Ακολουθώντας τα χνάρια του App Store της Apple, αλλά και του Google Play (πρώην Android Market) και φυσικά με στόχο να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των 900 εκατ. μελών του, το Facebook ετοιμάζει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών…

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, το Facebook App Center θα είναι αφενός ένα νέο μέρος όπου οι χρήστες θα μπορούν να βρίσκουν ενδιαφέρουσες εφαρμογές και αφετέρου μια νέα προοπτική για τους προγραμματιστές των εφαρμογών.

Τα στελέχη του Facebook δηλώνουν ότι τις επόμενες εβδομάδες, τα μέλη του Facebook θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το App Center είτε μέσω Internet, είτε μέσω της mobile εφαρμογής του Facebook για iOS και Android, σε κινητά τηλέφωνα και tablets. Μάλιστα, καλούν τους προγραμματιστές να ξεκινήσουν την ανάπτυξη εφαρμογών για να προλάβουν την επίσημη παρουσίαση του App Center.

Εφαρμογές; Τι εφαρμογές;

Τι είδους εφαρμογές θα έχει το Facebook App Center; Η έμφαση θα δοθεί στις εφαρμογές για κινητές συσκευές, όπως το Spotify και το Pinterest, παρά στις εφαρμογές για PCs ή στις γνωστές εφαρμογές του Facebook όπως το Farmville.

Στο προσχέδιο πάντως που παρουσίασε ο εκπρόσωπος του δικτύου Aaron Brady, το App Center μοιάζει περισσότερο με βιτρίνα και διαφημιστικό portal, παρά σαν αυτόνομο ηλεκτρονικό κατάστημα, κάτι που φαντάζει λογικό, με δεδομένη την κυριαρχία των ανταγωνιστών του (Apple App Store και Google Play). O στόχος φαίνεται να είναι η χρήση του κοινωνικού μοντέλου του Facebook έτσι ώστε να τραβήξει την προσοχή των μελών σε συγκεκριμένες εφαρμογές – οι “φίλοι” μπορούν να προτείνουν εφαρμογές μέσω Facebook, οι εταιρείες μπορούν να “δέσουν” τις εφαρμογές με προϊοντικές σελίδες, κ.λπ.

Και βεβαίως, όπως προείπαμε, η έμφαση θα δοθεί στις εφαρμογές για κινητές συσκευές (smartphones και tablets), όπου το Facebook υστερεί σημαντικά και θέλει να ενισχύσει, όπως και άλλες δραστηριότητες, αφού υπάρχει και η επικείμενη είσοδός του στο Χρηματιστήριο.

Δωρεάν ή επί πληρωμή;

Σε πρώτη φάση, φαίνεται ότι η έμφαση θα δοθεί στις δωρεάν εφαρμογές, αλλά ο Brady σημειώνει ότι οι προγραμματιστές θα έχουν την επιλογή να προσφέρουν και επί πληρωμή εφαρμογές. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές θα πληρώσουν κάποια στάνταρντ χρέωση για να μπουν στη πρώτη beta έκδοση του καταστήματος του Facebook.

Μάλιστα, για να τονώσει το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητα των προγραμματιστών, από το Facebook τονίζουν ότι οι εφαρμογές που θα αρέσουν στους χρήστες θα προβάλλονται με έντονο τρόπο, ενώ εκείνες που θα λαμβάνουν χαμηλή αξιολόγηση ή δεν θα πληρούν τις ποιοτικές προδιαγραφές, δεν θα προβάλλονται καθόλου.

Πηγή : neo2.gr