Πόσο αξίζει ένα tweet; Το ερώτημα φαίνεται ανούσιο. Κι όμως σε μια περίοδο όπου οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης των πολλών δισ. δολαρίων συνεχίζουν να αναπτύσσονται (η Instagram αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα), είναι καλή στιγμή να αναρωτηθεί κανείς ποια είναι αξία των υπηρεσιών που παρέχουν. Αυτό ακριβώς έκανε ο Rob May, συνιδρυτής της Backupify, στο blog της εταιρείας του.

Οι υπολογισμοί του May ήταν αρκετά απλοί και πρόχειροι. Τα πρώτα στοιχεία, για την αξία ανά χρήστη, προήλθαν από τη διαίρεση των αποτιμήσεων διάφορων εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης και cloud-computing -Path, Instagram, Yelp, Pinterest, Foursquare, Twitter, Dropbox, LinkedIn (LNKD), και Facebook- με τον αριθμό των χρηστών κάθε εταιρείας. (Ο May χρησιμοποίησε τον αριθμό των ενεργών χρηστών, όπου αυτός ήταν διαθέσιμος, και το σύνολο των χρηστών, όπου δεν ήταν). Έπειτα, σε έναν δεύτερο υπολογισμό, μέτρησε τη δραστηριότητα των χρηστών ανά υπηρεσία (για παράδειγμα, το συνολικό αριθμό των tweets ή όλες τις κριτικές που είχαν γραφτεί στο Yelp) και τη διαίρεσε με την αξία της κάθε εταιρείας, ή σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα ετήσια έσοδά της.

Με αυτό τον τρόπο, ο May υπολόγισε πως κάθε «check in» στο Foursquare κοστολογείται 40 σεντς, κάθε αναζήτηση στο LinkedIn κοστολογείται 12,4 σεντς, ενώ κάθε “share” στο Facebook αξίζει 2,4 σεντς. Μία αξιολόγηση στο Yelp έχει αξία 9,13 δολαρίων. Πόσο αξίζει όμως ένα tweet; Ένα δέκατο του σεντ. Με άλλα λόγια ένα σεντ για δέκα από τα πράγματα που έρχονται στο μυαλό σας.

Επαναλαμβάνω, είναι ένας ακατέργαστος τρόπος μέτρησης: Κατ’ αρχάς τα tweets και τα shares στο Facebook δεν είναι εμπορεύματα -μερικά αξίζουν σαφώς περισσότερο από άλλα. Ωστόσο, οι υπολογισμοί του May, ακόμα και αν αυτοί αφορούν μια κατά προσέγγιση εκτίμηση της αξίας υπηρεσιών όπως ένα μεμονωμένο check-in στο Foursquare, βοηθούν να σχηματίσουμε μια εικόνα για την αξία που παρέχουν οι χρήστες στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. «Ο λόγος που τα σχόλια στο Yelp αξιολογούνται τόσο υψηλά είναι επειδή κάθε μία αξιολόγηση δημιουργεί αξία για άλλους χρήστες», μου είπε.

Υπάρχει ωστόσο άλλη μία ερμηνεία, που ο May αποδέχεται: ορισμένες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικά υπερτιμημένες. «Σίγουρα υπάρχει το ενδεχόμενο, εάν οι αποτιμήσεις είναι τόσο υψηλές, πως η τιμή ανά υπηρεσία δεν θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα μακροπρόθεσμα», λέει. «Αν επαναλάβεις τους υπολογισμούς σε δύο χρόνια από σήμερα, η κάθε κριτική στο Yelp μπορεί να αξίζει τρία δολάρια».

Του Drake Bennett

Πηγή : capital.gr