Η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, που θα διαρκέσει μέχρι τις 2 Μαΐου, θεωρείται ένα σημαντικό φόρουμ για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας με επίκεντρο τις προόδους που σημειώνουν στο πεδίο αυτό οι χώρες της Ασίας και κυρίως η Κίνα. Στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου η επικράτηση των Γερμανών είναι απόλυτη. Οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων αυξάνονται, ενώ πληθαίνουν τα εργοστάσια κατασκευής γερμανικών μοντέλων.

Το 80% της αγοράς αυτοκινήτων πολυτελείας μοιράζονται οι Γερμανοί

Μια ματιά στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου αρκεί για να επιβεβαιωθεί η πλήρης γερμανική κυριαρχία στον κλάδο. Ιδιαίτερα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πολυτελείας. Εδώ οι Γερμανοί «παίζουν» μόνοι τους. Το 80% της αγοράς των αυτοκινήτων πολυτελείας μοιράζονται η BMW, η Mercedes και η Audi. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2012, η Audi σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Η BMW είχε αύξηση των πωλήσεων κατά 37% και η Mercedes κατά 24%. Ακόμη και η Volkswagen βελτίωσε κατά 16% τις πωλήσεις της. Οι επικεφαλής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ποντάρουν στην επέκταση της δραστηριότητάς τους στην Κίνα. Και όπως λέει ο Ίαν Ρόμπερτσον από την BMW, «έχουμε στην παρούσα φάση 290 αντιπροσωπείες της BMW στην Κίνα και κάθε εβδομάδα προστίθενται κατά μέσο όρο άλλες εννέα. Θα έχουμε δηλαδή φέτος 50 με 60 περισσότερες. Η κατάσταση θα παραμείνει για καιρό ακόμη έτσι. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε χιλιάδες ανθρώπους στην τέχνη της πώλησης αυτοκινήτων και της εξυπηρέτησης των πελατών. Αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θα πρέπει λοιπόν η ανάπτυξη μας να είναι σταδιακή».

Ακόμη και η Mercedes μείωσε τις τιμές

Αλλά και οι άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν περαιτέρω τη δραστηριότητά τους στην Κίνα. Η Volkswagen κατασκευάζει νέα εργοστάσια σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η Audi προχωρά στην αύξηση της παραγωγής από τις 300 στις 700 χιλιάδες οχήματα ετησίως. Η Porsche θα τριπλασιάσει το προσωπικό της στις αντιπροσωπείες της μέχρι το 2016. Όλοι διεκδικούν κομμάτι από την κινέζική πίτα, επενδύοντας κατ` αρχήν πολλά χρήματα. Μόνο η Volkswagen θα επενδύσει τα επόμενα χρόνια περί τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όμως, ήδη οι ειδικοί προειδοποιούν για τις αρνητικές συνέπειες της υπερπαραγωγής. Η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων KPMG υπολογίζει ότι η πλεονάζουσα παραγωγή θα φτάσει το 30%. Τα πρώτα συμπτώματα είναι ορατά και ανάγκασαν ακόμη και τη Mercedes να μειώσει τις τιμές.

Αλλά και το πολιτικό κλίμα στην Κίνα δεν είναι πάντα ευνοϊκό για τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Πληθαίνουν οι επίσημες φωνές που ζητούν την ενίσχυση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τον περιορισμό των ξένων εταιρειών. Ο Χου Χανγκ Μινγκ από το Κρατικό Κέντρο Ενημέρωσης λέει σχετικά: «Η κυβέρνησή μας στηρίζει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι σημερινοί γίγαντες της βιομηχανίας αυτοκινήτων, Ιαπωνία και Νότια Κορέα, κρατούσαν κλειστή την αγορά τους στην εποχή της ανάπτυξής τους. Η κινεζική αγορά είναι υπερβολικά ανοιχτή. Οι ξένες εταιρείες έχουν μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 70%. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία».

Πηγή: skai.gr