Εντός των επομένων ημερών προγραμματίζεται να γίνει ο διαγωνισμός ανάθεσης κατασκευής άλλων πέντε σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ένας από τους οποίους θα είναι στο Κλειδί Ημαθίας, όπως είπε ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, την περασμένη Παρασκευή, ανήμερα της γιορτής του.

Το…κέρασμα του υφυπουργού, που αυτός και τα συντρόφια του εδώ στην Ημαθία λένε μεγάλα λόγια προεκλογικά, αλλά τα ξεχνούν κατά πως φαίνεται στη συνέχεια, είναι η κατασκευή και νέου σταθμού διοδίων στην περιοχή.

Τα λόγια του Γιάννη Μαγκριώτη σχετικά με το θέμα, τα παρουσιάζουμε παρακάτω. Μένει τώρα να δούμε κατά πόσο οι κομματογαβγαβ της Ημαθίας αντιδράσουν ή απλά το κάνουν γαργάρα, ελέω κομματικής καρπαζοείσπραξης και νοητικής υποδούλωσης στα «σοσιαλιστικά» ιδεώδη του κόμματος «Μαζί τα Φάγαμε».

Τα λόγια του “σοσιαλιστή”

“Όσον αφορά στα διόδια, προσωρινά λειτουργεί ο σταθμός διοδίων στο Πολύμηλο και ο σταθμός των Μαλγάρων, ο οποίος είναι κοινός σταθμός ΠΑΘΕ / ΕΓΝΑΤΙΑΣ γιατί εισπράττει διόδια και γι’ αυτούς που χρησιμοποιούν τον ΠΑΘΕ και αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια την Εγνατία.
   
Προγραμματίζονται άλλοι πέντε προσωρινοί σταθμοί διοδίων. Τις επόμενες μέρες θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάθεση κατασκευής των σταθμών αυτών. Τρεις σταθμοί διοδίων είναι δυτικά των Μαλγάρων (Τύρια, Μαλακάσι, Κλειδί Ημαθίας) και δύο σταθμοί Ανατολικά (Νυμφόπετρα, Ίασμος Ροδόπης).
   
Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων. Τα ηλεκτρονικά διόδια, είναι τα πιο δίκαια διόδια, γιατί ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με τα χλμ που διανύει. Το ενιαίο αυτό λειτουργικό σύστημα, εάν δεν υπάρξουν προβλήματα, του χρόνου τέτοια εποχή θα λειτουργεί.

Θα ήθελα επίσης να τονίσω, ότι όσον αφορά την διαχείριση των διοδίων το Υπουργείο Οικονομικών θα προσλάβει Σύμβουλο για να προτείνει την συμφερότερη λύση για το Δημόσιο.

Η κατασκευή της Εγνατίας χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, σε αναλογία 40% με 60% περίπου. Η Ε.Ε. είχε θέσει σαν όρο χρηματοδότησης της Εγνατίας την εγκατάσταση διοδίων. Επίσης η κυβέρνηση της Ν.Δ. τα δάνεια που έβαλε την Εγνατία Α.Ε. να συνάψει τα τελευταία χρόνια, τα έκανε βάζοντας ως υποθήκη τα διόδια της Εγνατίας.

Επειδή όμως δεν έβαλε τα διόδια, οι μεν τράπεζες έχουν καταγγείλει τις συμβάσεις και ζητούν πίσω τα χρήματα από το δημόσιο, η δε Ε.Ε απειλεί τη χώρα με πρόστιμο. Τα διόδια της Εγνατίας θα είναι χαμηλότερα από τα διόδια που κατασκευάζονται με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης. 

Με τα διόδια η Εγνατία θα χρηματοδοτεί την λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια του οδικού άξονα των 670 χλμ. και των καθέτων σε αυτήν. Το κόστος θα κυμαίνεται ανάλογα με την αναγκαία ετήσια συντήρηση μεταξύ 80 εκατ. ευρώ – 100 εκατ. ευρώ.

Όλοι οι φορολογούμενοι έλληνες πολίτες και η Ε.Ε. χρηματοδότησαν την κατασκευή του έργου με 6,5 περίπου δισ. ευρώ. Δίκαιο είναι τη συντήρηση, λειτουργία και την ασφάλειά της να πληρώνουν αυτοί που τη χρησιμοποιούν για την μετακίνησή τους, για τις δουλειές τους και τις επιχειρήσεις τους”.
Inveria.gr – Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια, Ημαθία: Νέα, ειδήσεις, σχόλια, σατιρισμός, ανάδειξη θεμάτων που απασχολούν την κοινωνία της Βέροιας και της Ημαθίας γενικότερα