Σε ισχύ τίθεται από σήμερα (1 Νοεμβρίου) ο Κανονισμός για την Γενική Ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων, που υιοθετήθηκε το 2009.

Ο νέος κανονισμός καθιστά πλέον υποχρεωτικά συγκεκριμένα πρότυπα ασφάλειας στα νέα αυτοκίνητα που θα πωληθούν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2014.

Τα νέα πρότυπα ασφάλειας έχουν ως στόχο να μειώσουν τα θανάσιμα οδικά ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2020, συγκριτικά με τα ποσοστά του 2010.

Αναλυτικά τα νέα μέτρα ασφάλειας:

Σύστημα υπενθύμισης για τη ζώνη ασφαλείας που θα επιμένει ακόμη και εάν έχει ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να ακολουθούν αυστηρά τα μοντέλα ασφάλειας που έχουν προβλεφθεί για αυτά, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για τους χρήστες.

Στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου είναι πλέον υποχρεωτικές τουλάχιστον δύο υποδοχές ISOfix για τα παιδιά, προκειμένου σε περίπτωση πρόσκρουσης η αντίσταση να είναι μεγαλύτερη. Οι υποδοχείς ISOfix είναι 2 μεταλλικά σημεία που βρίσκονται στις 2 πίσω θέσεις της καμπίνας του αυτοκινήτου και πιο συγκεκριμένα στη σχισμή ανάμεσα στην πλάτη και το οριζόντιο μέρος του καθίσματος.

Ακόμη προβλέπεται και ισχυρότερη και σταθερότερη κατασκευή των πίσω καθισμάτων έτσι ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες σωματικής βλάβης σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης από τυχόν απότομη μετατόπιση των αποσκευών του πορτμπαγκάζ.

Επιπλέον τα ελαστικά των αυτοκινήτων θα πρέπει να εφοδιάζονται με ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσής τους και σε περίπτωση απώλειας, να ενημερώνεται άμεσα ο οδηγός. Σύμφωνα με την Κομισιόν, αυτό το σύστημα ειδοποίησης θα εξοικονομήσει καύσιμα και εκπομπές CO2 ενώ θα παράλληλα, θα εξασφαλίσει τη μικρότερη δυνατή απόσταση φρεναρίσματος.

Τέλος προβλέπονται και νέοι δείκτες αλλαγής ταχύτητας που θα βοηθούν τους οδηγούς να επιτυγχάνουν καλύτερη οικονομία καυσίμου, υιοθετώντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση.

Απόψεις

Σχολιάζοντας τους νέους κανόνες Γενικής Ασφάλειας, ο Antonio Tajani, επίτροπος βιομηχανίας και επιχειρηματικότητας και αντιπρόεδρος της Κομισιόν, είπε:

«Εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιώσουμε την ασφάλεια των ευρωπαίων οδηγών και επιβατών. Αυτά τα νέα μέτρα θα αυξήσουν σημαντικά την ασφάλεια μειώνοντας την πιθανότητα και τις συνέπειες των ατυχημάτων. Θα είναι ένα απτό επίτευγμα της ΕΕ».

Πηγή: euractiv.gr