Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 28ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, που διεξήχθη από τις 17 έως τις 19 Μαΐου στους δρόμους του Ρότερνταμ. 217 ομάδες και περισσότεροι από 3.000 φοιτητές από 23 χώρες της Ευρώπης σχεδίασαν και κατασκεύασαν οχήματα που διαγωνίστηκαν με στόχο να καλύψουν τη μεγαλύτερη απόσταση με όσο το δυνατόν λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές!

Επιτυχίες και εξαιρετικές συμμετοχές, όπως κάθε χρόνο, επέδειξε φυσικά και η ελληνική αποστολή!

Συγκεκριμένα:

– Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εκπροσωπούμενο από την ομάδα Προμηθέας της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) κατάφερε, σπάζοντας το περσυνό ρεκόρ τους, να διανύσει 390 km/kwh που ισοδυναμεί με το εντυπωσιακό 2.706 km/lt με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα Πυρφόρος στην κατηγορία Battery Electric Prototype. Η ομάδα συμμετείχε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ η επίδοση αυτή τους χάρισε την 11η θέση στην κατηγορία τους και το φυσικά το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου.

Η εμπειρία των προηγουμένων τριών ετών, καθώς και η τεχνογνωσία και οι τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών της σχολής, ενσωματώθηκαν φέτος από την ομάδα σε ένα βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης, ανταμείβοντας την προσπάθειά τους.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΟΠΑΠ, Attica Bank, Ginis ταξίδια, EΛ.ΙΝ.Η.Ο και Cybernetics.

– Το Πολυτεχνείο Κρήτης, κατάφερε επίδοση 34 Km/KWh που αντιστοιχεί σε περίπου 328 Km/lt, και κατέκτησε την 4η θέση στην κατηγορία του. Η ομάδα συμμετείχε για πέμπτη χρονιά στη κατηγορία μεγάλων οχημάτων Urban Concept, φέτος με το καινοτόμα εξελιγμένο όχημα πόλης ΕR12, το οποίο διαθέτει κυψέλες υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ομάδα έχει καταφέρει να κερδίσει το βραβείο Ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award) στις δυο προηγούμενες διοργανώσεις.

Παρόλα κάποια τεχνικά προβλήματα και η πρόκληση της νέας πίστας στέρησαν από την ομάδα μια ακόμη καλύτερη επίδοση στην οποία στόχευε, οι σημαντικές βελτιώσεις σχετικά με το βάρος, την αεροδυναμική και τον κινητήρα του νέου οχήματος επέτρεψαν στο Πολυτεχνείο της Κρήτης να σκαρφαλώσει από την 8η θέση που κατείχε πέρυσι, στην 4η θέση της κατηγορίας της.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΤΤ, ΑΝΕΚ LINES, Aegean Airlines, EADS 3 SIGMA, Simple City, ΚΤΕΟ Γλαύκου, ΚΤΕΟ Κρήτης, Μιχαηλάκης Sport, FIBERMAX COMPOSITES και χορηγοί επικοινωνίας οι: flashnews.gr και cretadrive.gr

• Τέλος, η ομάδα QUATTRO ECO MECHANICS που εκπροσώπησε το Τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά και που συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά, διαγωνίστηκε με το όχημα Dominator στην κατηγορία Battery Electric Prototype διανύοντας 90 km/KWh ή αλλιώς, 624,6 km/lt.

Η ομάδα, με στόχο σε πρώτη φάση την εμπειρία συμμετοχής, ολοκλήρωσε την κατασκευή του οχήματος με τη βοήθεια προηγμένων μεθόδων μοντελοποίησης CAD/CAE εντός 35 ημερών και με ελάχιστο προϋπολογισμό. Σε μηχανολογικό επίπεδο δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα συστήματα μείωσης τριβών, ελαχιστοποίησης του βάρους και αυτόματων ρυθμίσεων του σασί. Η ομάδα αποκόμισε πολύ θετικές εντυπώσεις από τη συμμετοχή και προσβλέπει στην επόμενη χρονιά, με πολλές νέες ιδέες βελτιστοποίησης του οχήματος και μεγάλη συμμετοχή από πλευράς φοιτητών που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον. Ελάττωμα στην πλακέτα ελέγχου τάσης κινητήρα δεν επέτρεψε στην ομάδα να τερματίσει και να ενταχθεί στα επίσημα αποτελέσματα του αγώνα.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: Msc in Advanced Industrial & Manufacturing Systems, Ilion Εnergy, Centro Solar, Σελαχας ΑΒΕΕ, Bizzare Stickers, Omega Executive Movers, A-Code Advertising, Recycling S. Pirpiris, Doxakis Paintings, Lygnos Machinery, www.gocar.gr, Driving Academy

O Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε μετά το τέλος της απονομής: «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τις τρεις ελληνικές ομάδες, που σε τέτοιες δύσκολες εποχές κατάφεραν να συναγωνιστούν με επιτυχία κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού και να μας γεμίσουν ελπίδα. Αποδεικνύεται ότι, παρά τη δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία, υπάρχει μια νέα γενιά επίμονων και δημιουργικών μηχανικών και επιστημόνων στην Ελλάδα που μπορούν να κάνουν πράξη νέες ιδέες και οράματα για την οικονομία των καυσίμων. Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν στις τρεις ομάδες μας!»

Τα συνολικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Μαραθωνίου Shell 2012

Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell ολοκληρώθηκε το Σάββατο 19 Μαΐου μετρώντας τρία νέα ρεκόρ, αποτυπώνοντας τον πανευρωπαϊκό του χαρακτήρα με νικητές από δέκα χώρες και έχοντας για πρώτη φορά ανοίξει τις πόρτες του τόσο μαζικά προς το κοινό με περίπου 40.000 επισκέπτες.

Παρά την ιδιαίτερη πρόκληση που είχαν να αντιμετωπίσουν φέτος οι ομάδες λόγω του αστικού δρόμου, σημειώθηκαν δυο νέα ρεκόρ στην κατηγορία Urban Concept και ένα στην κατηγορία Prototype.

Urban Concept:

– Η ομάδα Electrical Solution από τη Γαλλία σχεδίασε και κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ικανό να ταξιδέψει την εξαιρετική απόσταση των 262,6 km/kWh.

– Η ομάδα DTU Roadrunners από τη Δανία κατέρριψε το ρεκόρ που ούτως ή άλλως κατείχε στην υποκατηγορία Ethanol, οδηγώντας 611,1 km/lt.

Prototype:

– Η ομάδα MAC Eco Team από την Ολλανδία κατάφερε να σημειώσει την καταπληκτική επίδοση των 416,3 km/lt με το GTL όχημά τους, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 138 km/lt, που οι ίδιοι κατείχαν από πέρυσι.

Όπως αναφέρει και ο Norman Koch, Global Technical Director Shell Eco-marathon, «Ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση ήταν ο σκληρότερος που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια». Επίσης, όπως σημειώνει, «Αξίζει να τονίσουμε ότι το νέο ρεκόρ για την κατηγορία Urban Concept battery electric είναι συγκλονιστικό δεδομένου του διαφορετικού και πολύ δυσκολότερου οδοστρώματος».

Πηγή: energypress.gr