Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών, στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης, η Ελληνική Ραδιοφωνική Τηλεόραση, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και η Δ/νση Ραδιοτηλεόρασης συνδιοργάνωσαν τον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών μικρού μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία».

41594_107610122591000_4977_nΟ διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων (Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας. μέσω δράσεων.Μικροί μαθητές από τη Βέροια και συγκεκριμένα μαθητές της Ε2 τάξης από το 12ο Δ.Σ ,Βέροιας έστειλαν τη δική τους ταινία με τίτλο : “ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ”.

Ρωτώντας τους, λοιπόν, μάθαμε πως ξεκίνησε αυτή η δράση ,πώς βρήκαν το θέμα και τι αποκόμισαν από αυτή την κίνησή τους.

Παιδιά συμμετείχατε στον 3ο πανελληνιο διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους που συνδιοργανώνεται από την ΕΡΤ ,το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους ,την Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών με την ταινία σας”ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ”. Πώς μάθατε για το διαγωνισμό αυτό ?

Μπαλτζ. Μαργαρίτα:“Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον κινηματογράφο,την ιστορία του στην Ελλάδα και φυσικά με όλους όσους δουλεύουν πίσω από τις κάμερες.Κάποια στιγμή η κυρία μας μας ρώτησε αν θα θέλαμε να κάνουμε τη δική μας ταινία και να την στείλουμε στο διαγωνισμό..Φυσικά αμέσως δεχτήκαμε όλοι και έτσι στείλαμε την αίτηση συμμετοχής μας.”

Πώς αποφασίσατε το θέμα το οποίο θα διαπραγματευόσασταν στην ταινία?

Στανκ.Κωνσταντίνος: ” Στην αρχή θελήσαμε να κάνουμε μια ταινία με την ιστορία της πόλης μας .Από όσα έχουμε μάθει η Βέροια έχει μεγάλη ιστορία και η παλιά πόλη και οι συνοικίες της θα πρεπε να φανερωθούν και προς τα έξω,αλλά ποτέ κάτι δεν γίνεται όπως το θες. Αρχές Ιανουαρίου ξεκινούσαμε ένα νέο κεφάλαιο στο βιβλίο της γλώσσας της Ε τάξης σχετικά με το παιχνίδι. Όταν η κυρία μας άρχισε τις ερωτήσεις συνειδητοποιήσαμε ότι όλα αυτά που διαδραματίστηκαν και ειπώθηκαν στην τάξη θα μπορούσαν να γίνουν ταινία στην οποία θα αναφερόμασταν στα παιχνίδια τόσο στο διαδίκτυο όσο και έξω από το σπίτι.”

Η ταινία σας δηλαδή ποιο θέμα διαπραγματεύτηκε?

Μουρτζ.Φανή: “Διαπραγματεύεται το παιχνίδι.Το παιχνίδι στο διαδίκτυο,το παιχνίδι στις αυλές,πώς πρέπει να αξιοποιούμε και πόσο τα παιχνίδια στο διαδίκτυο.Μιλάμε για ,τον ελάχιστο χρόνο που έχουμε πια για να παίζουμε παιχνίδια με τους φίλους μας και ζητάμε κάτι από τον Υπουργό Παιδείας αλλά δεν τελειώνουμε εκεί”.

Τι εννοείτε “Δεν τελειώνουμε εκεί”?

Κοτζαχρισ.Ελένη: “Στο τέλος της ταινίας μας αναφερόμαστε στην “Ημέρα Ερυθράς Χειρός” (ορίστηκε η 22α Φεβρουαρίου κάθε χρόνου) που έχει σαν στόχο την αφύπνιση των πολιτών του κόσμου ώστε να αντισταθούν στην στράτευση παιδιών στου πολέμους σαν στρατιώτες..Βλέπετε εμείς μπορεί να παίζουμε με παιχνίδια και να πηγαίνουμε σχολείο ,αλλά άλλα παιδιά πάνω στη γη είναι στρατιώτες που πολεμούν”.

Ποιο είναι το μήνυμα που θέλήσατε να περάσετε δηλαδή?

Παυλ.Κατερίνα : ” Να υπάρχει χρόνος για αληθινό παιχνίδι έξω από το σπίτι μας αλλά και ταυτόχρονα να μην ξεχνάμε και τα παιδιά που έπαψαν να είναι παιδιά από πολύ νωρίς ..Το παιχνίδι είναι δικαίωμα μας και κανένας, για κανένα λόγο, δεν πρέπει να το στερεί από κανένα παιδί του κόσμου μας..Για αυτό και δώσαμε τον τίτλο στην ταινία μας “ΈΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ”.

Πόσο εύκολη ήταν η όλη διαδικασία?

