Η Ανακριτική Επιτροπή Ρωσίας έχει ξεκινήσει ποινική δικαστική διαδικασία για την υπόθεση της συντριβής του αεροσκάφους Sukhoi Superjet -100 στην Ινδονησία. Εκτός αυτού θα διεξαχθεί διεθνής έρευνα των αιτιών της καταστροφής. Όλοι οι εμπειρογνώμονες καταλήγουν στην ομόφωνη γνώμη ότι το αεροπορικό δυστύχημα οφείλεται στη σύμπτωση δύο παραγόντων: την απότομη αλλαγή του καιρού και την κακή διοργάνωση της πτήσης.

Το ρωσικό αεροσκάφος Sukhoi Superjet -100 εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ραντάρ κατά τη διάρκεια της ημέρας της 9ης Μαΐου. Τα συντρίμμια του βρέθηκαν σήμερα το πρωί. Το αεροσκάφος χτύπησε σε κάθετη πλαγιά του όρους Σαλάκ κοντά στην πρωτεύουσα της Ινδονησίας Τζακάρτα. Το αεροπλάνο χρειαζόταν μόνο μερικές δεκάδες μέτρα για να πετάξει πάνω από το βουνό. Το Sukhoi Superjet -100, το οποίο εκτελούσε επιδεικτική περιοδεία σε έξι ασιατικές χώρες, είχε κατασκευαστεί το 2009 και ήδη έχει πραγματοποιήσει 500 πτήσεις με συνολικό χρόνο πτήσης 800 ώρες. Κατά τη διάρκεια της επιδεικτικής του πτήσης, η οποία κατέληξε στην τραγωδία, στο αεροσκάφος επέβαιναν εκπρόσωποι ινδονησιακών εταιριών – εν δυνάμει αγοραστές.

Σ΄ αυτή την κατάσταση οι λιγότερες απαιτήσεις πρέπει να προβληθούν στο αεροσκάφος. Κατά τη δημιουργία του έχουν χρησιμοποιηθεί τεχνολογίες και κατασκευαστικές λύσεις, χαρακτηριστικές για τα αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας, διευκρίνισε ο εμπειρογνώμονας Ολέγκ Πανελέγιεφ:

«Χάρη σ΄ αυτό το αεροσκάφος βγήκε, από τη μια, πολύ άνετο για τους επιβάτες και από την άλλη, οι τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν παρέχουν τη δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρίες να εξοικονομούν σημαντικά ποσά κατά την πραγματοποίηση της τεχνικής εξυπηρέτησης με αυξημένα διαστήματα. Εκτός αυτού, στο σύστημα διεύθυνσης του αεροσκάφους έχουν συμπεριληφθεί τέτοιες λύσεις, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα μέγιστης προστασίας του από τυχόν λάθη πιλοταρίσματος».

Απαιτήσεις μάλλον πρέπει να προβληθούν στην ινδονησιακή πλευρά, θεωρεί ο πιλότος δοκιμαστής Μαγκομέντ Τολμπόεφ:

«Μια είναι η αιτία – η κακή διοργάνωση της πτήσης. Είχαμε πετάξει σ΄αυτή την περιοχή και ξέρουμε ότι είναι πολύ δύσκολη, εκεί συμβαίνει πολύ απότομη αλλαγή του καιρού, κοντά βρίσκονται ο Ινδικός και ο Ειρηνικός ωκεανός, καθώς και μια σειρά βουνών με ηφαίστεια. Οι πτήσεις σ΄αυτή την περιοχή είναι πολύ δύσκολες. Η πτήση έπρεπε να είχε οργανωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το αεροσκάφος να μην πετάξει σε συνθήκες ομίχλης και οι πιλότοι να ξέρουν ότι μπροστά τους βρίσκονται βουνά».

Σήμερα στον τόπο της καταστροφής εργάζονται διασώστες, οι οποίοι βέβαια δεν ελπίζουν να βρουν επιζώντες. Άλλο ένα αίνιγμα της τελευταίας πτήσης του Sukhoi Superjet -100 εξακολουθεί να παραμένει ο αριθμός των επιβατών του. Σύμφωνα με διάφορα στοιχεία, στη πτήση είχαν αναχωρήσει 40 έως 55 άτομα, από τα οποία οι 8 ήταν Ρώσοι – το πλήρωμα και οι εκπρόσωποι της εταιρίας Sukhoi.

Πηγή : greek.ruvr.ru