Μια από τις πιο πολυσυζητημένες συμμαχίες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν αυτή μεταξύ Fiat και Crysler και αυτό για πολλούς λόγους. Είναι γνωστό ότι οι πωλήσεις του Ομίλου Fiat στην Ευρώπη δεν ήταν αξιοσημείωτες εξαιτίας τόσο της μακροοικονομικής κατάστασης στην ευρωζώνη όσο και του αυξανόμενου ανταγωνισμού όσο αφορά τις οικονομικότερες σειρές της ιταλικής μάρκας και η ομπρέλα του Ομίλου Chrysler φαίνεται ότι τη βοήθησε να παραμείνει στο προσκήνιο τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

 Παρότι το Panda και το 500 έχουν καλές πωλήσεις στην Ευρώπη, τα κέρδη που εμφανίζουν τα σήματα της Chrysler είναι πολύ πιο ελκυστικά. Το Ιανουάριο του 2012 η αγορά του αυτοκινήτου στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με το τζίρο του προηγούμενου έτους, σημείο που δείχνει θετική τάση σε μια αγορά που δεν μάς έχει συνηθίσει σε τέτοιου είδους αυξήσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι πωλήσεις της Chrysler, για την ίδια περίοδο αυξήθηκαν κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 40%, αντίστοιχο με εκείνο της Volkswagen και όλα αυτά σε μια ιστορική στιγμή κατά την οποία η General Motors διαγράφει καθοδική πορεία και οι πωλήσεις της Jeep στην Ευρώπη βοηθούν τον όμιλο να φτάσει τα 948000 αυτοκίνητα, φέρνοντας αύξηση της τάξης του 7% για το 2011.

Η Chrysler αποτελεί το πρώτο βήμα που κάνει η Fiat για να αντισταθμίσει τις απώλειες με την εισροή κερδών, βάσει μιας πορείας που έχει χαράξει ο ιταλικός κολοσσός με στόχο να γίνει μια αναγνωρίσιμη δύναμη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και ακριβώς για να εξασφαλίσει αυτή την επιτυχία αναμένεται και η συνεργασία του με μια ασιατική μάρκα η οποία μπορεί να είναι και η Suzuki και με στόχο την ενδυνάμωση του τζίρου στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού όπου για την ώρα ούτε η Fiat αλλά ούτε και Chrysler είναι σε θέση να παίξουν σημαντικό ρόλο. Στην περίπτωση που η Fiat και η Chrysler δημιουργήσουν μια νέα σειρά παγκόσμιων προϊόντων τύπου S-UV και C-UV, η Suzuki θεωρεί ότι η συμμαχία αυτή που έχει και το πλεονέκτημα να περιλαμβάνει το Jeep θα ήταν ο καλύτερος εταίρος για την Volkswagen.

Μέχρι το 2015, έτος κατά το οποίο ο επικεφαλής της συμμαχίας Sergio Marchionne έχει σκοπό να ολοκληρώσει την ένωση, ο Όμιλος Fiat-Crysler θα μπορούσε άνετα να ανταγωνιστεί τη Toyota, τη General Motors αλλά και τη Volkswagen σε ακόμη περισσότερα σημεία. Όσο για το χρέος της Fiat που φτάνει τα 5,5 δις ευρώ, η σύμπραξη με την Chrysler όχι μόνο δεν το δεκαπλασίασε αλλά φαίνεται να είναι περισσότερο μια επένδυση με μεγάλες προσδοκίες αλλά όπως συμβαίνει και με κάθε επένδυση, έτσι και στην περίπτωση της Chrysler χρειάζεται χρόνος μέχρι να φανούν οι επιδόσεις της στα κέρδη.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2011, πάντως η Chrysler σημείωσε κέρδη της τάξης των 225 εκατομμυρίων βοηθώντας έτσι την εξομάλυνση των απωλειών της Fiat στην εσωτερική αγορά και φαίνεται τελικό ότι η επιλογή της Fiat να «παίξει το χαρτί» Chrysler με στόχο την αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ απέδωσε σημαντικά.

Πάντως η πρόβλεψη είναι ότι τα κέρδη της συμμαχίας Fiat – Chrysler αναμένεται να φτάσουν το 1,2 δις δολάρια μέσα στο 2012 – ένας στόχος που θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί από τη Fiat μόνη της αν βασιζόταν αποκλειστικά στα δικά της αυτοκίνητα.

Της Μαρίας Σγούρου με πληροφορίες από το ilsole24ore.com για το Κάθε Μέρα