Τζωρτζ.Νίκος: ” Δεν ήταν καθόλου εύκολο.Εκείνη την περίοδο είχαμε ταυτόχρονα πέρα από τα μαθήματά μας και την προετοιμασία μας για το 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής όπου θα παρουσιάζαμε το blog μας “ο κόσμος των παιδιών”(okosmostwnpaidiwn.blogspot.com)αλλά και την εκμάθηση του ρόλου και τις πρόβες.Δεν μας έφτανε ο χρόνος για να τα κάνουμε όλα αυτά. Μάλιστα το γύρισμα της ταινίας μας έγινε μετά τη λήξη των μαθημάτων δηλαδή μετά τις 2 το μεσημέρι έως αργά το απόγευμα”.

Πώς νιώθετε μετά την ολοκλήρωση της ταινίας?Αν δεν προκριθείτε πιστεύετε θα σας πειράξει?

Θεοδώρ.Ραφαηλία : ” Νιώθουμε υπέροχα…Περάσαμε υπέροχα…Όλη αυτή η διαδικασία,όλη αυτή η κίνηση,η δράση,η αγωνία,το άγχος του πως θα στηθούμε στις κάμερες κάτω από τις οδηγίες του κ.Γιάννη και τις κυρίας μας ,το πόσο σοβαρά πήραμε ό,τι κάναμε, όλα αυτά μας ένωσαν.Γίναμε μικροί ηθοποιοί,συζητήσαμε καταστάσεις που μόνο οι μεγάλοι συζητούν και αποδείξαμε ότι μπορούμε και μεις με την κατάλληλη καθοδήγηση να χειριστούμε θέματα του κόσμου μας.”

Γερασιμ.Χριστίνα : ” Σίγουρα θα μας πειράξει αν δεν προκριθούμε ,παιδιά είμαστε, αλλά θα το ξεπεράσουμε γρήγορα.Θα πρέπει να ξέρετε ότι φέτος αυξήθηκαν οι συμμετοχές στις 350 περίπου ενώ το 2012 ήταν 177 και βραβείο υπάρχει μόνο για μία ενώ στις υπόλοιπες 10 περίπου δίνονται έπαινοι, οπότε αν δεν προκριθούμε φέτος είμαστε σίγουροι ότι την επόμενη χρονιά θα κάνουμε ακόμα περισσότερα για να βρεθούμε στις 10 πρώτες.Εξάλλου από τη στιγμή που η κυρία μας έφερε και είδαμε την ταινία και είδαμε τι καταφέραμε , νομίζω ότι αυτό είναι που κερδίσαμε.Το ότι συμμετείχαμε σε ένα διαγωνισμό και είμαστε μόλις 11 ετών.Και δεν θα στενοχωρηθούμε και πολύ γιατί η ταινία μας θα παρουσιαστεί και στους κατοίκους της πόλης μας σε ειδική εκδήλωση οπότε το μήνυμα θα περάσει σε όλους”.

Ποιοι συμμετείχαν στην ταινία σας?

Αντωνοπ.Σοφία: “Ολοι οι μαθητές του τμήματός μας..οι Αργιαν.Ευθύμης, Βουδούρ,Αντώνης,Γκανόλ.Κέβιν, Γερασιμ.Χριστίνα , Γώτ.Δημήτρης, Θεοδώρ.Νίκος και Θεοδ.Ραφαηλία, Κοτζαχρίσ.Ελένη, Κουτζημπασ.Κώστας ,Μουρτζ.Φανή ,Μουσέν.Ηλίας ,ΜπαλτΜαργαρίτα, Παυλίτ.Κατερίνα, Στανκ.Κώστας, Τζωρτζίν.Νίκος,Τριγώνη Δέσποινα,Φουρκιώτ.ΓΙώργος,Χρασ.Ελισάβετ .Εμείς είμασταν οι μαθητές, η δασκάλα μας κ.Μηρτσέκη Βασιλική έγραψε το σενάριο και υποδύθηκε πάλι τον εαυτό της,δηλαδή τη δασκάλα. Την εικονοληψία έκανε ο κύριος Ουσταμπασίδης Ιωάννης ιδιοκτήτης του “PHOTO CENTER”στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας ο οποίος έκανε ό,τι έκανε αφιλοκερδώς και πραγματικά ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμα του,ενώ το μοντάζ της ταινίας μας έκανε ο κύριος Πολυχρόνης Παντελίδης επίσης θέλοντας να συμμετάσχει και να μας βοηθήσει”.

Μπαλτ.Μαργαρίτα:” Ήταν μια υπέροχη εμπειρία.Ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμά μας.”

Η προσπάθεια αυτών των μαθητών αλλά και των δασκάλων τους, μόνο αξιέπαινη μπορεί να χαρακτηριστεί και επιπλέον είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι οι μαθητές εντάσσονται με το σωστό τρόπο στην κοινωνία. Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες δράσεις και πρωτοβουλίες.