Βρίσκεστε στο κοντινό μέλλον. Όταν φθάνετε στην ηλικία των 25 χρόνων σταματάτε να γερνάτε, επειδή έχουν φροντίσει γι’ αυτό γενετιστές που έχουν επανασχεδιάσει το σώμα σας. Μη βιαστείτε όμως να πανηγυρίσετε στην ιδέα της αιώνιας νεότητας και αθανασίας- εκτός αν είστε ήρωας στο “twilight”. Την ημέρα των 25ων γενεθλίων σας, στο χέρι σας, εμφανίζεται ένα μπλε φωσφορίζον ψηφιακό ρολόι που μετράει αντίστροφα. Το αν θα ζήσετε για πάντα ή για μια μέρα μόνο, εξαρτάται από το πώς θα χρησιμοποιήσετε τον χρόνο που έχετε στη διάθεσή σας αλλά και από το αν βρίσκεστε στη σωστή χρονική ζώνη (αν ζείτε στο γκέτο την έχετε πατήσει).

Λεφτά δεν υπάρχουν, όχι γιατί φρόντισαν γι’ αυτό η Τρόικα και το ΔΝΤ, αλλά επειδή απλώς δε χρειάζονται . Τα πάντα αγοράζονται και πωλούνται με χρόνο.

Στηριζόμενος σ’ αυτό το πρωτότυπο εύρημα ο εξαιρετικά ταλαντούχος νεοζηλανδός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Andrew Niccol, σεναριογράφος του The Truman Show (1998) και σκηνοθέτης και σεναριογράφος του Gattaca (1997) αλλά και του πιο πρόσφατου Lord of War (2005), γράφει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σενάριο, πολυσήμαντο και αλληγορικό, που όμως καταλήγει σε μια μάλλον μέτρια ταινία . Το In Time αν και ξεκινά σοκάροντας με την ωμότητα και τη σκληράδα του θέματός του, μετά το 45λεπτο αναλώνεται σε συνεχή και μάλλον ανούσια κυνηγητά, ενώ εξαντλεί την όποια δυναμική του πολύ πριν το τέλος .

Λόγοι για να δείτε αυτήν την ταινία: Η πρωτότυπη και αβανταδόρικη ιδέα που τελικά “κουβαλά” τη μισή και πλέον ταινία και προδιαθέτει για μια διασκεδαστική τελικά παρακολούθηση. Στα συν και η παρουσία του Cillian Murphy ως φύλακα του χρόνου (Timekeeper) που ως άλλος Ιαβέρης κυνηγά τον Ρομπέν των…Ωρών, δηλ. τον πολύ καλό τραγουδιστή και όχι μόνο- Justin Timberlake αλλά και η σκηνή πόκερ στο Καζίνο!

Αν περιμένετε να δείτε μια b movie περισσότερο σαν αυτές της δεκαετίας του ’70 -με τροφή για σκέψη- στην οποία άλλωστε και παραπέμπει η ταινία με την αισθητική της και όχι ένα blockbuster, θα περάσετε καλά και θα έχετε πολλά να συζητήσετε μετά την προβολή της .

Το In Time ίσως να μην είναι και η καλύτερη επιλογή για μια κινηματογραφική έξοδο, σας το προτείνω όμως ανεπιφύλακτα για ενοικίαση όταν κυκλοφορήσει σε Blu-Ray και DVD.

Από την Λίνα Μπάκου για το Κάθε Μέρα