Σε ηλικία 88 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αυστραλός θρύλος της Formula 1, Jack Brabham. Γεννημένος στο Hurtsville στις 2 Απριλίου του 1926, στα δεκαοχτώ του κατετάγη στη Βασιλική Αεροπορία της χώρας του με σκοπό να γίνει πιλότος, όμως οι ανάγκες σε μηχανικούς κατά το δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, άλλαξαν την πορεία που είχε κατά νου.

Μετά τον πόλεμο ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας και αφού πρώτα απέδειξε το ταλέντο του εντός των τειχών, το 1955 έκανε το μεγάλο βήμα στην Ευρώπη και τη Formula 1, τρέχοντας για λογαριασμό του John Cooper. Με την ομάδα του Cooper κατέκτησε 2 πρωταθλήματα, το 1959 και το 1960, παίρνοντας συνολικά 7 νίκες.

Το 1962 ο Brabham κατασκεύαζε πλέον τα δικά του μονοθέσια, έχοντας εξασφαλίσει τους V8 κινητήρες της Αυστραλιανής Repco. Οι επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν και 3 χρόνια μετά, ο ομόσταυλος του Brabham, Αμερικανός Dan Guerney, πήρε την πρώτη καρό σημαία για λογαριασμό της ομάδας στο Γαλλικό Grand Prix, ενώ άλλη μια νίκη ήρθε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Μεξικό, ξανά από τα χέρια του Guerney.

url-700x468

Ο Brabham ήταν πλέον 40 χρονών όταν κέρδισε στη Γαλλία, μέσα στο δικό του μονοθέσιο. Τα μέσα και οι ειδικοί της εποχής τον είχαν πλέον ξεγράψει και μετά από τη δεύτερη συνεχόμενη πρώτη θέση στο Brands Hatch, ο σιωπηλός και ήρεμος Brabham απάντησε στις κριτικές, εμφανιζόμενος στο grid πριν από την έναρξη του Ολλανδικού Grand Prix, φορώντας ψεύτικη γενειάδα και ακουμπώντας σε μια μαγκούρα.

Όμως, οι απαντήσεις δεν σταμάτησαν στο χιούμορ του Αυστραλού. Έτσι, αφού κέρδισε στην Ολλανδία, πήρε την καρό σημαία και στην πράσινη κόλαση του Nurburgring και με μια δεύτερη θέση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς για το 1966, κατέκτησε τον τρίτο τίτλο της μεγάλης καριέρας του, όντας ο μοναδικός οδηγός έως σήμερα που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο με δικό του μονοθέσιο.

Το 1967 ήρθαν άλλες δυο νίκες για τον Brabham, στο δρόμο προς τη δεύτερη θέση της κατάταξης και το πλήρωμα του χρόνου ήρθε το 1970, μετά από άλλη μια νίκη στη Νότιο Αφρική, τη δέκατη τέταρτη της καριέρας του. Αξίζει να σημειωθεί, πως αρχιμηχανικός του Brabham εκείνη τη χρονιά, ήταν ένας 22χρονος από το Surrey, εν ονόματι Ron Dennis…

Bn9LVYmCEAA1MhS1

Μετά από τη συνταξιοδότηση του, επέστρεψε στην Αυστραλία με την οικογένεια του, μεγαλώνοντας τα παιδιά του σε μια φάρμα, μακρυά από το μηχανοκίνητο “μικρόβιο”, για χατήρι της γυναίκας του. Σε αυτή την αποστολή απέτυχε παταγωδώς, αφού και οι τρεις γιοί του ασχολήθηκαν εν τέλη με τους αγώνες, με τον David να φτάνει έως τη Formula 1, οδηγώντας για την πρώην -πλέον- ομάδα του πατέρα του και τη Simtek.

Για την προσφορά του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο Brabham έγινε το 1978 ο πρώτος μεταπολεμικά οδηγός που του απονεμήθηκε ο τίτλος του ιππότη. Το 2011, η Αυστραλιανή κυβέρνηση έδωσε το όνομά του σε προάστιο του Perth και ένα χρόνο μετά, στο καινούριο κομμάτι της πίστας του Sydney δόθηκε το όνομα Brabham.

Ο Sir Jack, παρά το ατύχημα που είχε στο Goodwood το 2000 -το πρώτο που τον ανάγκασε να μείνει στο νοσοκομείο!- συνέχισε να τρέχει σε ιστορικούς αγώνες μέχρι το 2007, όταν και η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε απότομα, δηλώνοντας πως: “Η οδήγηση με σταμάτησε από το να μεγαλώσω!”.

Jack-Brabham-Team-Brabham_2787045

 

Σήμερα το πρωί, ο υιός του, David Brabham, ανάρτησε στο site της οικογένειας την λυπητερή είδηση.

Ο πατέρας μου απεβίωσε ήσυχα σήμερα ( )το πρωί στο σπίτι του, σε ηλικία 88 χρόνωνΈζησε μια απίστευτη ζωήεπιτυγχάνοντας περισσότερα από ό,τι ο καθένας θα μπορούσε να ονειρευτεί και θα συνεχίσει να ζει, μέσω της εκπληκτικής κληρονομιάς που αφήνει πίσω του.

Πηγή: autoblog.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Κάθε Μέρα ειδήσεις από τη Βέροια, Ελλάδα, Κόσμο