Η 118i έχει σαφώς μεγαλύτερη δύναμη, πιο «γεμάτο» κινητήρα» και καλύτερες επιδόσεις. Γι’ αυτούς τουλάχιστον που θ’ αγοράσουν το αυτοκίνητο για το σπορτίφ χαρακτήρα του, λοιπόν, αξίζει τα περίπου 3.000 ευρώ που κοστίζει παραπάνω από τη βασική έκδοση.

Η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις της νέας σειράς 1 με το νέο κινητήρα 1.6 τούρμπο ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που ούτως ή άλλως ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα τη λειτουργικότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά του, αλλά εδώ έχει και τη δύναμη που αναδεικνύει ακόμα πιο έντονα το σπορτίφ χαρακτήρα του.Ο δυνατός κινητήρα των 170 ίππων προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις κι επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση του εξαιρετικού πλαισίου

Το σημαντικό είναι ότι η BMW προσφέρει ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από πριν, μεγαλύτερο και πιο δυνατό, σε χαμηλότερη τιμή από την προηγούμενη 118i, η οποία ήταν 2λιτρη! Η τιμή της νέας ξεκινάει από 26.950 ευρώ με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το αυτόματο), περίπου 3.000 ευρώ περισσότερα από την 116i.

Αυτή η τιμή συνδυάζεται μ’ ένα πολύ καλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, με σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ραδιο-CD με MP3, 6 ηχεία και υποδοχή Aux, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop.

Το πιο ενδιαφέρον νέο στοιχείο στη νέα γενιά της σειράς 1 δεν είναι πάντως οι μεγαλύτεροι χώρο, αλλά ο νέος κινητήρας των 1.598 κ.εκ. με τούρμπο διπλής εισαγωγής TwinPower, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό όλων των βαλβίδων, που στην 118i αποδίδει 170 ίππους, όσους και η προηγούμενη 2λιτρη ατμοσφαιρική 120i και 27 περισσότερους από την επίσης 2λιτρη προηγούμενη 118i, φυσικά και με καλύτερη ροπή. Κι αυτό είναι που κάνει τη διαφορά στις επιδόσεις, οι οποίες είναι πραγματικά πολύ καλές. Η BMW αναφέρει (για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο) επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5” και μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα, επιδόσεις αντάξιες ενός αυτοκινήτου που θέλει να προβάλλει τον σπορτίφ χαρακτήρα του.

Σε σύγκριση με την έκδοση του ίδιου κινητήρα που χρησιμοποιείται στην 116i (με 136 ίππους), αυτή της 118i δεν έχει απλώς μεγαλύτερη ισχύ (η οποία αποδίδεται 400 στροφές πιο ψηλά, στις 4800, με το «κόκκινο» στο στροφόμετρο να αρχίζει στις 7.000), αλλά και μερικές ακόμα διαφορές στη ρύθμιση, κάτι που φαίνεται και κατά την οδήγηση των δύο αυτοκινήτων. Έτσι, η ροπή είναι μεν μεγαλύτερη (25,5 kgm αντί για 22,4), αλλά αποδίδεται λίγο πιο ψηλά (από τις 1.500 ως τις 4.500 στροφές, ενώ στην 116i η αντίστοιχη περιοχή είναι από τις 1.350 ως τις 4.300 στροφές).

Πολύ χαμηλά, λοιπόν, τα δύο αυτοκίνητα δεν φαίνονται στον οδηγό να έχουν μεγάλη διαφορά που φαίνεται στα χαρτιά, αλλά όσο ανεβαίνουν οι στροφές η διαφορά αυτή γίνεται βεβαίως εμφανέστατη και η 118i είναι πιο γρήγορη. Συνολικά, λοιπόν, έχεις επαρκέστατη ροπή για να κινηθείς άνετα στην καθημερινή κίνηση, αλλά κι ένα εύστροφο σύνολο με υψηλό όριο στροφών, που επιτρέπει τη σπορ οδήγηση όταν βρεθείς στις κατάλληλες συνθήκες.

Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις που είχε η 118i της δοκιμής μας, είναι ήδη γνωστό από άλλα μοντέλα της BMW και είναι ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, γρήγορο, με ομαλές αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, διευκολύνοντας σημαντικά την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Φυσικά διαθέτει και δυνατότητα χειροκίνητων σειριακών αλλαγών, θα τονίσουμε όμως για μία ακόμα φορά ότι πολύ σπάνια θα μπει κανείς στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει αυτή την επιλογή, γιατί είναι πολύ δύσκολο για το μέσο οδηγό να διαχειριστεί 8 διαφορετικές σχέσεις στο κιβώτιο με την ίδια αποτελεσματικότητα που το κάνει το αυτόματο σύστημα.

Η κατανάλωση του αυτοκινήτου, χωρίς να είναι υπερβολική, είναι αυξημένη σε σχέση με την 116i, περισσότερο απ’ ότι δείχνουν οι τυποποιημένες μετρήσεις. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο μπορεί εύκολα να πέσει κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., όχι όμως και κάτω από τα 8 που μπορεί να πέσει η 116i, ενώ στην πόλη μπορεί να ανέβει πάνω από τα 12. Με δυο λόγια, μια φυσιολογική κατανάλωση για το μέγεθος, τη δύναμη και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Όπως και στην 116i, για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση υπάρχει και η επιλογή Eco Pro στο -στάνταρ- σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, η οποία ρυθμίζει χαρτογράφηση κινητήρα, κλιματισμό και θέρμανση καθισμάτων και καθρεφτών για μέγιστη οικονομία, ενώ εμφανίζει και ενδείξεις στο ταμπλό για τις αλλαγές ταχυτήτων και την εξοικονόμηση ενέργειας, για να βοηθάει τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά.

Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά είναι το δεύτερο μεγάλο ατού της νέα σειράς 1, ακόμα και με τη στάνταρ ανάρτηση (γιατί υπάρχει και η σπορ ανάρτηση, όπως και το έξτρα σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης απόσβεσης). Το εντυπωσιακό είναι, ότι αν και το αυτοκίνητο έχει ακόμα καλύτερη συμπεριφορά από το προηγούμενο, προσφέρει ταυτόχρονα και καλύτερη ποιότητα κύλισης και -κυρίως- καλύτερη άνεση. Η εξαιρετικά φιλική και «ζυγισμένη» συμπεριφορά του στο δρόμο, με το πολύ καλό κράτημα και τις απόλυτα προβλέψιμες και προοδευτικές αντιδράσεις οφείλεται και στα φαρδύτερα μετατρόχια, αλλά και στην σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους, που είναι σχεδόν στο 50-50% ανάμεσα στους δύο άξονες!

Ταυτόχρονα, το πολύ καλό DSC επιτρέπει μια ελάχιστη ολίσθηση των κινητήριων τροχών, διευκολύνοντας μια ελεγχόμενη υπερστροφή, που βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό να επιλέξει ένα σπορ «προφίλ» οδήγησης αν θελήσει να πιέσει το αυτοκίνητο (ακόμα περισσότερο βέβαια όταν το DSC είναι απενεργοποιημένο, οπότε ενεργοποιείται μια λειτουργία ηλεκτρονικού «μπλοκέ διαφορικού»).

Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης έχει, εκτός από τις επιλογές Eco Pro Comfort (που είναι η «στάνταρ» ρύθμιση του αυτοκινήτου), και μία επιλογή Sport, που επηρεάζει τη ρύθμιση του κινητήρα και το DSC (και το τιμόνι όταν υπάρχει η έξτρα μεταβλητή υποβοήθηση και την ανάρτηση όταν υπάρχει η έξτρα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση των αναρτήσεων), δίνοντας ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά στην οδήγηση του αυτοκινήτου.

Σε ορισμένες εκδόσεις υπάρχει και επιλογή Sport+, που εκτός των άλλων απενεργοποιεί και το DSC. Το τιμόνι, όπως πάντα στις BMW, είναι πολύ καλό, όπως επίσης και τα φρένα.

 

Πηγή: skai.gr