Με το πέρας του Αυγούστου εξετάζεται η άρση απαγόρευσης στην πετρελαιοκίνηση τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη.

Το βασικό πλεονέκτημα του πετρελαίου σε σχέση με τη βενζίνη είναι η μειωμένη κατά περίπου 30% κατανάλωση των μικρού και μεσαίου κυβισμού πετρελαιοκίνητων κινητήρων (1.300-1.600 κ.εκ.) και περισσότερο από 50% στους μεγάλους (άνω των 2.000 κ.εκ.)

Όπως ανακοίνωσε ο Γ. Παπακωνσταντίνου, η νέα ρύθμιση αναμένεται να είναι έτοιμη προς το τέλος του Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Για το θέμα είχε κάνει προαναγγελία είχε κάνει ο υπουργός κατά τη διάρκεια των προγραμματικών του δηλώσεων στη Βουλή, χωρίς όμως να έχει προσδιορίσει το χρόνο.

Έτσι κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε τον προγραμματισμό του υπουργείου, προσδιόρισε χρονικά μετά τον Αύγουστο την άρση της απαγόρευσης. Ο κ. Παπακωνσταντίνου σημείωσε ότι αυτήν την περίοδο οι υπηρεσίες ετοιμάζουν τις σχετικές εισηγήσεις.

Η απαγόρευση ήταν σε ισχύ κυρίως λόγο της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και τις εκπομπές μικρο-σωματιδίων λόγω της καύσης πετρελαίου. Παρόλα αυτά, η τεχνολογία των ντιζελοκίνητων Ι.Χ. έχει εξελιχθεί με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται δραματικά το περιβάλλον, ενώ και τα διυλιστήρια έχουν προσαρμοστεί στις κοινοτικές προδιαγραφές.

Στις μέρες μας οι σύγχρονοι ντίζελ κινητήρες έχουν σχεδόν την ίδια ισχύ με έναν αντίστοιχο βενζίνης, παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη ροπή αλλά και καμία απολύτως διαφορά στη λειτουργία και τον θόρυβο. Από άποψη σέρβις αντέχουν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, αλλά αξίζει να σημειώσουμε πως έχουν υψηλό κόστος συντήρησης..

Η αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να δει θετικά την άρση της απαγόρευσης, οι επαγγελματίες ωστόσο κρατούν ωστόσο, μικρό “καλάθι” ως προς τις πωλήσεις. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» ο διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Δ. Πάτσιος «Θεωρείται επιβεβλημένη η απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης Ι.Χ.», αλλά προσθέτει: «Η αγορά όμως είναι στραμμένη στα μικρού κυβισμού βενζινοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των χαμηλών καταναλώσεων» Επίσης με δηλώσεις του στην ίδια εφημερίδα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Α. Πετιμεζάς εκτιμά ότι «η διαφορά τιμής των αυτοκινήτων βενζίνης – ντίζελ και η έλλειψη κινήτρων δε έχει κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα».

Από την πλευρά τους οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών δηλώνουν πως δεν τίθεται πια θέμα της ποιότητας των καυσίμων καθώς τα διυλιστήρια έχουν εκσυγχρονιστεί. Πάντως σημαίνουν τον… κίνδυνο της νοθείας. Ο Δ. Μπιλμέζης από την ΕΛΙΝ λέει στο Έθνος, «το πρόβλημα είναι η διαφορετική φορολόγηση ανάμεσα στο πετρέλαιο κίνησης με το πετρέλαιο θέρμανσης. Αν οι φόροι εξισωθούν το φαινόμενο αυτό θα έχει εξαλειφθεί».

Πηγή: newstoday.gr