Το νέο Micra έχει μήκος 3,78 μέτρα, ώστε να εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία και ευκολία παρκαρίσματος στην πόλη, που φυσιολογικά αποτελεί το βασικό «πεδίο δράσης» αυτών των αυτοκινήτων. Για να τονίσει, μάλιστα ακόμα περισσότερο αυτή τη διάσταση της «αστικής ευελιξίας», η εταιρεία προσφέρει στον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου (στάνταρ στην πλούσια έκδοση) και σύστημα «μέτρησης» κάθε θέσης παρκαρίσματος και αξιολόγησης της δυνατότητας χρήσης της.

Οι μικρότερες διαστάσεις του σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας δεν σημαίνουν ότι το νέο Micra είναι ένα στενάχωρο αυτοκίνητο. Προφανώς δεν προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας, μπορεί όμως να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα 4 ενήλικους, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 265 λίτρων είναι επίσης ικανοποιητικός. Οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του (που περιλαμβάνουν και 2 κλειστά ντουλαπάκια στο ταμπλό) επιβεβαιώνουν την προτεραιότητα που έδωσαν οι Ιάπωνες στην πρακτικότητα και την ευκολία χρήσης.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Μια άλλη αδυναμία είναι τα μικρά σε μήκος σκιάδια, που αφήνουν κενά αριστερά και δεξιά τους. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν επιδιώκεις προστασία από τον ήλιο που είναι στο πλάι, οπότε το στρεφόμενο μικρό σκιάδιο αφήνει ακάλυπτο το μισό τουλάχιστον παράθυρο. Τέλος, μια ακόμα παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε στον τομέα της εργονομίας είναι πως όταν ανάβεις τα φώτα δεν ανάβει κάποια φωτεινή ένδειξη στο ταμπλό, κάτι που μπορεί να σε μπερδέψει και να ξεχάσεις αναμμένα τα φώτα βγαίνοντας π.χ. από ένα τούνελ.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, χωρίς να προβληματίζει, αλλά και χωρίς και να ξεχωρίζει. Η προσπάθεια να συγκρατηθεί το κόστος είναι εμφανής και δεν επέτρεψε μεγάλες πολυτέλειες. Δεν είναι άλλωστε ένα ακριβό αυτοκίνητο, στις πιο φτηνές του εκδόσεις μάλιστα έχει χαμηλή τιμή για την κατηγορία, ξεκινώντας από 10.490 ευρώ. Η τιμή αυτή, όμως, ενώ περιλαμβάνει στάνταρ το ESP (πολύ σημαντική και σίγουρα επαινετή επιλογή από την πλευρά της Nissan) μαζί με 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, δεν περιλαμβάνει κλιματισμό, οπότε δύσκολα θα βρει πολλούς αγοραστές στην Ελλάδα. Θεωρούμε, λοιπόν, ως βασική τιμή τα 10.990 ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται και ο κλιματισμός (τιμή και πάλι πολύ ανταγωνιστική, με δεδομένη την ύπαρξη ESP), ενώ στα 11.260 ευρώ προστίθεται και το ραδιο-CD και το εξοπλιστικό πακέτο γίνεται αρκετά πλήρες.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων με τους 80 ίππους αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστος για την κίνηση στην πόλη με την επαρκή ροπή του και την καλή απόκρισή του από χαμηλές στροφές, που επιτρέπει την οδήγηση με ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά αποδεικνύεται και επαρκής για μετακινήσεις εκτός πόλης, με τον συμβιβασμό που μοιραία κάνεις μ’ ένα μικρό 3κύλινδρο κινητήρα στον τομέα του θορύβου. Δεν είναι βεβαίως πολύ θορυβώδης και τα αντικραδασμικά αντίβαρα κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά όπως και να το κάνουμε, είναι ένας 3κύλινδρος κινητήρας και δεν ήταν δυνατόν να αποφευχθεί εντελώς μια «τραχύτητα» στην λειτουργία του και τη χροιά του θορύβου του, που φαίνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ειδικά αν πατάς αρκετά το γκάζι και ο κινητήρας δουλεύει με υψηλό φορτίο.

Η ροπή του κινητήρα, πάντως, μας επέτρεψε ακόμα και σε ανηφορική ορεινή διαδρομή να χρησιμοποιούμε συχνά και την 3η στο κιβώτιο, παρά το γεγονός μάλιστα ότι οι σχέσεις του κιβωτίου δεν είναι κοντές (τη 2η και την 3η μάλιστα θα τις χαρακτηρίζαμε μάλλον μακριές). Επίσης, η ευστροφία του κινητήρα σού επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του όταν θέλεις να προσπεράσεις, Προφανώς δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δεν σου δίνει και την εντύπωση ότι «δεν φτάνει». Όλα αυτά συνδυάζονται με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που αποδεικνύει ότι η λύση γι’ αυτό στα μικρά αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητα ένας μικρότερος κινητήρας με τούρμπο.

Ταξίδεψε στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες στα όρια του νόμιμου, ανέβηκε και κατέβηκε το βουνό με μέση κατανάλωση μόλις 6,8 λίτρα/100 χλμ. Και η κατανάλωσή του παραμένει χαμηλή και μέσα στην πόλη και κατά τη δοκιμαστική οδήγηση μέσα στην πόλη με 3 άτομα και κάποιες αποσκευές στο αυτοκίνητο είχαμε δει την κατανάλωση στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Όσο για το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, είναι γενικά εύχρηστο χωρίς τίποτα το ιδιαίτερο και με όχι σπουδαία αίσθηση στο «κούμπωμα» των ταχυτήτων.

Κινούμενο πάνω στα χνάρια των προηγούμενων Micra, εύχρηστο, ευχάριστο και ιδιαίτερα ευέλικτο, το νέο Micra έχει πλέον και επαρκείς χώρους, έχει καλό εξοπλισμό ασφαλείας με στάνταρ ESP, ενώ το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι η πολύ καλή οικονομία του

Πηγή: skai.gr