Στην πλειοψηφία τους, τα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα δεν τα πηγαίνουν καλά στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, καθώς οι μετοχές τους κινούνται πτωτικά και απέχουν πλέον σημαντικά από τις τιμές εισαγωγής τους.

Πρώτο και καλύτερο το Facebook, που μπήκε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Μάιο του 2012, με την αρχική χρηματιστηριακή του αξία να ξεπερνά τα 104,2 δις δολάρια αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες δημόσιες εγγραφές στην ιστορία των ΗΠΑ. Η τιμή εισαγωγής ήταν 38 δολάρια, η μετοχή κινήθηκε αρχικά ανοδικά, αλλά πλέον έχει απολέσει περίπου το 40% της αρχικής αξίας της, κινούμενη γύρω στα 23 δολάρια και απογοητεύοντας τους αναλυτές που έτρεφαν μεγάλες προσδοκίες.

Ακόμα χειρότερη είναι η πορεία των μετοχών της Zynga, της γνωστής εταιρείας ανάπτυξης online παιχνιδιών η πλειοψηφία των οποίων προωθείται μέσω του Facebook. H Ζynga μπήκε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Δεκέβριο του 2011, με τιμή εισαγωγής τα 10 δολάρια. Πλέον η τιμή της έχει χάσει περίπου 70% της αξίας της κινούμενη γύρω στα 3 δολάρια…

Πτωτικά κινούνται επίσης και οι τιμές των μετοχών δύο ακόμα πολύ γνωστών social media. Μιλάμε για το music streaming site Pandora και το site καθημερινών προσφορών Groupon. H τιμή της μετοχής του Pandora σημειώνει πτώση 40%, ενώ αυτή του Groupon περίπου 60%.

Όπως γίνεται κατανοητό, οι αναλυτές εκφράζουν την ανησυχία τους για την πορεία των μετοχών των social media, αλλά ειδικά στην περίπτωση του Facebook -αν και έχουν κριτικάρει την υψηλή τιμή εισαγωγής- συνιστούν στους μετόχους να παραμείνουν ψύχραιμοι και να μην προχωρούν σε πωλήσεις. Ίσως δε για κάποιους να αποτελέσει ευκαιρία για να επενδύσουν στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο…

Πηγή : neo2.gr