«Παράθυρο» σε τουλάχιστον 13 καινούριους αεροπορικούς προορισμούς κυρίως στην ευρωπαϊκή ήπειρο αλλά όχι μόνο, «ανοίγει» η Θεσσαλονίκη ενόψει της θερινής σεζόν, προσδοκώντας να ενισχύσει το τουριστικό της προφίλ, το οποίο προς το παρόν περιορίζεται σε ένα μάλλον άγνωστο city braek στη Βόρεια Ελλάδα, που προσπαθεί να μπει στο χάρτη.

Καθοριστικός μήνας αναμένεται να αναδειχθεί, για την πόλη, ο Απρίλιος, καθώς μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, αλλά και γνωστά ονόματα της αγοράς των χαμηλού κόστους αερομεταφορέων, θα ενεργοποιήσουν τα σχέδιά τους για πτήσεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», παρέχοντας, συν τοις άλλοις, εναλλακτικές μεταφορικές επιλογές στους επιχειρηματίες.
Το… ρόδι, όσον αφορά στις νέες «αφίξεις», αναμένεται να το «σπάσει» η ιρλανδική low cost αεροπορική εταιρεία RyanAir, η οποία δρομολογεί αεροσκάφη σε 7 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, στοχεύοντας να μεταφέρει περί τους 200.000 επιβάτες. Εξέλιξη που θα δημιουργήσει και 200 νέες θέσεις απασχόλησης στο χώρο του τουριστικού τομέα.
Η αρχή πρόκειται να γίνει με το Λονδίνο, με την πρώτη πτήση να έχει προγραμματιστεί στις 13 Απριλίου, ενώ μία ημέρα αργότερα, στις 14 του μήνα θα ενεργοποιηθούν και τα δρομολόγια προς τις Βρυξέλλες και την Στοκχόλμη. Αέσως μετά, στις 16 Απριλίου το «Μακεδονία» πρόκειται να συνδεθεί και με την πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο. 
Όσον αφορά στις Βρυξέλες και το Λονδίνο τα δρομολόγια θα γίνονται 3 φορές την εβδομάδα για όλο το έτος, ενώ αντίστοιχα στη Στοκχόλμη και το Όσλο 2 φορές την εβδομάδα, για ένα 6μηνο κατά τη ερχόμενη θερινή περίοδο. «Τη σκανδιναβική αγορά η πόλη μας την είχε χάσει όλα τα τελευταία έτη», επισημαίνει ο Νίκος Σαπουντζής, γενικός διευθυντής του τοπικού Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ. Με αφορμή δε, την έκθεση τουρισμού στο Γκέτεμποργκ, που διεξήχθη μεταξύ 24 και 27 Μαρτίου και ο Οργανισμός συμμετείχε πραγματοποιώντας σημαντικές επαφές, προσθέτει πως «ο κύριος όγκος των τουριστών από τις εν λόγω χώρες κατά πάσα βεβαιότητα θα μεταβεί στη Χαλκιδική. Ωστόσο, αν καταφέρουμε έστω και για 2 ημέρες να τους πείσουμε να έρθουν και στη Θεσσαλονίκη, θα είναι μεγάλο το κέρδος». 
Περίπου στα μέσα του μήνα, η Ιρλανδικών συμφερόντων αεροπορική εταιρεία θα «πετάξει», επίσης, προς Μιλάνο και προς Φρανκφούρτη, ενώ στις 5 Μαίου έχει σχεδιαστεί η έναρξη πτήσεων και προς τη Ρώμη.
Από τη Μόσχα με… Aeroflot
Μέσα στον Απρίλιο εν τω μεταξύ, ξεκινούν οι πτήσεις που έχει σχεδιάσει (για πρώτη φορά με βάση τη Θεσσαλονίκη και με προορισμό τη Μόσχα) η ρωσική Aeroflot –για τις προθέσεις της οποίας πρώτη σας ενημέρωσε η Voria.gr- αποδεικνύοντας έμπρακτα πως πιστεύει στη βιωσιμότητα της γραμμής και στη δυναμική της πόλης, όσο και, κυρίως, της τουριστικής Χαλκιδικής και της Πιερίας.
Οι τελευταίες πληροφορίες από τα γραφεία της Aeroflot στην Αθήνα, αναφέρουν πως οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από το τέλος Απριλίου, θα διεξάγονται 2-3 ημέρες την εβδομάδα και θα διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του φθινοπώρου.
