Εδώ και αρκετά χρόνια η Ελλάδα παραμένει αποκλεισμένη από τις παγκόσμιες αγορές πολυτελών προϊόντων. Όσα παράγει ωστόσο, αν χρησιμοποιηθούν εμπνευσμένα και μεθοδικά, είναι ικανά να την καταξιώσουν εμπορικά. Αυτή τη «χρυσή φόρμουλα» φαίνεται να βρήκε ο κύριος Γιώργος Κολλιόπουλος, που χάρισε στο ελληνικό λάδι τη δική του ξεχωριστή θέση σε ράφια καταστημάτων στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Αμπού Ντάμπι και το περίφημο λονδρέζικο Harrods.

Ξεκινώντας μία έρευνα αγοράς για την ιδανικότερη ποικιλία ελαιόλαδου κατέληξε σ’αυτήν που συνδυάζει τη χαμηλή οξύτητα με την υψηλή ποιότητα. Μέχρι στιγμής η περιοχή προέλευσης του λαδιού παραμένει επιμελώς άγνωστη. Οι χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις έδειξαν πως πρόκειται για ένα παρθένο προϊόν υψηλής ποιότητας και μοναδικής υφής και γεύσης. Το «λ» ή «lambda», όπως ονομάζεται το φίνο αυτό ελαιόλαδο, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brandname παγκοσμίως δημιουργώντας την εικόνα μιας χώρας που μπορεί να παράγει επιτυχώς και επιλεγμένα προϊόντα. Το 2008 το «λ» απέσπασε ασημένιο βραβείο στα New York Festivals Awards και σύμφωνα με τον εμπνευστή του «οι πρωτιές δε σταματούν εδώ».

Σε αυτή του την προσπάθεια ο κύριος Κολλιόπουλος έχει συμμάχους αφενός την ανάγκη να δείξει πως η χώρα μας μπορεί να δημιουργήσει εκλεκτά προϊόντα και αφετέρου την προϋπηρεσία του ως copywriter σε διαφημιστική εταιρεία. Το 2006 ίδρυσε την εταιρεία Speiron και ήδη από το 2007 προωθεί το κατηγορίας premium ελαιόλαδο, φέρνοντας το premiumization (αναβάθμιση γοήτρου προϊόντος), που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται αποκλειστικά στα ποτά, στον χώρο του ελαιόλαδου.

Κι αν όλα αυτά δίνουν την εικόνα ενός απρόσιτου και άκρως πολυτελούς προϊόντος, ο κύριος Κολλιόπουλος εξηγεί: «Δεν πρέπει να θεωρούμε το λάδι ακριβό, γιατί «σηκώνει» στις πλάτες του 6,5 φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελληνικού ελαιόλαδου. Από εδώ και πέρα ο Έλληνας παραγωγός και τυποποιητής, όταν πρόκειται να εξάγει ελαιόλαδο αυτομάτως θ’ανεβάζει την αξία. Το «λ» δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος για την υποδοχή του ελαιόλαδου της Ελλάδας με τα καλύτερα δυνατά οικονομικά δεδομένα. Αυτή είναι η βασική σκέψη των επιτυχημένων δυτικών επιχειρηματιών. Η Ferrari για παράδειγμα, είναι παράλογα ακριβή, αλλά «σηκώνει» όλα τα φτηνότερα ιταλικά αυτοκίνητα, όπως τη Fiat ή τη Lancia, εξαιτίας της κοινής χώρας προέλευσης. Έτσι αυξάνεται η ζήτηση για εξαγωγή σε παγκόσμιο επίπεδο».

Παραβλέποντας τις τυπικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες που συνάντησε στην προσπάθειά του να καθιερώσει το «λ» ο κύριος Κολλιόπουλος υποστηρίζει πως η βασική δυσκολία για τους σημερινούς παραγωγούς βρίσκεται στις απαρχαιωμένες αντιλήψεις της ελληνικής αγοράς, που δεν επιτρέπει την πρωτοπορία.

Επικαλούμενος συγγραφείς που μελέτησε και τον επηρέασαν χαρακτηριστικά στις επιχειρηματικές αποφάσεις του, υποστηρίζει πως το «δουλεμένο στο κεφάλι του επιχειρηματία όραμα και η αυτοπεποίθηση για την αξία των εγχώριων προϊόντων είναι ο μόνος τρόπος για την ελληνική εμπορική καταξίωση».

Γιώργος Κολλιόπουλος, Speiron

Διεύθυνση: Ελαιώνων 4, Παλλήνη

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 6658708, 210 6667885

e-mail: info@speironcompany.com, www.speironcompany.com

ρεπορτάζ: Δημήτρης Μπούτος

Του Δημήτρη Σκαρμούτσου

Πηγή: protagon.gr