν χιλιάδες ζωές.

Χθες (29 Οκτωβρίου), οι υπουργοί περιβάλλοντος στήριξαν τους νέους κανόνες κατά το τελικό στάδιο της διαδικασίας πριν την επίσημη δημοσίευση του νόμου.

Από το 2015, η μέγιστη περιεκτικότητα θείου των καυσίμων της ναυτιλίας θα μειωθεί κατά 90% στο 0.1% (σήμερα είναι 1%) στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών Θείου, που περιλαμβάνουν κάποια από τα πιο «πολυσύχναστα» ύδατα της Ευρώπης.

Εκτός των ελεγχόμενων περιοχών, το όριο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας 0.5% θα είναι υποχρεωτικό στα ύδατα της ΕΕ από το 2020. Αυτό συγκρίνεται με το σημερινό 3,5% για τα φορτηγά πλοία και 1,5% για τα επιβατηγά πλοία.

Τα καύσιμα της ναυτιλίας με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο οδηγούν σε εκπομπές διοξειδίου του θείου και αιωρούμενων σωματιδίων. Το διοξείδιο του θείου προκαλεί προβλήματα υγείας και την όξινη βροχή. Τα μικροσκοπικά σωματίδια μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα υγείας απειλητικά για τη ζωή των ανθρώπων, όπως είναι ο καρκίνος του πνεύμονα και η καρδιαγγειακή νόσος, έχουν επισημάνει ευρωπαίοι αξιωματούχοι.

Η Κομισιόν έχει τονίσει ότι σχεδιάζει να αναθεωρήσει τους νόμους για τον αέρα μέσα στην επόμενη χρονιά, προκειμένου να φέρει τα όρια ρύπανσης της ΕΕ πιο κοντά στις αυστηρές συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αναφορικά με τα ασφαλή επίπεδα ρύπων.

Πηγή: euractiv.gr