Δέλεαρ για το «άνοιγμα» του ρωσικού αερομεταφορέα στη Θεσσαλονίκη –που το δίχως άλλο θα προσπαθήσει να αποσπάσει σημαντικό κομμάτι- είναι η τουριστική πίτα που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται γύρω από τις μετακινήσεις Ρώσων τουριστικών στα βορειοελλαδικά θέρετρα.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως την περίοδο αυτή, σύμφωνα με στοιχεία φορέων του τουριστικού κλάδου, στα visa centers τόσο στη Μόσχα, όσο και σε άλλες πόλεις της Ρωσίας, καταγράφεται μια αύξηση τουλάχιστον κατά 25%, σε σχέση με πέρυσι, στον αριθμό των αιτήσεων για έκδοση βίζας προς την Ελλάδα. Με δεδομένο ότι ανάλογο ποσοστό αύξησης κατέγραψαν στη διάρκεια του 2010 και οι διανυκτερεύσεις Ρώσων στα ξενοδοχεία της πόλης, οι προσδοκίες των Θεσσαλονικέων ξενοδόχων για φέτος είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Η ρωσική αεροπορική εταιρεία, βέβαια, «δεν θα παίξει μόνη της μπάλα σε αυτό το πολλά υποσχόμενο γήπεδο». Τον ανταγωνισμό θα… οξύνει η δική μας Aegean Airlines η οποία ανακοίνωσε ότι από τις 29 Απριλίου θα ξεκινήσει κι εκείνη πτήσεις στη γραμμή Μόσχα – Θεσσαλονίκη, έχοντας προγραμματίσει 4 δρομολόγια εβδομαδιαίως.
Η Aegean του κ. Βασιλάκη επιπρόσθετα λέγεται πως έχει προχωρημένα σχέδια για την αεροπορική διασύνδεση της Θεσσαλονίκης και με το Τέλ Αβίβ στο Ισραήλ, χωρίς, όμως, προς το παρόν να έχει οριστικοποιηθεί κάτι. Σε κάθε περίπτωση η αγορά δείχνει να «σηκώνει» ένα τέτοιο δρομολόγιο, καθώς οι ισραηλινοί επισκέπτες αύξησαν κι αυτοί κατά 25% τις διανυκτερεύσεις τους στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης πέρσι, ενώ συνολικά οι αφίξεις τους στο «Μακεδονία» υπολογίζονται σε περίπου 8.000 άτομα. Αναμένεται δε, ο αριθμός τους φέτος να διευρυνθεί, ιδίως μετά τα «ανοίγματα» φιλίας και συνεργασίας που επιχειρεί (λεκτικά και έμπρακτα με επίσκεψη στο Τέλ Αβίβ) η νέα διοίκηση του Δήμου της Θεσσαλονίκης, τόσο προς τον εβραϊκό, όσο και προς τον τουρκικό λαό, ελέω της μακραίωνης παρουσίας και κληρονομιάς τους στην περιοχή.
Αεροπορικός πλουραλισμός
Υπό το πρίσμα αυτό ιδιαιτέρα σοβαρή εξέλιξη συνιστά για τη δημιουργία συνθηκών πλουραλισμού στην αεροπορική διασύνδεση της πόλης με τον «έξω κόσμο» η απόφαση της Turkish Airlines να αρχίσει από τις 29 του Μάη, να «πετά» απευθείας από Θεσσαλονίκης στην Κωνσταντινούπολη.
Και στην περίπτωση αυτή φαίνεται πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να στηθεί μια επικερδής «γραμμή» δεδομένου ότι πέρυσι στα ξενοδοχεία της πόλης καταγράφηκε αύξηση των διανυκτερεύσεων Τούρκων επισκεπτών της τάξης του 42%. Επιπλέον, ο Γιάννης Μπουτάρης έχει δηλώσει ότι θα επιδιώξει έως και το τέλος της θητείας του να δημιουργήσει ένα ετήσιο ρεύμα τουλάχιστον 300.000 τούρκων τουριστών προς την πόλη. Πέραν της στενής τουριστικής διάστασης, όμως, η ενεργοποίηση των τουρκικών αερογραμμών και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» δίνει τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς, αλλά και σε πολίτες πλειάδας χωρών του κόσμου, να επιχειρήσουν από και προς τη νύμφη του Θερμαϊκού ταξίδια, καθώς η Turkish Airlines διαθέτει ένα portfolio με 171 προορισμούς διεθνώς.
Από τις 29 Μαίου, επίσης, η τσεχική χαμηλού κόστους εταιρεία Smart Wings ξεκινά πτήσεις μεταξύ Θεσσαλονίκης και Πράγας, ενώ τρεις μέρες αργότερα θα «κλείσει και η τρύπα» που είχε δημιουργηθεί στη σύνδεση της πόλης μας με το Παρίσι, καθώς η Aegean αρχίζει δρομολόγια από τις 2 Ιουνίου. Αρχές Ιουλίου, τέλος, στη γραμμή για το Παρίσι εισέρχεται και η Easy Jet, δίδοντας μια πρόσθετη.
 
Πηγή: voria.gr
Inveria.gr – Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια, Ημαθία: Νέα, ειδήσεις, σχόλια, σατιρισμός, ανάδειξη θεμάτων που απασχολούν την κοινωνία της Βέροιας και της Ημαθίας γενικότερα